Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Samsung Galaxy S5 - Koppla ifrån hörlursfunktionen

Permalänk
Inaktiv

Samsung Galaxy S5 - Koppla ifrån hörlursfunktionen

Hejsan!
I veckan gick 3.5mm kontakten till mina hörlurar av och fastnade i hörlurskontakten på min S5. Jag har försökt med allt möjligt utan att lyckas få ut den. Problemet är att telefonen tror att hörlurar är inkopplade, vilket innebär att jag t.ex. måste föra alla telefonsamtal genom högtalarfunktionen.
Finns det något sätt som man kan koppla ur hörlursfunktionen, och på så sätt använda telefonen "som vanligt"? Att öppna upp ska vara ganska krångligt som jag förstått det, med hög risk att pajja skärmen om man ska åt hörlursjacket.

Tack på förhand,
Wille

Permalänk
Medlem

Ingen aning om det går att stänga av det.

Men så svårt är det inte att byta.
Du hittar allt du behöver på ebay.

http://flipsy.com/blog/14/07/How-To-Repair-The-Samsung-Galaxy-S4/S5-Headphone-Jack

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Lim på nåt lika brett, tryck dit, låt torka, dra ur?

^This.

Superlim på en metall/plastpinne av lagom storlek.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ingen aning om det går att stänga av det.

Men så svårt är det inte att byta.
Du hittar allt du behöver på ebay.

http://flipsy.com/blog/14/07/How-To-Repair-The-Samsung-Galaxy-S4/S5-Headphone-Jack

"lätt" kan jag inte riktigt säga. (Jag vet att du inte skrev lätt men valde att omformulera det bara)

Först in i ugnen i minst 10Min 80C.(Eller hårtork)
Det jobbiga sen är att inte spräcka displayen vid öppning, Och att sedan lyckas på den "vatten tät" igen blir nog jobbigt utan att ha rätt "tejp" bitar.

Dem får det att låta väldigt enkelt ja, Däremot vid öppning så nästan minsta lilla fel "steg" så spricker displayen. T.ex Råkar man trycka ner öppnings verktyget lite för djupt i början så spricker den.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tcntad:

Lim på nåt lika brett, tryck dit, låt torka, dra ur?

Testat, funkade inte, tyvärr... Sitter som sten!

Skrivet av Zippeer:

"lätt" kan jag inte riktigt säga. (Jag vet att du inte skrev lätt men valde att omformulera det bara)

Först in i ugnen i minst 10Min 80C.(Eller hårtork)
Det jobbiga sen är att inte spräcka displayen vid öppning, Och att sedan lyckas på den "vatten tät" igen blir nog jobbigt utan att ha rätt "tejp" bitar.

Dem får det att låta väldigt enkelt ja, Däremot vid öppning så nästan minsta lilla fel "steg" så spricker displayen. T.ex Råkar man trycka ner öppnings verktyget lite för djupt i början så spricker den.

Det var det jag har hört, att skrämen är extremt ömtålig när man ska öppna upp den...

Hursomhelst är det en jobbtelefon, kan be om en ny, men det känns lite tråkigt :/

Tack ändå för hjälpen!