IOS-app (likn. BSPlayer) som kan strömma filmer från NAS utan massa begränsningar?

Permalänk
Medlem

IOS-app (likn. BSPlayer) som kan strömma filmer från NAS utan massa begränsningar?

Finns det något bra alternativ till det man får när man kör BS Player på Android, om man har en iPhone? Jag testade en uppsjö program för något år sedan utan framgång. En hel del appar lyckades strömma själva filmen, men däremot fungerade ej ljudet, beroende på (om jag minns rätt) licensproblem med Dolby.

Sökte lite nu igen och känner igen programmen från förr där ljudet inte fungerade. Men det kanske har ändrats? En ny app jag inte kände till var MCPlayer som åtminstone på pappret ser ut att kunna det jag efterfrågar.

Har ingen iPhone just nu så kan ej testa mig fram. Står i valet och kvalet mellan iPhone och Samsung snart vid mobilbyte och ovan är en fr mig viktig faktor.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

plex tycker jag funkar bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponta9:

plex tycker jag funkar bra

Fast då måste man väl installera dess serverprogramvara på NASen och så va? Kan inte bara rakt av läsa filmerna som ligger på en nätverksdisk?

Permalänk
Medlem

GoodPlayer har jag testat men där åkte jag på just att vissa ljudcodecs ej stöddes minns jag. AC3/DTS i detta fall.

Permalänk
Avstängd

har du ingen platta du kan se film på? lite litet på en sex tums skärm, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

har du ingen platta du kan se film på? lite litet på en sex tums skärm, eller?

Gillar att ha en liten pryl när jag ligger i sängen och kikar. Har annars en delägd (i familjen) iPAD, men där har jag haft just problemet jag nämner ovan att ljudet på vissa filmer ej stöds i de program jag testat. På Android funkar det alltid med BS Player.

Permalänk
Medlem

Kolla upp avplayer (hd).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brent:

Fast då måste man väl installera dess serverprogramvara på NASen och så va? Kan inte bara rakt av läsa filmerna som ligger på en nätverksdisk?

Det stämmer men många NAS har plugins för detta, se lista från Plex:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MfYoJkiwSqCXg8cm5-Ac4...

I övrigt bästa programmet för detta.
Sjukt nöjd. Den autokomprimerar också om du skulle vilja strömma via 3G utanför hemmet.

Använder det när man är bortrest eller om man är hemma hos någon som inte har någon bra film/serie på sin dator.

Om man ska säga en nackdel så går det inte att offlinesynca gratis utan då måste man ha premium. Sen kostar iOS appen några kronor också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det stämmer men många NAS har plugins för detta, se lista från Plex:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1MfYoJkiwSqCXg8cm5-Ac4...

I övrigt bästa programmet för detta.
Sjukt nöjd. Den autokomprimerar också om du skulle vilja strömma via 3G utanför hemmet.

Tyvärr verkar min NAS (DS212j) inte har så bra stöd.
Kunde väl varit värt några små pengar annars.

Permalänk

Tonido kan du göra detta med. Superenkelt.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Tonido kan du göra detta med. Superenkelt.

Beskriv superenkelt. Har inte hittat något till iOS som ens är i närheten av bsplayer