Val av Bluetooth headset.

Permalänk
Medlem

Val av Bluetooth headset.

Hejsan alla!

Väntar just nu på min One X och tänkte införskaffa mig ett nytt bluetooth headset (Stereo och inte mono)
Har kollat lite på SE MW600 som ser vettigt ut och man kan byta lurar. Finns det något som är bättre än dom? Dom kommer användas främst till musik och ljudböcker men självklart även samtal, man måste även kunna byta lurar då jag är kräsen med passform i örat och ljudet i mina lurar.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Beror ju på dina krav, men jag kan rekommendera SE MW600, det är helt ok ljud redan med de lurarna som följer med, och de är de enda in-earlurarna jag testat som passar mina öron.

Finns inte många alternativ om du vill kunna använda egna lurar, tror Jabra har en modell.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Ok:) Då blir det nog ett sådant par:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Nöjd med min MW600 också, fast med ett par Denon-lurar

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Mina MW600 klarade faktiskt en resa i Tvättmaskin OCH torktumlare. Tyvärr hände det någon månad senare och då ville de inte mer ;)=

Permalänk
Medlem

Peltor är kung

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har själv ett Jabra Street (BT3030) headset. Bra batteritid. Mycket nöjd

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 2600 | Corsair 16GB DDR4 3000MHz | Asus GTX1660 | Corsair HX850 | Samsung 840 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hibos:

Har själv ett Jabra Street (BT3030) headset. Bra batteritid. Mycket nöjd

valde bort Jabran när jag valde för jag tänkte kedja och hörlursladd skulle vara pain att sära på efter ett besök i fickan.. vet inte om du upplever det problemet men kan vara värt tänka på innan man köper:)

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonxz:

valde bort Jabran när jag valde för jag tänkte kedja och hörlursladd skulle vara pain att sära på efter ett besök i fickan.. vet inte om du upplever det problemet men kan vara värt tänka på innan man köper:)

Kedjan kan man ta bort och sedan fästa Jabran i tröja/byxa likt MW600 med klämman (tror det kallas så) på baksidan.

Visa signatur

be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450-A PRO | Ryzen 5 2600 | Corsair 16GB DDR4 3000MHz | Asus GTX1660 | Corsair HX850 | Samsung 840 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hibos:

Kedjan kan man ta bort och sedan fästa Jabran i tröja/byxa likt MW600 med klämman (tror det kallas så) på baksidan.

Ohh! Det förändrar jue.. allt! Men köpt är köpt, jag är nöjd iaf

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med Nokia BH-111 och är riktigt nöjd. Jämfört med MW600 saknar det display och radio men en fysisk ratt som volymkontroll hade högre prioritet för mig.

Mycket bra batteritid, bra ljud och den jag pratar med hör mig bra vilket är nog så viktigt.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Är mycket nöjd med min MW600 (även om jag haft 2 st som dött utan förklaring, fick 1 ny på garanti då den dog 3 veckor efter köp.. den första dog efter ca 14 månader).
Dock tycker jag lurarna som följer med MW600 är riktig skit, kanske för att jag i princip bara lyssnar på house och trance och gärna har lite bas vilket de lurarna helt och hållet saknar, men då det bara är att byta lurar så är ju inte det några som helst problem.
Batteritiden har jag aldrig upplevt som ett problem heller.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.