Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

fråga om hornhögtalare

Permalänk

fråga om hornhögtalare

hej jag undrar om denna hornhögtalare går att koppla på stereon? om det inte går så kan ni gärna rekommendera någon annan det går att göra det med
http://www.lightinthebox.com/sv/hogt-elektronisk-hornet-hog-k...
Tack på förhand

Visa signatur

AMD FX 6300|M5A97 R2.0|8gb ram|ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5|samsung syncmaster SA300|500gb och 1000gb hdd|corsair TX650w|Aerocool X-Warrior Black Edition|NZXT Sentry|Razer Abyssus|

Permalänk
Medlem

Varför skulle du vilja göra det? Den "högtalaren" du länkat till är ju inte tänkt att förmedla välljud. Den är nog mer tänk för larm/varning/info-system.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Varför skulle du vilja göra det? Den "högtalaren" du länkat till är ju inte tänkt att förmedla välljud. Den är nog mer tänk för larm/varning/info-system.

vill spela musik genom den när jag är på epa träffar och liknande
vart kan man köpa en som klarar av det då?
den behöver inte låta super bra men man ska kunna höra låten ordentligt
går det att koppla in denna på stereon då? http://www.stylingbutiken.se/ljudsiren-m-mikrofon/2485-0

Visa signatur

AMD FX 6300|M5A97 R2.0|8gb ram|ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5|samsung syncmaster SA300|500gb och 1000gb hdd|corsair TX650w|Aerocool X-Warrior Black Edition|NZXT Sentry|Razer Abyssus|

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Tog bort inlägg som bröt mot §1.6

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverige132:

vill spela musik genom den när jag är på epa träffar och liknande
vart kan man köpa en som klarar av det då?
den behöver inte låta super bra men man ska kunna höra låten ordentligt
går det att koppla in denna på stereon då? http://www.stylingbutiken.se/ljudsiren-m-mikrofon/2485-0

Är juh typ samma som första du länkar till. Köp riktiga bilhögtalare istället?

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av sverige132:

Nej! Gudarna blir upprörda!
Eller, det är klart att det funkar, med lite modifikation...
Rent elektriskt är det enklare att ta den första hornhögtalaren och ansluta den på bilstereons högtalarutgång, om musikuppspelning är syftet.
Högtalaren är dock byggd för att leverera sirenljud och tal med lagom spridning -- något untz untz dunka dunka blir det inte.

Är inte den traditionella budgetlösningen på ljudanläggning för cruising ett besök på stadens secondhand-affärer, där man köper ett par stora sjuttiotalshögtalare och lägger på rygg på golvet i baksätet?

Permalänk
Medlem

Går? Antagligen. Längesedan nu, men jag fick tag på ett par horn från en skolas PA system som anslöts till stereon. Det blev varken högljutt, eller speciellt trevligt ljud. Men visst gick det att höra vad det var för låt. Om man hade väldigt mycket välvilja.
Jag hade rekommenderat en billig PA monitor fr scenbruk på ett par hundra watt i stället, då går det i alla fall att höra vad det är för musik. Blocket / tradera.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.