Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan ej ta bort mapp från skrivbordet!

Permalänk
Medlem

Kan ej ta bort mapp från skrivbordet!

Jag kommer inte riktigt ihåg hur detta blev så men jag har för mig att jag sparade lite inspelningar från Shadowplay, i en mapp från skrivbordet och när jag sedan skulle rensa dessa kunde jag inte ta bort mappen.
Det står att det inte går att hitta mappen i \skrivbord trots att den klart och tydligt är kvar.

Har hänt en gång förr men då behövde jag bara uppdatera skrivbordet och då va det löst men denna jäveln är mer envis.
Hur ska jag gå till väga?

Permalänk

starta om datorn

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk

Höger klicka på skrivbordet och klicka på Uppdatera så kan det funka också

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Uppdaterat har jag gjort flera gånger och datorn har jag la startat om typ 10 gånger.

Permalänk
Medlem

Det går inte starta i felsäkert läge och tabort mappen där igenom?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Får testa det imorgon! Återkommer.

Permalänk
Medlem

rd /s /q "%userprofile%\Desktop\dinmapp"

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag är inte säker på hur jag ska ta mig in i Felsäkert läge i Windows 8 men jag hittade denna sida:
http://support2.microsoft.com/kb/2809468
Jag trycker in kommandot i kommandotolken så som det stod på deras sida och då får jag bara tillbaka detta:
The boot configuration data store could not be opened.
Åtkomst nekad.

LemonIllusion, gäller det i kommandotolken eller? Bara att skriva in skiten precis som du har skrivit och sedan bara ändra namnet på mappen till den som krånglar?