Ljudfel på Samsung Galaxy S5?

Permalänk

Ljudfel på Samsung Galaxy S5?

Tjenare!

Min Samsung galaxy S5 har ett väldigt störigt problem. Det är nämligen så att när jag kopplar in hörlurar i mobilen för att lyssna på musik eller kolla på en video eller liknande så blir ljudet otroligt brusigt och man hör nästan inte musiken över bruset, De lägsta volymerna är i stort sätt bara brus (ungefär 0-40% volym) över denna volym blir ljudet nästintill normalt (45 - 90% volym) och höjer man till absolut högsta volym (100% volym) så brusar det otroligt mycket igen.

Jag har aldrig tappat den och haft den i ett skydd från dag 1, väldigt tråkigt att helt nya grejer ska krångla på detta sätt.

Väldigt tacksam för svar!

Visa signatur

Fractal Design Define S, Corsair RM750X, MSI Z270-A Pro, Intel Core i7 7700k @ 4.2Ghz, 16GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400Mhz, MSI GTX 1080 GAMING X, Samsung 840 EVO 120GB, 1TB Seagate barracuda

Permalänk
Hedersmedlem

Gör den detta efter omstart?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Ja, det gör den tråkigt nog. Har testat alla möjliga saker, tagit ur batteriet och väntat i 10 min, satt tillbaka det och startat, fungerade dessvärre inte..

Visa signatur

Fractal Design Define S, Corsair RM750X, MSI Z270-A Pro, Intel Core i7 7700k @ 4.2Ghz, 16GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400Mhz, MSI GTX 1080 GAMING X, Samsung 840 EVO 120GB, 1TB Seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Orginal hörlurar?

Har du testat med andra hörlurar?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Testa om du får samma problem med flera olika lurar, om detta är fallet så borde du skicka in den på garanti, för brus ska vara nästintill noll via ljuduttaget på dagens flaggskepp.

Permalänk

Jag har testat med 3-4 olika hörlurar som jag vet fungerar, men problemet återstår, tror ni att det går på garanti? har bara haft mobilen i några månader

Visa signatur

Fractal Design Define S, Corsair RM750X, MSI Z270-A Pro, Intel Core i7 7700k @ 4.2Ghz, 16GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400Mhz, MSI GTX 1080 GAMING X, Samsung 840 EVO 120GB, 1TB Seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drumspwns:

Jag har testat med 3-4 olika hörlurar som jag vet fungerar, men problemet återstår, tror ni att det går på garanti? har bara haft mobilen i några månader

Tycker det är en självklarhet att det ska gå på garanti.
Testa först att rensa uttaget dock, utifall det kan ha kommit skit i.