Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gratis program för att mounta ISO-filer?

Permalänk
Medlem

Gratis program för att mounta ISO-filer?

Hej,

Finns det något gratisprogram som mountar .iso-filer?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

windows 8

Permalänk
Medlem

DAEMON Tools Lite, Virtual CloneDrive, MagicISO m.fl.

Här finns en lista över de flesta alternativen:

http://alternativeto.net/software/daemon-tools/

Själv kör jag med Virtual CloneDrive, då det är mer slimmat än DAEMON Tools Lite. Det får jobbet gjort, utan en bunt onödiga extrafunktioner.

Lade till en förklaring till länken.
Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Legendarisk

*** Förtydligat rubriken ***

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

"Daemon tools lite" funkar alldeles utmärkt för mig.

Visa signatur

i5 2500k@4.5GHz kyld av Noctua NH-D14| MSI GTX 670 Power edition i SLI| Asus P8P67 WS revolution| 8gb Corsair vengeance 1600MHz| Corsair TX 850W| 1TB WD "black"| Samsung 250gb SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexan92:

windows 8

Gratis? Var då?

OnT: Daemon Tools använder jag och det fungerar finfint.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Entusiast

Daemon Tools Lite ska vara gratis, fungerar även utmärkt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Pismo File Mount kör jag. Mindre/simplare mounter finns nog inte

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Virtual CloneDrive

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Gratis? Var då?

OnT: Daemon Tools använder jag och det fungerar finfint.

Bara att dubbelklicka på iso-filen?

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av Langelus:

Bara att dubbelklicka på iso-filen?

Sedan när är Win8 gratis?

OnT: Daemon Tools Lite

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Daemon Tools Lite och Virtual CloneDrive

Visa signatur

min kanal heter lär dig blender
https://www.youtube.com/channel/UCAtF52Txk_4x-gJGmPm-mmw
ok den handlar om blender och hårdvara och sånt

Permalänk
Medlem

Gillar Virtual Clonedrive, skönt att ha det hela diskret integrerat på högerklickmeny i filhanteraren istället för den där värdelösa jäkla managern man åker på med Daemon Tools.

Det finns väl sätt att få Daemon Tools 3.47 (som är den sista versionen utan den där managern, adware, etc) att fungera med nyare OS också, orkar du så kan du ju kika på det också.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Entusiast

Avråder från daemontools, då de i senaste versioner fulsmyger med ad/spywares, trots att man avbockar det från installation.

Virtual Clonedrive från slysoft är en favorit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar!
jag kommer titta på virtual clonedrive och daemon Tools lite, men lutar mer åt virtual clone.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Skulle starkt avråda från att använda Daemon tools, då det är fullt med skräp i installationen och är ett ganska tungt program. De första versionerna var bra, men sedan så sålde dem ut sig.

Rekommenderar WinCDEmu då det är ett lätt och enkelt program.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frejoh466:

Skulle starkt avråda från att använda Daemon tools, då det är fullt med skräp i installationen och är ett ganska tungt program. De första versionerna var bra, men sedan så sålde dem ut sig.

Rekommenderar WinCDEmu då det är ett lätt och enkelt program.

Som man inte behöver installera om man väljer detta under installation.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jalle64:

Som man inte behöver installera om man väljer detta under installation.

Skrivet av SysGhost:

Avråder från daemontools, då de i senaste versioner fulsmyger med ad/spywares, trots att man avbockar det från installation.

Virtual Clonedrive från slysoft är en favorit.

Skickades från m.sweclockers.com

Läs ovan.

...fulsmyger med ad/spywares, trots att man avbockar det från installation...

Dold text

Jag själv fick ett rätt störande verktygsfält i webbläsaren installerad, fastän jag avbockade allt liknande genom installationsprogrammet.
Efter manuell avinstallation av verktygsfältet låg något skräp kvar, trots allt, och slängde upp underliga "felmeddelanden" med ojämna mellanrum, där man var tvungen att köpa en speciell avlusningsmjukvara för att få datorn att tillfriskna igen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SysGhost:

Läs ovan.

...fulsmyger med ad/spywares, trots att man avbockar det från installation...

Dold text

Jag själv fick ett rätt störande verktygsfält i webbläsaren installerad, fastän jag avbockade allt liknande genom installationsprogrammet.
Efter manuell avinstallation av verktygsfältet låg något skräp kvar, trots allt, och slängde upp underliga "felmeddelanden" med ojämna mellanrum, där man var tvungen att köpa en speciell avlusningsmjukvara för att få datorn att tillfriskna igen.

Nej, du ska inte ta bort bockar du ska bara inte klicka på nästa utan att läsa. Jag har detta nya och har inte fått något insmuget.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Nej, du ska inte ta bort bockar du ska bara inte klicka på nästa utan att läsa. Jag har detta nya och har inte fått något insmuget.

Eller så installerar man ett program som är bättre* och inte försöker att installera annat skit på datorn.

*Och med det så menar jag ett program som inte äter resurser, och är mycket enklare att använda.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frejoh466:

Eller så installerar man ett program som är bättre* och inte försöker att installera annat skit på datorn.

*Och med det så menar jag ett program som inte äter resurser, och är mycket enklare att använda.

Har liksom vant mig vid detta program så jag tycker det är lätt att använda iaf, men man gör som man vill och resurser har jag gott om så där är det inte tungt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Portable WinCDEmu kör jag.
Installerar inget skit, portable <3

Mountar sällan så perfekta lösningen.

http://wincdemu.sysprogs.org/portable/

Permalänk
Avstängd

Annars har Windows 8 ett inbyggt

Permalänk
Avstängd

Kört Deamon sen det kom. Men efter att ha prövat Virtual CloneDrive så kör jag aldrig Deamon igen. Svinfint att bara dubbelklicka på iso, bin osv så mountas det direkt och öppnar filen. Och fort går det.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Virtual CloneDrive all the way.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Annars har Windows 8 ett inbyggt

Inte särskilt gratis med Windows 8 dock

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Annars har Windows 8 ett inbyggt

Vart hittar jag gratis windows 8 nycklar
Antar ju att han inte har win8 då han nog hade provat att dubbelklicka på en isofil vid de här laget.

Permalänk
Avstängd

Man ska nog aldrig anta något
Nej men skämt åsido, jag visste själv inte om det för ens jag hade installerat Daemontools från min lista av standardprogram jag normalt behöver och ett pling och en ruta dök upp som berättade att nya program fanns för en viss typ av fil. Så då tog jag bort Daemontools igen