Permalänk
Medlem

Köpa OnePlus One?

Hej som vissa kanske hört så är telefonen OnePlus One en stor diskussion då den ska vara bland Topp telefonerna. För att man ska få tag i en så har dom ett invite system som gör det möjligt att få tag i telefonen innan den släpps i butiker och på nätet.

Den har inte släppts än i Sverige men jag hittade på Bazula och då är min fråga om detta är fejk eller om den faktisk går att köpa där? Om det går att köpa där är då Bazula en trygg e-handel?, för man vill ju inte förlora pengar på något konstigt!

Permalänk
Medlem

Jag tror det är den kinesiska versionen.

Visa signatur

LEE

Permalänk
Testpilot

4.4k för OnePlus ONE?

Du köper ju från OnePlus hemsida för 2.9k för den större modellen, kräver dock invite code.
Ska du slänga över 4 laxar på en telefon så kolla lika gärna på Galaxy(S5/Note3), HTC M8 eller LG G3 isåfall.

Vänta tills du kan få en invite code, eller så köper du en invite code av någon som säljer dem (de brukar kosta 800-1000kr på ebay). För även om du köper en code för att få köpa telefonen så sparar du både pengar OCH får den levererad från oneplus med garantier och allt.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

"OBS: Detta är en kinesisk modell som ursprungligen har mjukvaran "Color OS" (som bl.a. saknar Play Store). Enheterna vi nu har i lager är dock flashade med CyanogenMod från leverantör (dvs ett riktigt Android-operativsystem). Förpackningarna har därmed varit brutna, men skyddsfilm sitter kvar på skärmen och alla tillbehör är orörda. Kan ställas in helt på svenskt språk."

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Doukin:

Hej som vissa kanske hört så är telefonen OnePlus One en stor diskussion då den ska vara bland Topp telefonerna. För att man ska få tag i en så har dom ett invite system som gör det möjligt att få tag i telefonen innan den släpps i butiker och på nätet.

Den har inte släppts än i Sverige men jag hittade på Bazula och då är min fråga om detta är fejk eller om den faktisk går att köpa där? Om det går att köpa där är då Bazula en trygg e-handel?, för man vill ju inte förlora pengar på något konstigt!

Köp den inte via Bazula.
Skriv upp dig på den Svenska invite listan på forumet istället:
https://forums.oneplus.net/threads/svensk-medlemslista-foer-i...

Se bara till att kolla ofta och att ha 3000kr redo, jag har hört att de bara gäller i 24timmar.

Permalänk
Medlem

Du beställer från deras hemsida. För det behöver du en inbjudan. En inbjudan gäller i 24 timmar. Efter du har "claimat" inbjudan har du 24 timmar på dig att slutföra köpet.

Gav bort min inbjudan igår, hade inte pengarna på sekunden. Ska försöka fixa en ny om några dagar och antagligen köpa den.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Inaktiv

Om du ska köpa direkt är väl bästa stället att köpa oppomart.com?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon188021:

Om du ska köpa direkt är väl bästa stället att köpa oppomart.com?

Hur legit är denna sida då? Och hur sköts garanti ärenden?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Hur legit är denna sida då? Och hur sköts garanti ärenden?

Ofta så sköts garantiärenden väldigt dåligt på den typen av sidor, så om du är ute efter service och liknande så är Bazula vägen att gå. Oppomart skickar också prudukter direkt från Kina, och det betyder att du måste betala ev. tullavgifter och moms som kan gå på ca 35% av varans värde ungefär skulle jag tro. Så du tjänar egentligen inte mkt på att beställa från Oppomart för att vara ärlig.

Visa signatur

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerge:

Ofta så sköts garantiärenden väldigt dåligt på den typen av sidor, så om du är ute efter service och liknande så är Bazula vägen att gå. Oppomart skickar också prudukter direkt från Kina, och det betyder att du måste betala ev. tullavgifter och moms som kan gå på ca 35% av varans värde ungefär skulle jag tro. Så du tjänar egentligen inte mkt på att beställa från Oppomart för att vara ärlig.

Har inte haft problem med bazula, dom sköter sig!

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

OnePlus one börjar vara gammal.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jukkis:

OnePlus one börjar vara gammal.

lol whut?

Utveckla gärna. Var kan jag hitta en lika bra mobil som OnePlus one för samma eller lägre pris?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Har inte haft problem med bazula, dom sköter sig!

Läs hela mitt inlägg, jag pratade faktiskt om OppoMall och rekommenderade hen att köpa från Bazula

Visa signatur

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jukkis:

OnePlus one börjar vara gammal.

Gammal och gammal...Det finns telefoner med bättre specifikationer, ja. Det gör det inte till en dålig telefon.

Skrivet av Sony?:

lol whut?

Utveckla gärna. Var kan jag hitta en lika bra mobil som OnePlus one för samma eller lägre pris?

Han pratar ju om specifikationer(antar jag). Inte förhållandet mellan specifikationer och pris

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk

Jag kommer köpa en så fort jag får tag på någon invite. Har dock inte haft turen att få tag på en än...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xavipro11:

Jag kommer köpa en så fort jag får tag på någon invite. Har dock inte haft turen att få tag på en än...

Var har du för medlemsnummer i forumet? De håller väl på att skicka ut invites upp till typ 33K. Fick min d2n 17e men hade inte pengarna redo så gav bort min.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Skrivet av Sonywalk:

Var har du för medlemsnummer i forumet? De håller väl på att skicka ut invites upp till typ 33K. Fick min d2n 17e men hade inte pengarna redo så gav bort min.

Tyvärr så har jag ca 130k..

Permalänk
Medlem

Fick min invite i torsdags, köpte den då får se då den dyker upp. Reggade mig hyfsat tidigt antar jag hade kring 30 000 i numret. 3038 tror jag slutnotan blev på den med frakt, ska bli skoj att se hur den presterar, men kan inte tänka att jag blir annat än imponerad, byter nämligen upp mig från en Galaxy S tele (kör faktiskt cyanogen mod på den oxå)

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av xavipro11:

Tyvärr så har jag ca 130k..

Ajdå. Då kan du nog få vänta på en invite från företaget. Finns många som ger ut invites nu på forumet dock!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Fick min invite i torsdags, köpte den då får se då den dyker upp. Reggade mig hyfsat tidigt antar jag hade kring 30 000 i numret. 3038 tror jag slutnotan blev på den med frakt, ska bli skoj att se hur den presterar, men kan inte tänka att jag blir annat än imponerad, byter nämligen upp mig från en Galaxy S tele (kör faktiskt cyanogen mod på den oxå)

That price <3

Uppgraderar du från Galaxy S kommer du nog skita på dig, haha.
Du får lämna en minirecension när du fått den Hoppas du slipper den gula skärmen på botten.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Jag tipsade min polare om OnePLus One, han beställde förra veckan från Bazula och fick den idag. Inga konstigheter, bara ett bra företag som säljer värdens mest prisvärda telefon i min mening.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Ville inte skapa en ny tråd så jag kapar här och hoppas att någon nattuggla / morgonpigg blir glad.

Har ett par korttids-invitelänkar för att köpa OnePlus One Sandstone Black 64 GB. Länkarna borde fungera för vem som helst med konto på oneplus.net och borde gälla till circus 09:40 idag (mailet säger 24H). Har redan köpt 1+1 så onödigt att kasta resten.

https://account.oneplus.net/invite/claim/CD99-1JL7-AG5C-T6ZV

https://account.oneplus.net/invite/claim/LP35-FRS5-BLSE-VSV6

Lycka till och hoppas någon hann använda dem.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem
Skrivet av orion_:

Ville inte skapa en ny tråd så jag kapar här och hoppas att någon nattuggla / morgonpigg blir glad.

Har ett par korttids-invitelänkar för att köpa OnePlus One Sandstone Black 64 GB. Länkarna borde fungera för vem som helst med konto på oneplus.net och borde gälla till circus 09:40 idag (mailet säger 24H). Har redan köpt 1+1 så onödigt att kasta resten.

https://account.oneplus.net/invite/claim/CD99-1JL7-AG5C-T6ZV

https://account.oneplus.net/invite/claim/LP35-FRS5-BLSE-VSV6

Lycka till och hoppas någon hann använda dem.

Tog den övre! Tack!

Permalänk
Medlem

Verkar som om även den undre är tagen. Sjysst av dej att dela med dej! Grattis till de som fick beställa

Permalänk
Medlem
Skrivet av orion_:

Ville inte skapa en ny tråd så jag kapar här och hoppas att någon nattuggla / morgonpigg blir glad.

Har ett par korttids-invitelänkar för att köpa OnePlus One Sandstone Black 64 GB. Länkarna borde fungera för vem som helst med konto på oneplus.net och borde gälla till circus 09:40 idag (mailet säger 24H). Har redan köpt 1+1 så onödigt att kasta resten.

https://account.oneplus.net/invite/claim/CD99-1JL7-AG5C-T6ZV

https://account.oneplus.net/invite/claim/LP35-FRS5-BLSE-VSV6

Lycka till och hoppas någon hann använda dem.

Schysst initiativ! Dessvärre snoozade jag och därmed även losade. ;P

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Jag tipsade min polare om OnePLus One, han beställde förra veckan från Bazula och fick den idag. Inga konstigheter, bara ett bra företag som säljer värdens mest prisvärda telefon i min mening.

För ett riktigt ockerpris ja! Hos Bazula känns den inte speciellt prisvärd

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Tog den övre! Tack!

Skrivet av Sp0de:

Verkar som om även den undre är tagen. Sjysst av dej att dela med dej! Grattis till de som fick beställa

Skrivet av fetakniven:

Schysst initiativ! Dessvärre snoozade jag och därmed även losade. ;P

Grattis till vinnarna.

Telefonen kostar 3000kr (inkl moms&frakt) från OnePlus så försök fixa en invite istället för att betala ~1400kr till Bazula och återsäljaren i Kina.
De verkar ha ökat tempot en del med invites nu så borde inte dröja länge.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem

Finns det nån chans att man får betala moms och tull på telefonen, eller har 1+ redan tagit hand om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Finns det nån chans att man får betala moms och tull på telefonen, eller har 1+ redan tagit hand om det?

Telefonen skickas från deras lager i England har jag för mig så du ska nog slippa tullen. Jag slapp tullen i alla fall.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2