Permalänk
Medlem

ingen som har en invite över? har väntat på mobilen i många månader nu, den verkar riktigt nice! min mobil gick sönder när den representerades och jag har väntat sen dess!

Permalänk
Medlem

Haft min 1 dag nu, efter lite root osv känner jag att jag e lite förälskad
Baksidan är kanon då den inte blir hal eller klibbig!

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

ingen som har en invite över? har väntat på mobilen i många månader nu, den verkar riktigt nice! min mobil gick sönder när den representerades och jag har väntat sen dess!

Om du har väntat sedan representerades så borde du ha fått en invite för 1-2 månader sedan...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Geeks Gaming

fick min invite igår o reggade mig sen dem presenterade den. Gav bort inviten till en polare då jag inte har möjlighet o fixa ny mobil just nu. men kul om dem får in en del cash så vi slipper invite systemet för nästa version

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

fick min invite igår o reggade mig sen dem presenterade den. Gav bort inviten till en polare då jag inte har möjlighet o fixa ny mobil just nu. men kul om dem får in en del cash så vi slipper invite systemet för nästa version

Dem tjänar inte en ändra kr per såld telefon

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Om du har väntat sedan representerades så borde du ha fått en invite för 1-2 månader sedan...

hur skulle jag få de? jag deltog nästan alla tävlingar de hade på fb men fick ingen........

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

hur skulle jag få de? jag deltog nästan alla tävlingar de hade på fb men fick ingen........

Regga sig på deras sida och skriva något i forumet som ungefär alla andra som fått invites?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Regga sig på deras sida och skriva något i forumet som ungefär alla andra som fått invites?

de är mot reglerna att be om invites..........

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

de är mot reglerna att be om invites..........

Va snackar du om?..........................

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Va snackar du om?..........................

det är tyvärr mot reglerna att göra en tråd och be om invite, men du kan slänga upp en tävling och där kan man delta men chansen är riktigt liten och få en invite, det verkar som att man får väl bli utan.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

det är tyvärr mot reglerna att göra en tråd och be om invite, men du kan slänga upp en tävling och där kan man delta men chansen är riktigt liten och få en invite, det verkar som att man får väl bli utan.....

När sa jag att du skulle lägga upp en tråd och be om en invite?...

Nu ska du få lite info:

Gå in och skapa ett forum account
Gå in på t.ex denna https://forums.oneplus.net/threads/svensk-medlemslista-foer-i... och skriv t.ex "Skriv gärna upp mig för en 64GB"
Invänta att en invite kommer att delas ut.

Om du hade gjort rätt från början så hade du troligtvis redan haft en invite om du nu har väntat i "Många månader" vad nu det betyder för dig vet jag inte.

Det du skulle ha gjort från början var:
Skapa ett forum account.
Skriv t.ex ASDF i valfri tråd så du får ett forum/member nummer.
Invänta din invite

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

ingen som har en invite över? har väntat på mobilen i många månader nu, den verkar riktigt nice! min mobil gick sönder när den representerades och jag har väntat sen dess!

Om du är riktigt desperat kan du kolla in ebay efter invites. Förutom de för +1000kr kommer det upp invites för ~200kr då och då. Men de går åt riktigt fort så man måste vara snabb.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Om du är riktigt desperat kan du kolla in ebay efter invites. Förutom de för +1000kr kommer det upp invites för ~200kr då och då. Men de går åt riktigt fort så man måste vara snabb.

Tack de ska jag kolla

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks Gaming

Polaren som jag gav min invite till kunde inte köpa sin telefon, det stod att dem inte skickade till sverige just nu. Han har mejlat oneplus utan att få svar o nu har invite tiden gått ut, WTF!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

Polaren som jag gav min invite till kunde inte köpa sin telefon, det stod att dem inte skickade till sverige just nu. Han har mejlat oneplus utan att få svar o nu har invite tiden gått ut, WTF!

Tror du måste använda internet explorer för att genomföra köpet, Annars kan du inte välja land.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Zippeer:

Tror du måste använda internet explorer för att genomföra köpet, Annars kan du inte välja land.

han är i Grekland just nu och försökte betala via mobilen. Han kunde välja Sverige men det stod att dem inte skickade till Sverige just nu, han betalade via paypal...

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Tror du måste använda internet explorer för att genomföra köpet, Annars kan du inte välja land.

Jag beställde via Firefox utan några som helst problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Tror du måste använda internet explorer för att genomföra köpet, Annars kan du inte välja land.

Skrivet av AlvarBerglind:

han är i Grekland just nu och försökte betala via mobilen. Han kunde välja Sverige men det stod att dem inte skickade till Sverige just nu, han betalade via paypal...

Beställde med chrome, men det kan har vart grekland som spökade.

Skall roota min imorgon, tror jag hinner.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Jag beställde via Firefox utan några som helst problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av xfade:

Beställde med chrome, men det kan har vart grekland som spökade.

Skall roota min imorgon, tror jag hinner.

Kanske har fixat till det då, När jag beställde så fanns det bara USA och Kanada i chrome

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Får upp ett "felmeddelande" när jag startar WhatsApp. Att telefonen har anpassad systemprogramvara vilket kan orsaka problem med WhatsApp. Är det någon som fått problem?

Permalänk
Skrivet av museo12:

Får upp ett "felmeddelande" när jag startar WhatsApp. Att telefonen har anpassad systemprogramvara vilket kan orsaka problem med WhatsApp. Är det någon som fått problem?

Det får mig veterligen alla. Det är bara en informationsruta som du inte behöver bry dig om. Det är för att OP kör CyanogenMod och inte Android original.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Det får mig veterligen alla. Det är bara en informationsruta som du inte behöver bry dig om. Det är för att OP kör CyanogenMod och inte Android original.

Ok. Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

Polaren som jag gav min invite till kunde inte köpa sin telefon, det stod att dem inte skickade till sverige just nu. Han har mejlat oneplus utan att få svar o nu har invite tiden gått ut, WTF!

Det blir så när du är på fel land i oneplus.net.

Försökte köpa när jag var på amerikanska sidan och kunde välja sverige men den sa "kan inte skicka". var tvungen att gå in på oneplus.net/se för att kunna avsluta.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Inaktiv

Varför måste man ha en invite, varför inte bara köpa en på direkten? Alltså vad är anledningen till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170340:

Varför måste man ha en invite, varför inte bara köpa en på direkten? Alltså vad är anledningen till det?

Dem är helt nya och eftersom dem inte tjänar något på att sälja luren så kan dem inte börja med en mass produktion för att det kostar för mycket.
(Bara en gissning)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

samt det är ju en extremt smart PR teknik.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Jag fick just en invite till att köpa en OnePlus One 64GB. Blev dock lite orolig när jag läste att det var många vars skärm var gulaktig nere vid botten. Är det en vanligt problem för ni som köpt en? Känner mig väldigt osäker om jag ska köpa den eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashj:

Jag fick just en invite till att köpa en OnePlus One 64GB. Blev dock lite orolig när jag läste att det var många vars skärm var gulaktig nere vid botten. Är det en vanligt problem för ni som köpt en? Känner mig väldigt osäker om jag ska köpa den eller inte.

Fick min igår, den var rätt gul i nedre halvan men det är i princip helt borta efter senaste uppdateringen som heter 30O. De bytte till lite kallare färger.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Dags att skaffa ny telefon efter tre år med min gamla Nokia Lumia 800, och har även pengar till hands! Ställde mig i kö för ett tag men har inte fått någon invite, är så ivrig!

Permalänk
Inaktiv

Jag undrar. En vän till mig köpte en helt ny oöppnad oneplus one på blocket, finns det möjligtvis en invite extra som han kan ge ut till vänner, eller är detta något som man endast för online?