Farming simulator 2013

Permalänk

Tjenare!

Kanske har missat im ngn tagit upp detta men jag har fråga om moddar..
Är dom bara ladda hem installera oxo är dom i fs? Eller är det ngt knöligt?
Tack för svar!;P

Visa signatur

Dator: Fractal design arc xl---asus sabertooth r2.0---amd fx 8320 4.5ghz---16gb corsair vengeance---gtx770---corsair ax860i---dvd-brännare---2tb hdd.
Runt datorn har jag: cooler master inferno/razer deathadder respawn---cooler master 400 ceres---mad catz cyborg v5.
Släpbar: compaq presario cq56.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJo:

Inga John Deere med ju

Ledsen för sen komentar, men John Deere är ju skit traktorer! Massey Ferguson FTW!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

adda Wreckfulpvp på skype kan tänka mig köra seriöst på detta spel

Visa signatur

Grafikkort:GTX 660ti Processor:I5 3570k 4.2 GHz Skärm:BenQ RL2450HT

Permalänk
Medlem

Samma här, skulle gärna vilja spela med andra svenskar! Heter lycka500 på skype!

Permalänk

skulle ochså kunna tänka mig köra MP seriöst

Permalänk
Medlem

Är det några här som fortfarande plöjer?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man plockar upp dem små rektangulära balarna som man kan göra med den maskinen man får i början.

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZapeX:

Är det någon som vet hur man plockar upp dem små rektangulära balarna som man kan göra med den maskinen man får i början.

Balgaffel på frontlastaren eller på bomlyften

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Balgaffel på frontlastaren eller på bomlyften

Fungerar inte för mig. Balarna vill inte fastna eller hoppa på balgafflarna, man bara skjuver på dem när man kör på dem med balgaffeln.
Balgaffeln är väl den med spetsiga gafflar va?

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZapeX:

Fungerar inte för mig. Balarna vill inte fastna eller hoppa på balgafflarna, man bara skjuver på dem när man kör på dem med balgaffeln.
Balgaffeln är väl den med spetsiga gafflar va?

knasigt. Då jag enbart kör med ensilage balar så har jag inget bättre förslag just nu.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

knasigt. Då jag enbart kör med ensilage balar så har jag inget bättre förslag just nu.

Tror jag har hittat en lösning på det men jag har inte testat än
Det är ju den här historic baler man får de små balarna av och jag hittade en maskin som hette historic bale loader, den borde funka

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk
Medlem

Började spela detta i fredags.. har redan 20 timmar spelat.. ett spel men verkligen fastnar för.

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trenixen:

Började spela detta i fredags.. har redan 20 timmar spelat.. ett spel men verkligen fastnar för.

Verkligen, särskillt om man spelar med ett par kompisar på multiplayer

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk
Medlem

Har bara kört singleplayer, jag och en polare har försökt starta en server men ingen av oss har lyckats... Öppnat portar stängt av brandvägg men icke, vägrar connecta men vi kan ansluta till andra servrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem

konstigt, jag har lyckats öppna en server men ni har fyllt i produkt nyckeln?
Jag är dålig på sånt här så jag har tyvärr ingen lösning på ert problem.
Jag har samma problem på minecraft, kan inte starta en server men jag kan ansluta till andras

Visa signatur

Intel i5 3570k || MSI Z77A-S01 Inet Edition ATX || GTX680 2GB(Superclocked) || Corsair Vengeance 1600 2x4GB | Samsung 840 120GB || 1TB WD Black 7200rpm || Fractal Design R4 ||

Permalänk
Skrivet av Trenixen:

Har bara kört singleplayer, jag och en polare har försökt starta en server men ingen av oss har lyckats... Öppnat portar stängt av brandvägg men icke, vägrar connecta men vi kan ansluta till andra servrar.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer väl antagligen inte funka eftersom ni har testat öppna portarna, men jag använder Hamachi.
funkar inte för mig heller i vanliga fall men med Hamachi funkar det prima!

Permalänk
Medlem

Ok, har spelet via steam så cd nyckel borde vara fixat. Och jo läste om hamachi, får kolla upp det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk

Någon som fortfarande spelar?
Har spelat på Ps3 fram tills idag när jag beställde det till PC så nu är jag lite sugen på att pröva spela med någon på multiplayer.
Har inte fått hem spelet ännu men tänkte kolla om det finns något intresse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Någon som fortfarande spelar?
Har spelat på Ps3 fram tills idag när jag beställde det till PC så nu är jag lite sugen på att pröva spela med någon på multiplayer.
Har inte fått hem spelet ännu men tänkte kolla om det finns något intresse?

Säger bara en enda sak, http://fs-uk.com/

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Säger bara en enda sak, http://fs-uk.com/

Vad vill du säga med det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Vad vill du säga med det??

Bästa stället att hitta vänner att spela farmsim på, och största communityt och bästa stället att få hjälp
Jag finns där också förstås, har spelat farmsim sedan första spelet de släppte
Det finns till och med ställen där de efterfrågar spelare för multiplayer och öppna servrar osv
Registrera dig där, sååå sjukt mycket info man kan få där igenom!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Bästa stället att hitta vänner att spela farmsim på, och största communityt och bästa stället att få hjälp
Jag finns där också förstås, har spelat farmsim sedan första spelet de släppte
Det finns till och med ställen där de efterfrågar spelare för multiplayer och öppna servrar osv
Registrera dig där, sååå sjukt mycket info man kan få där igenom!

Det låter bra, har nu gjort mig medlem så jag får väl leta runt lite där inne. Det tråkiga jag tycker är att det bara är på Engelska 😟 Jag förstår och kan läsa det mesta men har svårt att uttrycka mig i text. Så det var därför jag tyckte denna sida var bra när det var på svenska.
Du som har spelat detta länge, vad tycker du är det första jag ska göra när jag börjar? Har du några bra mods,maps jag ska ta hem. Eller ska man försöka bygga upp en bra gård först innan man ger sig in på multiplayer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Det låter bra, har nu gjort mig medlem så jag får väl leta runt lite där inne. Det tråkiga jag tycker är att det bara är på Engelska 😟 Jag förstår och kan läsa det mesta men har svårt att uttrycka mig i text. Så det var därför jag tyckte denna sida var bra när det var på svenska.
Du som har spelat detta länge, vad tycker du är det första jag ska göra när jag börjar? Har du några bra mods,maps jag ska ta hem. Eller ska man försöka bygga upp en bra gård först innan man ger sig in på multiplayer?

Mitt råd är att du börjar bekanta dig med hur det funkar med de saker som redan finns
Därefter när du tycker att du känner dig trygg med hur det funkar med t e x djur, maten etc kan du lätt ge dig in i ett multiplayer
Det enda är att folk är jättenoga med hur man uppför sig där, vilket är fullt förståeligt då man snabbt kan förstöra sitt rykte som multiplayer om man inte följer reglerna som den som har servern satt ut

Har du förresten köpt tilläggen?
Kan rekommendera dem, särskilt om du har Titanium Edition för då får man en ganska rejält rolig karta med som skall vara amerikansk och kan förstås rekommendera dem allihop om man vill ha mycket originalmaskiner

Själv kör jag något som kallas för More Realistic mod, det är enormt roligt då det får maskinerna att uppföra sig mer normalt som i verkliga livet, jag är totalt hooked på den biten och kör numera inget annat på min och min kompis server som vi har startat på prov

Det fina med modsen på LS UK är något som kallas för Gold Standard, de modsen kan du iskallt räkna med att de funkar då de testat dem väldigt hårt innan de ens får läggas ut på sidan

Mods är oftast zip filer, och du lägger dem i mina dokument/my games/farmings simulator 2013 och i mods mappen, då dyker de sedan upp i shopfönstret och sen kan du tjäna ihop pengar för att köpa dem

Ifall du har mer frågor, får jag hoppas att jag hinner besvara dem eller att det finns fler härinne i tråden som är lite vakna och ser en som är ny i spelet och att du kan få känna dig välkommen i spelet, det stjäl mycket timmar från mig när jag kopplar av med att spela på kvällarna efter jobbet

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Mitt råd är att du börjar bekanta dig med hur det funkar med de saker som redan finns
Därefter när du tycker att du känner dig trygg med hur det funkar med t e x djur, maten etc kan du lätt ge dig in i ett multiplayer
Det enda är att folk är jättenoga med hur man uppför sig där, vilket är fullt förståeligt då man snabbt kan förstöra sitt rykte som multiplayer om man inte följer reglerna som den som har servern satt ut

Har du förresten köpt tilläggen?
Kan rekommendera dem, särskilt om du har Titanium Edition för då får man en ganska rejält rolig karta med som skall vara amerikansk och kan förstås rekommendera dem allihop om man vill ha mycket originalmaskiner

Själv kör jag något som kallas för More Realistic mod, det är enormt roligt då det får maskinerna att uppföra sig mer normalt som i verkliga livet, jag är totalt hooked på den biten och kör numera inget annat på min och min kompis server som vi har startat på prov

Det fina med modsen på LS UK är något som kallas för Gold Standard, de modsen kan du iskallt räkna med att de funkar då de testat dem väldigt hårt innan de ens får läggas ut på sidan

Mods är oftast zip filer, och du lägger dem i mina dokument/my games/farmings simulator 2013 och i mods mappen, då dyker de sedan upp i shopfönstret och sen kan du tjäna ihop pengar för att köpa dem

Ifall du har mer frågor, får jag hoppas att jag hinner besvara dem eller att det finns fler härinne i tråden som är lite vakna och ser en som är ny i spelet och att du kan få känna dig välkommen i spelet, det stjäl mycket timmar från mig när jag kopplar av med att spela på kvällarna efter jobbet

Finns det "svenska" multiplayer så man kan göra sig förstådd när man pratar med någon. Nu har jag ju spelat farming ett tag på Ps3 så ganska mycket "kan" jag. Har lite svårt att få rätt blandning till korna men det över jag på just nu.

Är det svårt att ladda ner och få in mods till spelet?
Dom mods jag har på min dator mitt spel kan man ta med sig dom in i multiplayer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Finns det "svenska" multiplayer så man kan göra sig förstådd när man pratar med någon. Nu har jag ju spelat farming ett tag på Ps3 så ganska mycket "kan" jag. Har lite svårt att få rätt blandning till korna men det över jag på just nu.

Är det svårt att ladda ner och få in mods till spelet?
Dom mods jag har på min dator mitt spel kan man ta med sig dom in i multiplayer?

Jadå, det finns svenskar där, absolut:)
Finns till och med en tråd med att vi visar vilka vi är som är svenskar
Här är den, så att du slipper leta runt som en tok
http://fs-uk.com/forum/index.php?topic=7100.0
Tänk bara på att trots att det är en tråd om svenska spelarna på forumet, så är det engelska som vanligt som gäller, de är stenhårda på den biten vilket är förståeligt då det är ett engelskt forum

Då lär du iaf kunna en hel del om spelet när du lirat det på ps3, jag brukar själv lägga 1 hö, (hay) 1 halmbal (straw) och har för mig att det är 2 eller 3 skopor ensilage (silage) beroende på storlek på skopan

Mods är väldigt simpelt att installera, hos fs uk finns ju även exe filer du bara dubbelklickar på efter att du laddat ner dem, annars så flyttar man bara den ouppackade zipfilen in i modsmappen
För multiplayer måste man ha samma mods som andra spelarna har, dvs exakt samma, för annars funkar det inte och det ser man lätt genom att det visar en text i rött vilka mods man saknar
De flesta som lirar multiplayer har en lista med vilka mods man behöver och var man hittar dem

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Jadå, det finns svenskar där, absolut:)
Finns till och med en tråd med att vi visar vilka vi är som är svenskar
Här är den, så att du slipper leta runt som en tok
http://fs-uk.com/forum/index.php?topic=7100.0
Tänk bara på att trots att det är en tråd om svenska spelarna på forumet, så är det engelska som vanligt som gäller, de är stenhårda på den biten vilket är förståeligt då det är ett engelskt forum

Då lär du iaf kunna en hel del om spelet när du lirat det på ps3, jag brukar själv lägga 1 hö, (hay) 1 halmbal (straw) och har för mig att det är 2 eller 3 skopor ensilage (silage) beroende på storlek på skopan

Mods är väldigt simpelt att installera, hos fs uk finns ju även exe filer du bara dubbelklickar på efter att du laddat ner dem, annars så flyttar man bara den ouppackade zipfilen in i modsmappen
För multiplayer måste man ha samma mods som andra spelarna har, dvs exakt samma, för annars funkar det inte och det ser man lätt genom att det visar en text i rött vilka mods man saknar
De flesta som lirar multiplayer har en lista med vilka mods man behöver och var man hittar dem

Tackar för svaren
Skönt att kunna skriva av sig lite på svenska. Nu hoppas jag bara spelet kommer snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Tackar för svaren
Skönt att kunna skriva av sig lite på svenska. Nu hoppas jag bara spelet kommer snart.

så lite så, bara att antingen citera mig här eller pm:a mig för jag är halvblind ibland med när folk svarar i trådar till mig^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

så lite så, bara att antingen citera mig här eller pm:a mig för jag är halvblind ibland med när folk svarar i trådar till mig^^

Hej igen
Nu har jag äntligen fått spelet och börjat bli "Bond"
Har nog lärt mig dom flästa knapparna i nuläget. Det som var mest skönt är att slippa slot för nu behöver man inte tänka på vad man ska köpa eller behöver.
Har lyckats fått in några mods som bra.
En liten fråga bara hur många worker kan man ha?
Laddar du en mods från sidan du skrev till mig förut eller har du mera sidor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Hej igen
Nu har jag äntligen fått spelet och börjat bli "Bond"
Har nog lärt mig dom flästa knapparna i nuläget. Det som var mest skönt är att slippa slot för nu behöver man inte tänka på vad man ska köpa eller behöver.
Har lyckats fått in några mods som bra.
En liten fråga bara hur många worker kan man ha?
Laddar du en mods från sidan du skrev till mig förut eller har du mera sidor?

Hehe, det tar inga tider för dig att lära dig det där
Aha, slot vet jag inget om, har aldrig provat konsollversionen:)
Du kan köra hur många workers du vill, bara det finns pengar till det
Jag laddar hem dem därifrån för det mesta, det finns en sida som heter modhoster också men där har de inget vidare system för vilka mods som är bra eller dåliga, dvs om de har inga eller mycket fel
I princip brukar jag bara ta featured mods därifrån och från kända moddare och med mycket rekommendationer, då brukar man klara sig rätt bra

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Hehe, det tar inga tider för dig att lära dig det där
Aha, slot vet jag inget om, har aldrig provat konsollversionen:)
Du kan köra hur många workers du vill, bara det finns pengar till det
Jag laddar hem dem därifrån för det mesta, det finns en sida som heter modhoster också men där har de inget vidare system för vilka mods som är bra eller dåliga, dvs om de har inga eller mycket fel
I princip brukar jag bara ta featured mods därifrån och från kända moddare och med mycket rekommendationer, då brukar man klara sig rätt bra

Jag har sätt på vissa filmer att traktorerna/tröskan kör ner spannmålet om man kör igenom det på åkern. Vet du om det är en mod som gör så. Om ifall vet du vilken det är isåfall.