Farming simulator 2013

Permalänk
Medlem

Farming simulator 2013

Som ni vet så har FS 2013 kommit ut! Det vill säga 25/10/2012!

Tänker fortsätta uppdatera denna tråd med länkar till bra kartor, mods och servrar!
Tänkte även höra hur många andra SweC som kan tänka sig lira lite MP. Lägga upp en egen server som vi alla kan spela på!

Vill ni lägga till mig på Steam alternativt skype skriv att det är FS 2013 och lite vem du är så kommer jag acc.
Sök på Kardizz

14/10: Bara elva dagar kvar nu!

Har varit utan dator ett par dagar nu men det har kommit en ny video där man får se nya maskiner etc. Taggar till ordentligt nu!
Har ni förbeställt än ? Och isåfall det vanliga spelet eller collectors edition?!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=d11W1C...

Dold text

Update!: Jag har under en längre tid spelat på en server som heter Wierdofarm2 med en host vid namn Catking. Där vi rätt ofta blir uppåt 10 seriösa spelare. En mycket populär server på International. Catking är för övrigt Dansk med riktigt bra lina. Adda mig eller honom på steam Catking/Kardizz. lägger ni till honom så säg att ni är seriösa spelare (vilket jag hoppas ni är) och att ni hittat dit genom mig. ingame namn [Marc(FSS)].

Uppdateras
Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Som man har längtat efter de nya maskinerna!
Är systemkraven släppta än? Räcker det med 2 GB grafikminne?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Inga John Deere med ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

Äntligen! Som man har längtat efter de nya maskinerna!
Är systemkraven släppta än? Räcker det med 2 GB grafikminne?

2GB VRAM kommer absolut räcka att spela detta med

Här är systemkraven, kopierat från deras hemsida.
System Requirements Windows Version (*)

Microsoft Windows XP, Windows Vista or Windows 7
2.0 GHz Intel or equivalent AMD processor
Nvidia Geforce 7600 Series, ATI Radeon X1600 graphics card or better (min 256 MB VRAM)
1 GB RAM
2 GB free hard drive space
Soundcard
DVD-ROM Drive

System Requirements Mac Version (*)

Mac OS X 10.5.8, 10.6.1, 10.7.1 or 10.8.1
1.83 GHz cpu or better
Nvidia Geforce 8600, ATI Radeon X1600 or better (min 256 MB VRAM)
1 GB RAM
2 GB free hard drive space
DVD-ROM Drive

Skrivet av TheJo:

Inga John Deere med ju

Nej tyvärr, men det dröjer nog inte många dagar innan vi kan hitta både New Holland och John deere med flera på olika mod sidor

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Valtra ska man ha! John deere kan gå och slänga sig i väggen

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJo:

Inga John Deere med ju

---------------------------

Är glad om jag slipper se dem, alltså moddarna gör ju inget annat än grönt, är så trött på alla tusentals varianter av exakt samma modeller:p

Tacka vetja blå färg på maskinerna;)

Ontopic, har förbeställt såklart^^

För övrigt roligt att se att jag inte är ensam om att spela det här spelet:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeenFo:

Valtra ska man ha! John deere kan gå och slänga sig i väggen

Jag är inget John deere fan, Har själv bara kört New Holland, ford och fendt.
Det är JD som jag irriterar mig mest på, de beter sig som apple fanboys för det mesta Men sen finns det ju folk som gillar alla olika märken och beter sig lika dant. Men som sagt Amerikanska JD Fanboys...

Valtra är är väll fina, just nu skulle jag vilja köra en dutch fahr eller MF

Edit: Lägger in detta citat här.

Skrivet av godspeed:

---------------------------

Är glad om jag slipper se dem, alltså moddarna gör ju inget annat än grönt, är så trött på alla tusentals varianter av exakt samma modeller:p

Tacka vetja blå färg på maskinerna;)

Ontopic, har förbeställt såklart^^

För övrigt roligt att se att jag inte är ensam om att spela det här spelet:)

Haha jo det blir lite jobbigt att bläddra bland mod'sen när man letar efter något nytt! Men sen är det väll fina maskiner med! men kan hålla med om att jag skulle vilja se lite bredare sortiment än fler av samma

Blått, grönt, rött, vitt och svart vad gör det för skillnad ? variation är ju helt klart bäst )

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Jag är inget John deere fan, Har själv bara kört New Holland, ford och fendt.
Det är JD som jag irriterar mig mest på, de beter sig som apple fanboys för det mesta Men sen finns det ju folk som gillar alla olika märken och beter sig lika dant. Men som sagt Amerikanska JD Fanboys...

Valtra är är väll fina, just nu skulle jag vilja köra en dutch fahr eller MF

-----------------------
haha, du klämde det jag satt och tänkte på men inte vågade säga rakt ut^^
Är själv Fordfan, och kanske inte just NH pga de gjort en del missar i kvalite genom åren, dock Deutz och MF är jag generellt mycket nöjd med de åren jag körde dem, rullar både Deutz,Deutz Fahr,MF och NH numera hemma på farmen

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Vad gör man egentligen på farming simulator? Verkar ju inte direkt vara världens mest hajpade spel. Bygga en bondgård typ..

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Hoppas det är med en BM 814 med riktigt turbo tjut, inga mesiga gröna leksaker. Det ska vara plåt hela vägen!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Vad gör man egentligen på farming simulator? Verkar ju inte direkt vara världens mest hajpade spel. Bygga en bondgård typ..

-------------------
Man gör inte mycket faktiskt, man kör mest traktorer, tröskor, maskiner etc, nu i nyare versionen kommer det lite nya funktioner såsom att köpa mark o lite annat, det här spelet passar nog mest folk som mig som saknar bondgårdslivets körande ibland o sånt..en väldigt liten klick av människor som gillar spelet, finns eeeeenooormt mycket mods till det dock, som gör själva spelet, i grundutförandet brukar det vara extremt begränsat men moddfolket i det här spelet är galet duktiga på att scripta och skapa nya roliga maskiner och funktioner

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Vad gör man egentligen på farming simulator? Verkar ju inte direkt vara världens mest hajpade spel. Bygga en bondgård typ..

Det är så mycket mer än bara en bondgård..åka traktor koppla vagnar. slå gräs. SÅ havre, vete, korn, råg, majs etc. Ta traktorn till stan och köpa en "ny" lastare. Köra över "spök" människor... Åka i floden. Tröska..............Allt du kan tänka dig finns i FS 2013

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------------------
haha, du klämde det jag satt och tänkte på men inte vågade säga rakt ut^^
Är själv Fordfan, och kanske inte just NH pga de gjort en del missar i kvalite genom åren, dock Deutz och MF är jag generellt mycket nöjd med de åren jag körde dem, rullar både Deutz,Deutz Fahr,MF och NH numera hemma på farmen

Haha, jo det kanske var fel av mig att uttrycka mig så då jag skapade tråden. Men då det mesta jag tänkte på var riktat åt USA så kändes det som att det inte spelade så stor roll!

NH har gjort en del missar genom åren ja, men det har ju även DF och fendt gjort Fendt är just nu klassat som det mest respektgivange märket i tyskland.
Sitter atm på en gård nere i Holland där vi har en äldre fendt, två NH och en äldre volvo utan tak

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Vad gör man egentligen på farming simulator? Verkar ju inte direkt vara världens mest hajpade spel. Bygga en bondgård typ..

Det kan se väldigt tråkigt ut ja, men det blir något helt annat när man själv spelar det, helst med några polare online! och utan fusk, precis som alla andra spel handlar det om att ta sig framåt. Här gör man det genom att sälja tex mjölk eller majs. Där med kommer man kunna köpa större maskiner och fler åkrar. Kanske man får placera nya byggnader själv etc.

Skrivet av Malawie:

Hoppas det är med en BM 814 med riktigt turbo tjut, inga mesiga gröna leksaker. Det ska vara plåt hela vägen!

Jadu, då får du nog hålla koll på modforum och hemsidor

Skrivet av godspeed:

-------------------
Man gör inte mycket faktiskt, man kör mest traktorer, tröskor, maskiner etc, nu i nyare versionen kommer det lite nya funktioner såsom att köpa mark o lite annat, det här spelet passar nog mest folk som mig som saknar bondgårdslivets körande ibland o sånt..en väldigt liten klick av människor som gillar spelet, finns eeeeenooormt mycket mods till det dock, som gör själva spelet, i grundutförandet brukar det vara extremt begränsat men moddfolket i det här spelet är galet duktiga på att scripta och skapa nya roliga maskiner och funktioner

Passar precis in på mig det där med. Hjälper till mycket på en bondgård nere i Holland och känner ofta när jag är hemma att jag vill tillbaka hit. Då är det perfekt att sätta sig och lira FS. Eller med ett gäng polare på en gemensam gård online!

Skrivet av SeenFo:

Det är så mycket mer än bara en bondgård..åka traktor koppla vagnar. slå gräs. SÅ havre, vete, korn, råg, majs etc. Ta traktorn till stan och köpa en "ny" lastare. Köra över "spök" människor... Åka i floden. Tröska..............Allt du kan tänka dig finns i FS 2013

Haha nej man behöver ju inte alltid vara seriös..

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Det kan se väldigt tråkigt ut ja, men det blir något helt annat när man själv spelar det, helst med några polare online! och utan fusk, precis som alla andra spel handlar det om att ta sig framåt. Här gör man det genom att sälja tex mjölk eller majs. Där med kommer man kunna köpa större maskiner och fler åkrar. Kanske man får placera nya byggnader själv etc.

Jadu, då får du nog hålla koll på modforum och hemsidor

Passar precis in på mig det där med. Hjälper till mycket på en bondgård nere i Holland och känner ofta när jag är hemma att jag vill tillbaka hit. Då är det perfekt att sätta sig och lira FS. Eller med ett gäng polare på en gemensam gård online!

Haha nej man behöver ju inte alltid vara seriös..

--------------------------------------------------------------
Hehe, coolt, holland säger du, har en vän därnere, hur är det att köra i holland, är det inte väldigt annorlunda mot här i sverige, menar med mycket majs osv?
Dessutom är det bara därför jag kör det här spelet, det ger mig sååå sjukt många timmar av skön avkoppling faktiskt, och multiplayer är riktigt kul med ett par kompisar, och seriöst behöver det heller inte vara om man ska köra den där kartan med den där tävlingskartan som ls-uk har gjort, farming fun map
Det har triggat ett par kompisar att köpa spelet och har t o m haft turnering, även såna där saker som att putta ner flest bilar i vattnet under en tidsperdiod:p

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

--------------------------------------------------------------
Hehe, coolt, holland säger du, har en vän därnere, hur är det att köra i holland, är det inte väldigt annorlunda mot här i sverige, menar med mycket majs osv?
Dessutom är det bara därför jag kör det här spelet, det ger mig sååå sjukt många timmar av skön avkoppling faktiskt, och multiplayer är riktigt kul med ett par kompisar, och seriöst behöver det heller inte vara om man ska köra den där kartan med den där tävlingskartan som ls-uk har gjort, farming fun map
Det har triggat ett par kompisar att köpa spelet och har t o m haft turnering, även såna där saker som att putta ner flest bilar i vattnet under en tidsperdiod:p

Jag är i norra Holland, här är det "clay"/lera mark, och sen är det ju stora diken mellan åkrarna för att få bort vattnet. så kör man tunga maskiner så känner man att marken sjunker ner ordentligt. Så här uppe finns det majsplantage, men det är mest mjölkkor och nöt-kreatur här uppe och mer majs och potatis söder ut. Sitter som sagt på en mjölk gård.

Har med försökt få lite polare att börja, men än så länge så är det bara en av dem som börjat sniffa på betet ^^.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

--------------------------------------------------------------

Hehe, coolt, holland säger du, har en vän därnere, hur är det att köra i holland, är det inte väldigt annorlunda mot här i sverige, menar med mycket majs osv?
Dessutom är det bara därför jag kör det här spelet, det ger mig sååå sjukt många timmar av skön avkoppling faktiskt, och multiplayer är riktigt kul med ett par kompisar, och seriöst behöver det heller inte vara om man ska köra den där kartan med den där tävlingskartan som ls-uk har gjort, farming fun map
Det har triggat ett par kompisar att köpa spelet och har t o m haft turnering, även såna där saker som att putta ner flest bilar i vattnet under en tidsperdiod:p

Dold text

Vad har du för gård ? eller vad du nu gör, berätta gärna!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Jag är i norra Holland, här är det "clay"/lera mark, och sen är det ju stora diken mellan åkrarna för att få bort vattnet. så kör man tunga maskiner så känner man att marken sjunker ner ordentligt. Så här uppe finns det majsplantage, men det är mest mjölkkor och nöt-kreatur här uppe och mer majs och potatis söder ut. Sitter som sagt på en mjölk gård.

Har med försökt få lite polare att börja, men än så länge så är det bara en av dem som börjat sniffa på betet ^^.

---------------------------------------
Aha!
Då har du kört på det som en annan har genom halva livet, hemma på gården i småland som min mor har är det rejäl lera, såpass så att man ibland inte ens kan dra en 3 skärig växelplog genom leran med 200hkr ^^
Kul att höra lite såntdär:)

Just nu jobbar jag på ett av de största företagen inom datorvärlden man kan tänka sig, stor oemtillverkare som är känd så jag har dagarna fulla av annat än traktorer

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

---------------------------------------
Aha!
Då har du kört på det som en annan har genom halva livet, hemma på gården i småland som min mor har är det rejäl lera, såpass så att man ibland inte ens kan dra en 3 skärig växelplog genom leran med 200hkr ^^
Kul att höra lite såntdär:)

Just nu jobbar jag på ett av de största företagen inom datorvärlden man kan tänka sig, stor oemtillverkare som är känd så jag har dagarna fulla av annat än traktorer

Ja det är inte ett vardagligt samtalsämne! Jag funderar på att gå till bonden i närheten och fråga om han behöver hjälp med att ploga upp fältet. Eller bara om man kan få hjälpa till för att jag är intresserad och tycker det är roligt ^^. På gården nere i Holland så har de tyvärr inte den storleken på maskinerna då de genast blir för stora för portarna i stallet och för att det skulle förstöra fälten. Och eftersom de endast har gräs på fälten så behöver de inte heller mycket stora maskiner. Har ca 50 mjölkkor samt kalv och ungdjur.

haha ja det är då allt en bra skillnad! Inte funderat på att gå över till lantbruket igen ?
Tror det skulle passa mig ganska bra att vara månskensbonde med lite färre nötkreatur!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Ja det är inte ett vardagligt samtalsämne! Jag funderar på att gå till bonden i närheten och fråga om han behöver hjälp med att ploga upp fältet. Eller bara om man kan få hjälpa till för att jag är intresserad och tycker det är roligt ^^. På gården nere i Holland så har de tyvärr inte den storleken på maskinerna då de genast blir för stora för portarna i stallet och för att det skulle förstöra fälten. Och eftersom de endast har gräs på fälten så behöver de inte heller mycket stora maskiner. Har ca 50 mjölkkor samt kalv och ungdjur.

haha ja det är då allt en bra skillnad! Inte funderat på att gå över till lantbruket igen ?
Tror det skulle passa mig ganska bra att vara månskensbonde med lite färre nötkreatur!

-------------------------
Nej det är ju inte det, hehe, jadu, jag får sådana där infall ibland, tyvärr finns det bara en enda stor farm här i närheten och det är Delavals egna testgård och där släpper de inte in folk utifrån även att jag jobbade där under tre år^^
Aha, där ser man, trodde det var lite större maskiner eftersom jag tycker man verkar se bara stora Fendt 939 som holländarna verkar gilla i FS ^^

Nja, jag ville väl återgå till det där en tid, men då min käre mor bestämde sig för att bara låta stället gå i botten och jobba fram tills dispensen för båsplatserna går ut nästa år så blir det tyvärr inget, blir för stora investeringar i en bransch man kommer få slita ihjäl sig på:/
Jo, månskensbonde är nog rätt skönt, men är ju en investering det också egentligen, det är ju också en såndär nisch som håller på att dö ut pga lönsamheten helt enkelt inte finns:(

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Hur många är det som har provat spela demot?! Och hur många tänker att ni inte vill förstöra spelkänslan i morgon genom att spela demot?

Skrivet av godspeed:

-------------------------
Nej det är ju inte det, hehe, jadu, jag får sådana där infall ibland, tyvärr finns det bara en enda stor farm här i närheten och det är Delavals egna testgård och där släpper de inte in folk utifrån även att jag jobbade där under tre år^^
Aha, där ser man, trodde det var lite större maskiner eftersom jag tycker man verkar se bara stora Fendt 939 som holländarna verkar gilla i FS ^^

Nja, jag ville väl återgå till det där en tid, men då min käre mor bestämde sig för att bara låta stället gå i botten och jobba fram tills dispensen för båsplatserna går ut nästa år så blir det tyvärr inget, blir för stora investeringar i en bransch man kommer få slita ihjäl sig på:/
Jo, månskensbonde är nog rätt skönt, men är ju en investering det också egentligen, det är ju också en såndär nisch som håller på att dö ut pga lönsamheten helt enkelt inte finns:(

Fendt och NH är ju absolut ledande när det gäller stora traktorer. Och gäller det stora traktorer så är det antingen majs eller gårdar med fler än 100 kor eller mer. Så länge man ligger på lite färre kor så brukar New Holland t5040 eller liknande vara vanlig. Sen har ju även Holland lite JD fans. Men den skaran är inte så stor

Okej låter tråkigt att gården har gått i botten :/ Och att det är en stor investering kan jag tänka mig! Vet inte hur mycket en gård kostar i Sverige (med marken). Vet bara att en av granngårdarna försöker sälja i Holland och han försöker med två Miljoner Euro. Vilket är ca 17,5 miljoner kronor

Nej det är ju så, man måste känna att man har intresset, att det är en hobby man har som månskensbonde och att kan går +-0 kanske lite extra + men inte mycket!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Hur många är det som har provat spela demot?! Och hur många tänker att ni inte vill förstöra spelkänslan i morgon genom att spela demot?

Fendt och NH är ju absolut ledande när det gäller stora traktorer. Och gäller det stora traktorer så är det antingen majs eller gårdar med fler än 100 kor eller mer. Så länge man ligger på lite färre kor så brukar New Holland t5040 eller liknande vara vanlig. Sen har ju även Holland lite JD fans. Men den skaran är inte så stor

Okej låter tråkigt att gården har gått i botten :/ Och att det är en stor investering kan jag tänka mig! Vet inte hur mycket en gård kostar i Sverige (med marken). Vet bara att en av granngårdarna försöker sälja i Holland och han försöker med två Miljoner Euro. Vilket är ca 17,5 miljoner kronor

Nej det är ju så, man måste känna att man har intresset, att det är en hobby man har som månskensbonde och att kan går +-0 kanske lite extra + men inte mycket!

-----------------------------------------------------------
Jag spelade demot och eftersom så lite gick att göra, så kände jag inte att det förstörde spelet för mig:)

ah, jo det är förstås fendt därnere, det kan jag tänka mig, hehe, jd-liknande fans finns överallt

Jopp men blir lätt så när man börjar närma sig 70, man orkar inte längre så bra, och jo investera är för mycket helt enkelt...
wow..det är inte lite stålar det att sälja för^^

Du får nog planera väääldigt mycket iallafall i förväg så att du inte sitter där sen med skulder upp över öronen, hörde med min mor om prisläget på det mesta och det är helt vansinnigt, dieselpriset käkar upp nästan allt och resten käkas upp av foderkostnader:(

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------------------------------------------------------
Jag spelade demot och eftersom så lite gick att göra, så kände jag inte att det förstörde spelet för mig:)

ah, jo det är förstås fendt därnere, det kan jag tänka mig, hehe, jd-liknande fans finns överallt

Jopp men blir lätt så när man börjar närma sig 70, man orkar inte längre så bra, och jo investera är för mycket helt enkelt...
wow..det är inte lite stålar det att sälja för^^

Du får nog planera väääldigt mycket iallafall i förväg så att du inte sitter där sen med skulder upp över öronen, hörde med min mor om prisläget på det mesta och det är helt vansinnigt, dieselpriset käkar upp nästan allt och resten käkas upp av foderkostnader:(

hehe jag gjorde samma sak, tycker att det är lite roligt att de presenterar spelet med "det här är din gård" så står man utanför ett hus man inte kan göra något med! hade lika gärna kunnat vara en sten hehe^^

oh! nej det förstår jag! och kan förstå att man inte vill investera om man är medveten om att man inte kommer orka med så mycket till!
Nej det är ganska många måltider för en sån gård

Då måste man äga lite land alltså så man kan göra sina egna silos! dock brukar nötkreatur äta mixat foder va ? :/ Stora traktorer slukar mycket bränsle! varför kan inte allt bara vara roligt och lätt? då hade jag redan haft min egna gård )

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------------------------------------------------------

känner du för att lira lite online ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla om det är någon som har en server uppe eller vill köra online?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joolllen:

Tänkte kolla om det är någon som har en server uppe eller vill köra online?

Förlåt för dåligt med svar! Jag har under en längre tid spelat på en server som heter Wierdofarm2 med en host vid namn Catking. Där vi rätt ofta blir uppåt 10 seriösa spelare. En mycket populär server på International. Catking är för övrigt Dansk med riktigt bra lina. Adda mig eller honom på steam Catking/Kardizz. lägger ni till honom så säg att ni är seriösa spelare (vilket jag hoppas ni är) och att ni hittat dit genom mig. ingame namn [Marc(FSS)].

Redigerat servern:

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Inga John Deere, Valtra, Claas, Fendt, Massey Ferguson... trist

Visa signatur

FD Define Mini C | ASRock Z97E-ITX | Intel i7 4790k | Asus STRIX GTX 1070Ti OC
Adata 16GB 1600MHz | Samsung 850 Evo 500GB | OCZ 240GB | EVGA G2 650W
Huawei Honor8 | Lenovo Y14ISK

Permalänk
Medlem

En sådan här mod vore trevlig.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille044:

Inga John Deere, Valtra, Claas, Fendt, Massey Ferguson... trist

Ja det är väldigt tråkigt! Men det kommer väll i mods sen dock blir det svårt att hitta servrar när alla har olika mods!

Skrivet av Calle2003:

Haha den den skulle inte passa in alls

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man sänker traktor ljudet??

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]