ps4 vs xbox one vs PC-dator?

Permalänk
Avstängd

ps4 vs xbox one vs PC-dator?

ska man hålla sig till [edit:PC-dator] eller kommer det löna sig att köpa en konsol isånnafall vilken konsol?

Förtydligande
Permalänk
Medlem

Beror på vad du prioriterar.. Ska du enbart spela? Svar: Ja

Permalänk
Medlem

Det kommer väl alltid att "löna" sig (alltså att vara billigare) att köra konsoll, men Pc-fanboy som man är, så säger ju jag så här.

Du kommer ALDRIG någonsin att uppnå den kraft och grafik i en konsol, som du får ur en dator. Och ja, de kan komma att kosta en del då för att ha en bra dator, men det är inget jag har problem med iaf.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Om du kallar det för data ska du nog hålla dig till en konsol

jag kommer köra konsol och dator

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Köper du bara något spel ibland och behöver byta hela datorn för att spela nya spel så blir det billigare med konsol. Har du inga speciella krav så är PS4an billigare, kraftfullare och kommer ha ett större spelutbud än Xbox one i och med att Sony har satsat på att få med sig mycket indie utvecklare.
Vill du spela/köpa mycket spel är det bättre att investera i en bra dator, det kostar lite mer att köpa hårdvaran men på PC har du tillgång till mycket mer och bättre reor än på konsol. Steam, Greenmangaming m.fl.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Keeper of Traditions

Allt beror på vilken budget man vill ligga på... Har man inte råd att lägga mer än ett par tusenlappar så är det nog bättre att hålla sig till konsol.

Redigerat
Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det är stor skillnad på data och dator. Kolla på Wikipedia.

OT: Dator är alltid bättre än konsoler när det gäller grafik.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Lite kul att du fråga i ett datorforum där typ alla har gaming datorer.
PC är överlägset just nu och frågan är hur länge konsol är aktuellt med tanke på steambox.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Om du kallar det för data ska du nog hålla dig till en konsol

jag kommer köra konsol och dator

man kan säga data, förknippa bara inte med 1:or och nollor data, data (altså den andra betydelsen av data) är slang för dator som går att säga och skriva.. det går att kalla en dator för data då data forutom betydelsen med 10101010101 har en till betydelse som slang altså DATA, jag ska köpa ett nytt data spel, "jag ska stänga av min data" funkar perfekt

gå och lägg er nördar..

PC peasants, glorious console master race

konsol all the way

Permalänk
Medlem

Inte ännu en tråd igen om detta.

Vill du spela på PC-spel, spela på PC.
Vill du spela på PS4-spel, spela på PS4.
Vill du spela Xbox One-spel, spela på Xbox One.

Gillar man spel så begränsar man sig inte på en plattform.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ingen snäll jämförelse då en dator är bra mycket dyrare. Sen beror det på vilka spel man vill spela också. Massor av spel som aldrig kommer till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Beror på vad du prioriterar.. Ska du enbart spela? Svar: Ja

Ska du endast spela och vill ha bra grafik,moddar och annat skoj? Svar: NEJ

OT:
Nej, är man smart säger man inte "Jag ska stänga av datan", man säger "Jag ska stänga av Datorn"
Och pc är bättre för att spel är billigare!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Själv har jag min PS3:a för att spela de exklusiva titlarna som inte kommer till PC, allt annat lirar jag på PC. Kommer troligen skaffa en PS4 för nästa Uncharted och kanske även en Xbone pga Fable.

Permalänk
Medlem

Beror ju helt på vad man spelar.

Jag spelar nästan bara strategispel, och då är det endast dator som gäller.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av 037180:

Vill du försöka få sagt att billigare (ofta mycket billigare) spel, bättre grafik och väldigt mycket bättre styrning är något negativt?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

jaa det ena är ju 1 och 0 i en massa olika kombinationer och det andra är en Spelkonsol.

OnT Löna sig gör det väl aldrig när man betalar för något som inte blir mera värt med tiden (gäller inte alltid men som tumregel så xD), och oftast kostar att använda i form av att köpa spel detta gäller ju både PC och Konsol.

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, den är riktigt bra på att visa upp de negativa sidorna med konsoler utan att ta upp de positiva.

Bilden handlar inte om negativa eller positiva saker om konsoler, utan om något helt annat, något som du är ett ganska bra bevis på.

Poängen med bilden, handlar om att så fort någon gillar konsol så kommer det alltid någon som ska förklara varför PC är så mycket bättre. Men majoriteten här är bara fanboys och inte något annat. Problemet är att de som begränsar sig till en plaform är totalt blinda och ser inte helheten.

Tycker 037180 lyckades formulera detta ganska så perfekt i denna tråd redan, samt tycker det egentligen inte behövs diskuteras mer en så här:

Skrivet av 037180:

Gillar man spel så begränsar man sig inte på en plattform.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MugiMugi:

Bilden handlar inte om negativa eller positiva saker om konsoler, utan om något helt annat, något som du är ett ganska bra bevis på.

Poängen med bilden, handlar om att så fort någon gillar konsol så kommer det alltid någon som ska förklara varför PC är så mycket bättre. Men majoriteten här är bara fanboys och inte något annat. Problemet är att de som begränsar sig till en plaform är totalt blinda och ser inte helheten.

Tycker 037180 lyckades formulera detta ganska så perfekt i denna tråd redan, samt tycker det egentligen inte behövs diskuteras mer en så här:

Jag har själv en fot i båda lägrena, även om PC får mer uppmärksamhet just på grund av att den helt enkelt är överlägsen på alla sätt och vis, det är svårt att bortse från.

Redigerat
Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knibis:

man kan säga data, förknippa bara inte med 1:or och nollor data, data (altså den andra betydelsen av data) är slang för dator som går att säga och skriva.. det går att kalla en dator för data då data forutom betydelsen med 10101010101 har en till betydelse som slang altså DATA, jag ska köpa ett nytt data spel, "jag ska stänga av min data" funkar perfekt

gå och lägg er nördar..

PC peasants, glorious console master race

konsol all the way

Nej. Man kan inte använda ord som betyder något helt annat bara för att man känner för det. Så länge som folk accepterar fördumning av det svenska språket så kommer det bara att förvärras. Data är en sak. Dator en helt annan sak. Man kan inte och SKA inte säga Data när man menar dator.

Skrivet av MugiMugi:

Bilden handlar inte om negativa eller positiva saker om konsoler, utan om något helt annat, något som du är ett ganska bra bevis på.

Poängen med bilden, handlar om att så fort någon gillar konsol så kommer det alltid någon som ska förklara varför PC är så mycket bättre. Men majoriteten här är bara fanboys och inte något annat. Problemet är att de som begränsar sig till en plaform är totalt blinda och ser inte helheten.

Tycker 037180 lyckades formulera detta ganska så perfekt i denna tråd redan, samt tycker det egentligen inte behövs diskuteras mer en så här:

Men för det så behöver man inte vara naivt blind. Det som tas upp i den bilden stämmer ju. Det går inte att blunda för. Konsoler är nedskalade maskiner för en orsak. Priset. Och då blir prestandan lidande.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

sen ska man inte glömma vikten av känsla som och atmostär, det är en lite annorlunda och skön känsla att sitta vid en konsol och gamea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knibis:

sen ska man inte glömma vikten av känsla som och atmostär, det är en lite annorlunda och skön känsla att sitta vid en konsol och gamea.

det är ju inte svårt att koppla datorn till tv:n och köra med gamepads dock, fungerar strålande med Steams Big picture.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av knibis:

sen ska man inte glömma vikten av känsla som och atmostär, det är en lite annorlunda och skön känsla att sitta vid en konsol och gamea.

Vilken känsla och atmosfär är det du får av det som du inte får av att dra en kabel från datorn till TV:n?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

You don't say........

Jag struntade i troll- och fanboy-tolkningen (eftersom det bara är meningslöst). Jag har själv en fot i båda lägrena, även om PC får mer uppmärksamhet just på grund av att den helt enkelt är överlägsen på alla sätt och vis, det är svårt att bortse från.

Det är just vad PC inte är, den är inte överlägsen på alla sätt och vis, det finns fördelar och nackdelar med alla plattformar dock de flesta värkar ha seriöst svårt att se detta, Dock bilden handlade inte om det.

Men här har du några saker som konsol är bättre en just på PC:
* T.ex. en punkt där konsoler är överlägset PC är just att du köper en hårdvara, och du kan sedan spela ALLT på denna sagda plattform, du behöver inte bry dig om att uppgradera. Vist man behöver inte uppgradera en PC heller men då kan man inte skryta om 140 FPS o.s.v.
* En annan är att det "FUNKAR" du behöver inte spendera timmar för att lösa problem om varför inte spel funkar. Vist konsoler har också sina egna problem men oftast handlar detta om hårdvara relaterade, dock PC har samma problem här med, dock med fördel att det oftast är lättare att byta PC delar. Mjukvara fronten på denna punkt är dock inte i PC's fördel på grund av alla oändliga möjliga konfigurationer. Bara igår behövde jag spendera att par timmar för att konstatera att BF4 saknar riktig Unicode support och havererar vid vissa inställningar. Detta tog 3 timmar.

Skrivet av Tumnus:

Men för det så behöver man inte vara naivt blind. Det som tas upp i den bilden stämmer ju. Det går inte att blunda för. Konsoler är nedskalade maskiner för en orsak. Priset. Och då blir prestandan lidande.

Eftersom du skrev att allt på bilden stämmer så har jag lite frågor.
T.ex. ni kan gärna förklara varför ni som personer är bättre en mig för att jag gillar konsoler.
Vad har Casual med att man gillar konsol spel, vill 100% veta detta med.

Sedan vist en del punkter stämmer men en del av dom är varken positiv eller negativ till någons fördel.
Steam sales t.ex. de är trevliga, men vad är detta för nackdel till konsol?
"It only cost you *" Jo detta stämmer också vist mer en PC men vist en enda summa om du enbart kommer köpa en PC och aldrig uppgraderar och aldrig bryr dig om att maxa spel.
Jupp du kan få 140FPS på PC också, det kostar där efter åt andra sidan.
Mouse accuracy vist, väldigt få konsol spel som tyvärr stödjer mus, det finns ett par men de borde vara fler. Dock mus är långt ifrån optimalt för de flesta spel, finns anledning varför det finns Gamepad/joystick/arkad stick's T.ex. men ja mus överlag saknas till konsol.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MugiMugi:

Det är just vad PC inte är, den är inte överlägsen på alla sätt och vis, det finns fördelar och nackdelar med alla plattformar dock de flesta värkar ha seriöst svårt att se detta, Dock bilden handlade inte om det.

Men här har du några saker som konsol är bättre en just på PC:
* T.ex. en punkt där konsoler är överlägset PC är just att du köper en hårdvara, och du kan sedan spela ALLT på denna sagda plattform, du behöver inte bry dig om att uppgradera. Vist man behöver inte uppgradera en PC heller men då kan man inte skryta om 140 FPS o.s.v.
* En annan är att det "FUNKAR" du behöver inte spendera timmar för att lösa problem om varför inte spel funkar. Vist konsoler har också sina egna problem men oftast handlar detta om hårdvara relaterade, dock PC har samma problem här med, dock med fördel att det oftast är lättare att byta PC delar. Mjukvara fronten på denna punkt är dock inte i PC's fördel på grund av alla oändliga möjliga konfigurationer. Bara igår behövde jag spendera att par timmar för att konstatera att BF4 saknar riktig Unicode support och havererar vid vissa inställningar. Detta tog 3 timmar.

Fast grejen är att man med PC kan välja. Man kan lägga mängder med pengar och få grafik som konsolerna bara kan drömma om, eller så lägger man mindre pengar men kan fortfarande spela allt med högre inställningar än konsolerna.

Min PC brukar också FUNKA... Och om man inte använder sin PC till något annat än spel, aldrig öppnar en webbläsare till exempel (eftersom vi nu jämför med konsoler där detta inte görs), så kommer man antagligen aldrig få några som helst problem med den.

Grejen är också att när man får problem med en PC kan man oftast lösa problemen på egen hand, det kan man sällan på konsolen.

Skrivet av MugiMugi:

Eftersom du skrev att allt på bilden stämmer så har jag lite frågor.
T.ex. ni kan gärna förklara varför ni som personer är bättre en mig för att jag gillar konsoler.
Vad har Casual med att man gillar konsol spel, vill 100% veta detta med.

Sedan vist en del punkter stämmer men en del av dom är varken positiv eller negativ till någons fördel.
Steam sales t.ex. de är trevliga, men vad är detta för nackdel till konsol?
"It only cost you *" Jo detta stämmer också vist mer en PC men vist en enda summa om du enbart kommer köpa en PC och aldrig uppgraderar och aldrig bryr dig om att maxa spel.
Jupp du kan få 140FPS på PC också, det kostar där efter åt andra sidan.
Mouse accuracy vist, väldigt få konsol spel som tyvärr stödjer mus, det finns ett par men de borde vara fler. Dock mus är långt ifrån optimalt för de flesta spel, finns anledning varför det finns Gamepad/joystick/arkad stick's T.ex. men ja mus överlag saknas till konsol.

Vart skrevs det att de som gillar konsoler är sämre?
Det är dina ord.

Steam sales hör ihop med priserna, och ja, det är en nackdel för konsolerna. Visst, en konsol är billigare att köpa om man inte ska köpa några spel, men då är det inte någon större mening med den. Köp ett tiotal spel så har man antagligen lagt ner mer pengar på sin konsol än man hade gjort på sin PC, så spelen oftast kan köpas in billigare.

Så, jag tror du missat poängen kring priserna helt enkelt. Det handlar om att man kan välja när man kör PC, det kan du inte med en konsol.

Angående styrningen, du kan använda annat än möss på PC också, samma valfrihet har du inte på konsolerna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vart skrevs det att de som gillar konsoler är sämre?
Det är dina ord.

Såg du enns bilden, tror jag behöver länka denna en YTTERLIGARE gång.
http://i.imgur.com/2PkKTp4.jpg

Läs noga RIKTIGT noga, speciellt fokusera på meningen "WE'RE BETTER THEN YOU" lägg också till vad det är för grupp av folk som sa detta i bilden, samt vad personen sa för att få dom att reagera. Jag kan översätta det med om det behövs.

Skrivet av Dunder:

Steam sales hör ihop med priserna, och ja, det är en nackdel för konsolerna. Visst, en konsol är billigare att köpa om man inte ska köpa några spel, men då är det inte någon större mening med den. Köp ett tiotal spel så har man antagligen lagt ner mer pengar på sin konsol än man hade gjort på sin PC, så spelen oftast kan köpas in billigare.

Så, jag tror du missat poängen kring priserna helt enkelt. Det handlar om att man kan välja när man kör PC, det kan du inte med en konsol.

Ja och du har sales till konsol spel också. Vilket tyvärr väldigt många missar. Idag har du t.ex. på PS3 Horror sales & Cross Buy Sales:
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-se/horror-sa...
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-se/cross-buy...
Dyrt? Sällan. Men vist Steam finns inte till konsol.

Du kan även köpa nya spel, sälja dom nästa vecka och få igen 80-90% av pengar. Något som är nu tyvärr helt borta till PC.

Skrivet av Dunder:

Angående styrningen, du kan använda annat än möss på PC också, samma valfrihet har du inte på konsolerna.

Jag skrev aldrig att dessa inte finns till PC, jag skrev bara att Mus är inte alltid det bästa valet, och att det saknas till stor del till konsol. Vad är det du inte fattade? Jag skrev inget positivt till konsol på denna punkten men man läser väl det man vill läsa.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ekonomin är verkligen inte till PC:ns fördel, den som använder det som argument har nog inte räknat på det ordentligt..

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

det är ju inte svårt att koppla datorn till tv:n och köra med gamepads dock, fungerar strålande med Steams Big picture.

Visst det går att göra så. Men jag tycker att det är bra mycket smidigare att bara trycka på knappen på kontrollen och sen är det tuta och köra bara. Handkontroll på pc känns som en som jäkla fullösning med en mängd spel som bara fungerar halvdant med det. Det fungerar att använda handkontroll på pc och koppla till tv. Men det är inte i närheten lika bekvämt som att göra det på konsol.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Halogen:

Ekonomin är verkligen inte till PC:ns fördel, den som använder det som argument har nog inte räknat på det ordentligt..

Det beror helt på vilka val man gör, svårare är det inte.

Skrivet av MugiMugi:

Såg du enns bilden, tror jag behöver länka denna en YTTERLIGARE gång.
http://i.imgur.com/2PkKTp4.jpg

Läs noga RIKTIGT noga, speciellt fokusera på meningen "WE'RE BETTER THEN YOU" lägg också till vad det är för grupp av folk som sa detta i bilden, samt vad personen sa för att få dom att reagera. Jag kan översätta det med om det behövs.

Ja, titta noga på vad personen sa för att få dem att reagera, titta riktigt noga. Bilden har endast skapats för att trolla, och då tar du bildens innehåll som något som alla skulle hålla med om... Det är väldigt konstigt.

"Personen" på bilden som säger att han gillar konsol är antagligen en PC-spelare dessutom.

Skrivet av MugiMugi:

Ja och du har sales till konsol spel också. Vilket tyvärr väldigt många missar. Idag har du t.ex. på PS3 Horror sales & Cross Buy Sales:
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-se/horror-sa...
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-se/cross-buy...
Dyrt? Sällan. Men vist Steam finns inte till konsol.

Du kan även köpa nya spel, sälja dom nästa vecka och få igen 80-90% av pengar. Något som är nu tyvärr helt borta till PC.

Ja, jag vet bara att om jag hade köpt hela mitt Steambibliotek till konsol istället så hade jag fått lägga mycket mer pengar på en konsol än vad jag gjort på min PC.

Skrivet av MugiMugi:

Jag skrev aldrig att dessa inte finns till PC, jag skrev bara att Mus är inte alltid det bästa valet, och att det saknas till stor del till konsol. Vad är det du inte fattade? Jag skrev inget positivt till konsol på denna punkten men man läser väl det man vill läsa.

Ja jisses, det är mycket i dina meningar som är svårt att förstå, jag poängterade bara att du inte har samma valfrihet på en konsol, svårare är det inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Det är många som har svårt att se skillnaden på fakta och personliga åsikter.
Bara för att man tycker att PC har fler fördelar, betyder inte det att alla kommer uppskatta/behöva dem.
Om ni frågar mig så handlar det om vad DU själv vill ha.
Själv går jag först på PC och om några månader köper jag en PS4 för lite partyspel med polarna. Då jag anser att det funkar bättre med sociala soffsittarspel på konsol.

Så svaret på din fråga: Köp det du vill ha. Gå inte på prestanda eller vad andra tycker. Var kommer du ha roligast? Framför en konsol med en kontroll eller framför datorn med tangentbord och mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, titta noga på vad personen sa för att få dem att reagera, titta riktigt noga. Bilden har endast skapats för att trolla, och då tar du bildens innehåll som något som alla skulle hålla med om... Det är väldigt konstigt.

"Personen" på bilden som säger att han gillar konsol är antagligen en PC-spelare dessutom.

Jupp precis bilden är där för att trolla och få PC spelare att reagera som de gör i denna tråd.

Men min fråga var till personen som sa att de saker som togs upp på bilden i fråga stämmer, den var inte till dig, men du valde att svara på den. Jag vill veta vad han tycker för han skrev klart och tydligt att han tycker att punkterna där stämmer, för jag vill veta. Jag har alltid undrat varför vissa grupper av folk tycker att de är bättre en andra bara för att de håller fast sig till en enda plattform.

Skrivet av Dunder:

Ja, jag vet bara att om jag hade köpt hela mitt Steambibliotek till konsol istället så hade jag fått lägga mycket mer pengar på en konsol än vad jag gjort på min PC.

Det hade jag också gjort, men bara för att jag äger mer PC spel, åt andra sidan de flesta spel jag äger där kom med bundles som jag ändå aldrig kommer röra, Jag betalar sällan mycket mer för mina nyköpta konsol spel än vad jag hade gett för ett PC spel. Det krävs att veta var man handlar. Kan ge många tips för att hitta spel billigt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.