ps4 vs xbox one vs PC-dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

You don't say........

Jag struntade i troll- och fanboy-tolkningen (eftersom det bara är meningslöst). Jag har själv en fot i båda lägrena, även om PC får mer uppmärksamhet just på grund av att den helt enkelt är överlägsen på alla sätt och vis, det är svårt att bortse från.

På alla sätt och vis? För de som vill slippa drivrutinsstrul och annat då? Oavsett vad du tycker så har en konsol en längre livslängd, kostar mindre. Oj vad objektivt du ser på saken, eller inte...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av knibis:

man kan säga data, förknippa bara inte med 1:or och nollor data, data (altså den andra betydelsen av data) är slang för dator som går att säga och skriva.. det går att kalla en dator för data då data forutom betydelsen med 10101010101 har en till betydelse som slang altså DATA, jag ska köpa ett nytt data spel, "jag ska stänga av min data" funkar perfekt

gå och lägg er nördar..

PC peasants, glorious console master race

konsol all the way

Det beror helt på hur du vill bli uppfattad av andra. Säger du "data" om datorer och "data-spel" osv så kommer du göra dig själv till åtlöje.
Det låter lika dumt som när folk ska beskriva vilken bil de såg, och de säger att den var "blå".

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jilted:

På alla sätt och vis? För de som vill slippa drivrutinsstrul och annat då? Oavsett vad du tycker så har en konsol en längre livslängd, kostar mindre. Oj vad objektivt du ser på saken, eller inte...

Agree to disagree, helt enkelt. Jag skulle säga att en PC har mycket längre livstid med tanke på vad den kan användas till.

"...drivrutinsstrul och annat", ja, det finns problem med alla plattformar och att gradera vilket som är värst skulle bli ett heltidsjobb.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Agree to disagree, helt enkelt. Jag skulle säga att en PC har mycket längre livstid med tanke på vad den kan användas till.

PS3 kommer säkert leva i år till. Men låt oss säga att dess era tar slut nu. Den kostade mig 5500 kr vid release. Den har fungerat prima för spel i 6 år+.
Hade jag köpt en dator för 5500 kr(inkl OS, garanti och montering) för 6 år sedan, hade den varit värdelös i dagsläget(för spel). Min PS3 är inte det, kolla bara grafiken på The Last of Us, Uncharted 3, Killzone 3 m.m.

Om 6 år när jag sitter med min slitna PS4 kommer den garanterat fortsätta ge rejäl valuta för pengarna.
Precis som PS3 har givit mig.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Naxos:

PS3 kommer säkert leva i år till. Men låt oss säga att dess era tar slut nu. Den kostade mig 5500 kr vid release. Den har fungerat prima för spel i 6 år+.
Hade jag köpt en dator för 5500 kr(inkl OS, garanti och montering) för 6 år sedan, hade den varit värdelös i dagsläget(för spel). Min PS3 är inte det, kolla bara grafiken på The Last of Us, Uncharted 3, Killzone 3 m.m.

Om 6 år när jag sitter med min slitna PS4 kommer den garanterat fortsätta ge rejäl valuta för pengarna.
Precis som PS3 har givit mig.

Jao, jag har haft min dator i ett par år nu, och om tio år kommer den fortfarande kunna agera surfdator, mediamaskin och kontorsdator. Agree to disagree, som sagt.

EDIT: Och med pengarna jag sparat på billigare spel har jag kunnat uppdatera datorn för att den även fortsättningsvis ska klå konsolerna när det kommer till spelprestanda.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Agree to disagree, helt enkelt. Jag skulle säga att en PC har mycket längre livstid med tanke på vad den kan användas till.

"...drivrutinsstrul och annat", ja, det finns problem med alla plattformar och att gradera vilket som är värst skulle bli ett heltidsjobb.

Hur du än vrider och vänder på det är konsol billigare samt har en längre livstid och ger dig mindre strul sammanlagt.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jilted:

Hur du än vrider och vänder på det är konsol billigare samt har en längre livstid och ger dig mindre strul sammanlagt.

Nja, min PS3 har gett mig mer problem än min PC. Jag kommer ha kvar min PC längre än min PS3:a och huruvida konsolen är billigare eller inte är väldigt relativt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat några onödiga inlägg som mestadels bröt mot forumsreglerna § 1.6.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Visst det går att göra så. Men jag tycker att det är bra mycket smidigare att bara trycka på knappen på kontrollen och sen är det tuta och köra bara. Handkontroll på pc känns som en som jäkla fullösning med en mängd spel som bara fungerar halvdant med det. Det fungerar att använda handkontroll på pc och koppla till tv. Men det är inte i närheten lika bekvämt som att göra det på konsol.

De spel som inte går att köra med gamepad skulle jag inte heller vilja köra på en konsol, strategispel och liknande går ju helt klart bort med gamepad. Kör både PS3 och PC med Steam, men PC:n är ju oändligt mycket snabbare och jag slipper ha en massa skivor drällandes utan klickar bara igång spelet mha gamepad, med SSD så är ju starttiderna ungefär desamma.

Permalänk
Inaktiv

Älskar konsoll nu förtiden.

Började väldigt tidigt med att försöka få det lira bra med PC -> Stor TV, bara strul, eller, mycket strul. Sedan hängde jag med och köpte nya saker hela tiden för att få bra FPS i spelen, efter en tid behövde vi en Blueray spelare, var inne och kikade, läste att Ps3'an var en bra spelare, kostade ungefär som en jag hade tänkt köpa iaf.

Så, ett impulsköp senare blev jag totalt indragen i konsoll världen egentligen, var ju tvungen att prova lite Ps3 spel med, allt blev faktiskt väldigt smidigt.

Pc'n står och är mediaserver nu förtiden, spelar lite spel såsom Total war spelen på den, annars är det för gott med konsollen, soffan, och tv'n, samt, local COOP som är smidigt att dra igång. Musik, video, spel, tja, allt underhållning egentligen går genom konsollen..

Permalänk
Medlem

folk är så butthurt över att vissa föredrar konsol... låt vissa föredra konsol i sånna fal..

Permalänk
Medlem

Har du vänner konsol. Är du ensam PC.

Har du som andra människor båda stunderna i livet så köper du båda.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Det är stor skillnad på data och dator. Kolla på Wikipedia.

OT: Dator är alltid bättre än konsoler när det gäller grafik.

Om vi nu ska hålla på att anmärka på olika saker, vill jag gärna att du förklarar följande: "Dator är alltid bättre än konsoler när det gäller grafik".

OT: Som många här skriver: vad har dina kompisar, för enhet, som du eventuellt spelar med?

Permalänk
Medlem

bilden man får i huvudet när man hör folk som säger att folk är dumma i huvudet som föredrar/har inget emot att spela på konsol

Permalänk
Medlem

Konsoll köper man för de exklusiva spelen som inte kommer till PC. Resten spelar man på PC. Mycket enkelt. Nu kan ni låsa tråden

Permalänk
Avstängd

Xbox one = roligast spel
Ps4 bäst pris och grymm prestand
Pc = bäst prestanda

Kör själv pc mot stor platt tv och massa local co op spel.
Ja d fins på pc med

Iom steam så kommer pc > konsoll denna generationen.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nja, min PS3 har gett mig mer problem än min PC. Jag kommer ha kvar min PC längre än min PS3:a och huruvida konsolen är billigare eller inte är väldigt relativt.

Okej felfritt kanske är fel förklaring men du kan ändå medge att det ligger betydligt mer arbete bakom en dator för individen att utföra gentemot en konsol som bara behöver kopplas in.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av 037180:

Okej felfritt kanske är fel förklaring men du kan ändå medge att det ligger betydligt mer arbete bakom en dator för individen att utföra gentemot en konsol som bara behöver kopplas in.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, både på gott och ont, här kommer valfrihetsaspekten in i bilden igen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.