Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spelveckan: Age of Empires II HD, Shootmania Storm, Cubemen 2

Permalänk
Melding Plague

Spelveckan: Age of Empires II HD, Shootmania Storm, Cubemen 2

Klassikern Age of Empires II moderniseras och släpps i HD-version. Spelveckan handlar dessutom om nylanserade Shootmania Storm och Cubemen 2 samt att speljätten Electronic Arts för andra året anses vara det värsta företaget i USA.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Age of Empires II HD var en besvikelse. Ingen stor skillnad, hade högre förhoppningar :S

Permalänk
Skrivet av MrNubcake:

Age of Empires II HD var en besvikelse. Ingen stor skillnad, hade högre förhoppningar :S

Besvikelse? Bättre färger, bättre stöd för högre upplösning. Märker dock ingen skillnad när det kommer till AI. Grymt spel dock och kommer alltid att vara

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

"Nyheter: EA värsta företaget i USA"
"Nyheter"...

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | Asus Pro Gaming Z170 | Sapphire R9 390 Nitro 8 GB | Kingston HyperX 16 GB (2x8) 2133 MHz | Corsair RM750X | WD Blue 1 TB | Corsair Force LE 250 GB | Phanteks Eclipse P400S | Be Quiet Pure Rock | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Inaktiv

EA, värsta företaget i USA? Oväntat? Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Besvikelse? Bättre färger, bättre stöd för högre upplösning. Märker dock ingen skillnad när det kommer till AI. Grymt spel dock och kommer alltid att vara

Ja grymt spel, just därför förtjänar det en ännu bättre "grafikuppdatering".

Permalänk
Medlem

shootmania fattar jag inte riktigt vad de går ut på, riktigt tråkigt spel

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk

Personligen älskar jag att de knappt rört vid AoE 2 så det är så nära originalet som möjligt. Bättre stöd för dagens hårdvara och lite annat götta, behövs inget mer.

Hade ni velat att de gjorde stora förändringar på spelet kunde de lika gärna släppt ett nytt under ett annat namn.

Permalänk
Medlem

Haha, Apple är värre än Microsoft!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jävlar vad taggad man blev på metro: last light nu!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengtz:

shootmania fattar jag inte riktigt vad de går ut på, riktigt tråkigt spel

Är det bästa som kommit ut på väldigt, väldigt länge. Går dessutom mot trenden för dagens fps genom att vara väldigt skillbaserat med ett stort skillgap men fortfarande väldigt lätt att lära sig spelets principer. Går även emot trenden genom att inte satsa på att se realistiskt ut men ser fortfarande bra ut fast på ett eget sätt... du är nog bara bitter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottingRhubarbs:

Personligen älskar jag att de knappt rört vid AoE 2 så det är så nära originalet som möjligt. Bättre stöd för dagens hårdvara och lite annat götta, behövs inget mer.

Hade ni velat att de gjorde stora förändringar på spelet kunde de lika gärna släppt ett nytt under ett annat namn.

Håller med. HD Edition är inte i huvudsak att vi ska få 1080p (är ju bra det med iofs) utan bättre MP stöd
och att det funkar bättre med dagens hårdvara som du sa. Har ju AoE2: AoK och TC och det kan t.o.m lagga
eller frysa till i en kort stund även om man tycker att det inte borde göra det när alla dagens datorer ska klara det skitbra.

Tycker dock det inte är värt 150kr eller vad det nu kostar, men under 100kr skulle jag kunna gå med på!
Får väl se när det blir någon Steamrea

Permalänk
Medlem

Okej Mojangs kontor fan va man blev ju sugen på att jobba där. Och EA de är ingen nyhet dom ha alltid varit de sämsta företaget.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på att de släppte en patch till AOE2 istället, är rätt illa att man måste krångla med massor externa program för att ens få det att fungera i högre upplösningar. Dessutom måste man döda explorer processen för att bli av med grafikfel i spelet. Det är ju rätt gammalt men om de skall släppa något nytt till spelet så kan de ju lika gärna fixa resterande problem i samma våg. Har inte precis lust att köpa spelet två gånger...

Permalänk
Medlem

Shadowrun Returns ser farligt bra ut och kommer nog att sluka all ledig tid när det lanseras, bra att det lanseras några intressanta spel i år för annars ser det väldigt torrt ut...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Kan ju säga det att håll er borta från AoE 2 HD om ni vill spela med vänner.
Det finns inget LAN stöd och spelet laggar något horribelt, både latency och FPS.
Det är ospelbart om man har respekterar sig själv och inte vill lida.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Kan ju säga det att håll er borta från AoE 2 HD om ni vill spela med vänner.
Det finns inget LAN stöd och spelet laggar något horribelt, både latency och FPS.
Det är ospelbart om man har respekterar sig själv och inte vill lida.

Skräm inte bort folk nu! Visst laggar det ibland alldeles förmycket i multiplayer men om man har varit ett fan sen det släpptes så är det ju värt 160 kr att spela singelplayer utan att det ska krångla med färgfel och allt, och att man har musiken på datorn och inte på den gammal repig skiva. Ju fler som köper det desto större press på att det fixar multiplayer vilket jag hoppas och tror att det kommer gör om en inte allt för lång tid.

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskarone:

Skräm inte bort folk nu! Visst laggar det ibland alldeles förmycket i multiplayer men om man har varit ett fan sen det släpptes så är det ju värt 160 kr att spela singelplayer utan att det ska krångla med färgfel och allt, och att man har musiken på datorn och inte på den gammal repig skiva. Ju fler som köper det desto större press på att det fixar multiplayer vilket jag hoppas och tror att det kommer gör om en inte allt för lång tid.

Jag håller med!
Jag köpte spelet och har i vissa matcher haft riktiga problem med lagg medan i andra matcher in märkt något alls. Enligt mig är det lätt värt 160 kr om de fixar multiplayer.

Permalänk
Medlem

Om ändå fler spelutvecklare var som Harebrained som gör Shadowrun Returns...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Kan ju säga det att håll er borta från AoE 2 HD om ni vill spela med vänner.
Det finns inget LAN stöd och spelet laggar något horribelt, både latency och FPS.
Det är ospelbart om man har respekterar sig själv och inte vill lida.

Har spelat AoE2 över Hamachi ett par gånger både som värd samt gäst och vad jag minns var latensen inte ett noterbart problem. Det finns LAN stöd inbyggd, har spelat med mina bröder via LAN. Förstår inte vart du får denna dåliga upplevelse ifrån, spelet är trots allt över ett decennium gammalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Har spelat AoE2 över Hamachi ett par gånger både som värd samt gäst och vad jag minns var latensen inte ett noterbart problem. Det finns LAN stöd inbyggd, har spelat med mina bröder via LAN. Förstår inte vart du får denna dåliga upplevelse ifrån, spelet är trots allt över ett decennium gammalt.

Han pratade om AoE2 HD edition.

Permalänk
Avstängd

Uplay programmerarna på Ubisoft verkar ju riktigt puckade om dom implementerat säkerhetscheckar bara på klient-sidan, inte på server-sidan.

Permalänk
Medlem

Har spelat shootmania sedan det va Open beta, enligt mig så är det lätt de bästa fps spelet på över 10 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Besvikelse? Bättre färger, bättre stöd för högre upplösning. Märker dock ingen skillnad när det kommer till AI. Grymt spel dock och kommer alltid att vara

Synd bara att det laggar så illa i multiplayer att det nästan blir helt ospelbart...

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tycker AoE2HD funkar riktigt bra på alla punkter förutom en.

AI'n är verkligen horribelt dålig...
Skillnaden mellan olika difficultys är ljusår. Jag sopar banan med Standard computers medan Moderate computers kan sopa banan med mig. Sen att de attackerar tillsammans oavsett om de är i samma lag eller inte gör inte saken bättre.

Dock så är det inga skillnader på AI mot vanliga AoE2, så det är lika dåligt med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sixerzi:

Han pratade om AoE2 HD edition.

Noterat, tack för rättelsen.

Permalänk
Medlem

AOE 2 HD kommer ju bli skit nice, slipper man köra med att halva skärmen är svarta kanter

Modnings stöd skulle dock vara skit nice.

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskarone:

Skräm inte bort folk nu! Visst laggar det ibland alldeles förmycket i multiplayer men om man har varit ett fan sen det släpptes så är det ju värt 160 kr att spela singelplayer utan att det ska krångla med färgfel och allt, och att man har musiken på datorn och inte på den gammal repig skiva. Ju fler som köper det desto större press på att det fixar multiplayer vilket jag hoppas och tror att det kommer gör om en inte allt för lång tid.

Vilken bakvänd jävla tanke. Lägg pengarna på ett trasigt spel i hopp om att det fixas. Säger du samma sak till folk som är sugna på SimCity?

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se en HD version av Heroes of might and magic 3.

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Skrivet av Tasorrog:

AOE 2 HD kommer ju bli skit nice, slipper man köra med att halva skärmen är svarta kanter

Modnings stöd skulle dock vara skit nice.

JA det är ju exakt det som är bra med AOE 2 HD. Steam workshop och multiplayer som duger.