Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Problem med mitt grafikkort?

Hej! Kortfattat så har jag alltid gillat fallout serien och spelat den väldigt mycket på min dator. (Fallout New Vegas) Det har funkat fin fint ända tills för ca 1 månad sen. Nu när spelat i cirka 30 minuter - 50 minuter så släcks skärmen. Den säger "No Video Input". Jag har gjort mycket för att försöka fixa problemet själv som att dammat av hela datorn och komponenterna. Jag har startat den i safemode och kört "Disk Cleaner Pro" i Nvidia kortet. Jag har även testat nedgradera grafikkortet till tidigare uppdatering. Men tyvärr utan någon lycka. Idag när den kraschade så öppnade jag datorn direkt och kollade inuti på grafik kortet vilket var kokhett. Så vad jag undrar är om det finns något sätt att kyla av grafik kortet på ett effektivare sätt? Min kompis sa att han hade ett program som gjorde att grafik kortets fläkt arbetade intensivare när kortet blev varmt och lugnare när det vad ner kylt. En annan tanke jag fick var att om man kunde minska grafik inställningarna i spelet så det kanske inte tar lika mycket på grafik kortet, men det har funkat hur bra som helst tidigare ju.

Så jag undrar om någon kan komma med några tips vad jag kan göra för att slippa mitt problem.

Spex
Tillverkare: Packard Bell
Modell: ixtreme M5120
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 810 Processor 2,60 GHz
Installerat minne (RAM) 6GB
Systemtyp: 64-bitars
Grafik Kort: NVIDIA GeForce GT 320

Permalänk
Medlem

Kan vara så att din fläkt på grafikkortet börjar dö...
Kolla tempen på ditt grafikkort med någon programvara (kanske finns i Nvidias kontrollpanel t.o.m.?).
Du kan ju testa att ta bort chassisidan på datorn och se om det fungerar bättre?

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem till battlefield 3. Dör efter 30-50min av spelande laddade hem speedfan då såg jag att grafik kortet låg på 90 grader när den dog. så du har nog samma problem