Rollspel från Starbreeze i samarbete med Josef Farez: "Brothers: A tale of two sons"

Permalänk
Medlem

Rollspel från Starbreeze i samarbete med Josef Farez: "Brothers: A tale of two sons"

Jag såg precis "landet runt" på SVT där de intervjuade Josef Farez om hans paus från filmbranchen och hans pågående project med inriktning mot spelbranchen.
Grafiskt sett ser spelet ut som vad jag önskat att spelserier som Final Fantasy borde gått mot . Samtidigt får man vibbarna från ICO som kom till PS2.
Spelet släpps Q2 2013 och här kan ni läsa mer om det:

http://www.fz.se/artiklar/forhandstitt/20121029/brothers-a-ta...

http://www.youtube.com/watch?v=MFyDRyo9pes

Jag kommer hur som helst följa utvecklingen av detta vackra spel

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Josef Fares är med bakom storyn till spelet, intervjuas här.

Recension: http://www.gametrailers.com/reviews/vpmza1/brothers--a-tale-o...

Ser väldigt lovande ut, och recensionerna är riktigt bra. Extra roligt att det är ett svenskt spel också!

Enda minuset är att det endast är single-player, hade varit guld värt i co-op över Steam. Eller två spelare på ps/xbox

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel! Klarade ut det nyss. Värt ett köp till alla som tvekar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag lägger in Total Biscuits WTF video som jag postat i en liknande tråd i konsoll delen:

Permalänk
Medlem

Den som inte har spelat det här spelet. NI MÅSTE KÖPA det. Har precis spelat klart det och WOW. Har aldrig varit såhär nöjd med 100:- på ett spel.

Permalänk

Brothers: A Tale Of Two Sons har reviewats av min favorit-reviewer, Yahtzee.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Jag köpte en X-box handkontroller för att köra detta spel men hur tusan får man den att funka i spelet? Spelet har ytterst få inställningsmöjligheter och spelet låter mig endast styra med tangentbordet. Jag har så klart installerat programvaran till kontrollen så jag vet inte riktigt vad som är fel.

EDIT: Lite Googlande och läsning på Steams forum löste biffen. Lite omständigt är det. Jag var tvungen att starta spelet utan kontrollen inkopplad, plugga in den när skärmen med "press enter" kommer upp. Efter detta måste jag klicka på sync-knapparna. Först efter detta fungerar det.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag köpte en X-box handkontroller för att köra detta spel men hur tusan får man den att funka i spelet? Spelet har ytterst få inställningsmöjligheter och spelet låter mig endast styra med tangentbordet. Jag har så klart installerat programvaran till kontrollen så jag vet inte riktigt vad som är fel.

Lura hem en polare och spela båda två på samma tangentbord, funkade ypperligt för mig och flickvännen.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag köpte en X-box handkontroller för att köra detta spel men hur tusan får man den att funka i spelet? Spelet har ytterst få inställningsmöjligheter och spelet låter mig endast styra med tangentbordet. Jag har så klart installerat programvaran till kontrollen så jag vet inte riktigt vad som är fel.

Hm, har du installerat allt rätt?

Jag installerade bara xbox-kontrollen (xbox 360 reciever, eller vad den nu hette) och sedan fick jag upp valet under kontroller att jag kunde välja xbox-kontrollern.

Fungerade väldigt bra och smidigt faktiskt! Dock länge sedan jag spelade spelet men fungerar nog likadant skulle jag tro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Hm, har du installerat allt rätt?

Jag installerade bara xbox-kontrollen (xbox 360 reciever, eller vad den nu hette) och sedan fick jag upp valet under kontroller att jag kunde välja xbox-kontrollern.

Fungerade väldigt bra och smidigt faktiskt! Dock länge sedan jag spelade spelet men fungerar nog likadant skulle jag tro!

Editerade min första post utan att se att någon hade svarat.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Editerade min första post utan att se att någon hade svarat.

Bra att det löste sig dock!