Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Seagate Central NAS

Permalänk
Medlem

Seagate Central NAS

Hejsan. Har lite problem med min NAS här hemma, det är en seagate central 2tb. Problemet är att den inte startar igång riktigt, den gröna lampan blinkar grönt vilket betyder att den startar upp. Har testa allt möjligt.
Nu till min fråga, NASen har en usb-port. Är den bara till för att koppla till andra diskar eller kan jag köpa en USB-kabel (hane-hane) och överföra datan som ligger där på och sen lämna in den för garanti?
Har Mac om det spelar någon roll, eller om någon annan haft samma problem?

Tack på förhand
Joel

Permalänk

Hej.
Hittar du nasen via nätverket?
Kommer du åt NAS:ens webgränssnitt?
Hur många hårddiskar sitter i den?
Använder du någon form av RAID i nasen (om du har flera diskar).

För att hjälpa dig på bästa sätt så behöver vi så mycket information som möjligt.
Du kan nog bara styra NAS:en via nätverket och inte via USB.
Det finns mycket jag funderar på som kan vara galet.
Det första jag tänker på är om hårddisken/hårddiskarna fungerar korrekt.
Jag skulle prova o plocka ut hårddisken och införskaffa en adapter som du kan ansluta hårddisken till usb på datorn såvidare det inte är en RAID configuration med flera hårddiskar.

Funkar hårddisken korrekt kan det nog vara något med nasen i sig. Jag tror det kan finnas en knapp på NAS:en som du kan komma åt met en liten nål eller ett gem som återställer alla inställningar till fabriksinställningar. Hur detta kommer att påverka inkopplade hårddiskar vet jag inte. DU KANSKE FÖRLORAR ALL INFORMATION PÅ HÅRDDISKARNA.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz