Permalänk

Tappat min telefon

Tjena swec!

Vaknade nyss upp efter en rolig(?) kväll på krogen och inser att min lur, en OnePlus One, inte är hemma. Har tydligen tappat den eller så har den blivit stulen. Kommer inte ihåg.

Har försökt att ringa den, kommer direkt till telefonsvararen. Android devicemanager hittar inte på den. Den hade mycket batteri igår kväll så det bör inte ha tagit slut än. Har låst den via devicemanager och lämnat ett alternativt telefonnummer så att den som hittar på den kan nå mig.

Någon som har något tips på vad man kan göra eller varit med om något liknande? Får panik.

Tack, Martin.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du kan inte göra nåt mer egentligen. Kan du inte spåra den via "Android device manager" ?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du kan inte göra nåt mer egentligen. Kan du inte spåra den via "Android device manager" ?

Jo, skrev det i inlägget tidigare men kanske formulerade det dåligt. Har försökt, den hittar inte på den överhuvudtaget.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Copperlord:

Jo, skrev det i inlägget tidigare men kanske formulerade det dåligt. Har försökt, den hittar inte på den överhuvudtaget.

För tidigt på morgonen

Antagligen är då GPS'en avstängd eller liknande. Säker på att luren är låst och att alternativa numret gick fram?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

För tidigt på morgonen

Antagligen är då GPS'en avstängd eller liknande. Säker på att luren är låst och att alternativa numret gick fram?

Har grafiskt lås på den som standard. Verkar som att den är avstängd så mitt meddelande har antagligen inte kommit fram. Ligger säkert i ån. Orkar inte..

Någon som vet om hemförsäkring täcker detta? Har ingen drulleförsäkring eller liknande, bara vanlig hemförsäkring..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

GHör en förlust/stöldanmälan och rapportera till försäkringsbolaget, se vad de säger?!