Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Finalister i Inets logotyptävling

Permalänk
Melding Plague

Finalister i Inets logotyptävling

Webbutiken Inet har bekymmer. På tok för många bra bidrag har inkommit och juryn behöver medlemmarnas hjälp för att utse en vinnare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte varför de väljer just de grafikkorten, men det är ju inte det som tråden handlade om...

Jag röstade på bidrag fem.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Förstår fortfarande inte varför de väljer just de grafikkorten, men det är ju inte det som tråden handlade om...

Jag röstade på bidrag fem.

Grafikkorten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Webbutiken Inet har bekymmer. På tok för många bra bidrag har inkommit och juryn behöver medlemmarnas hjälp för att utse en vinnare.

Läs nyheten

För övrigt är det ingen tvekan om att Sweclockers har många väldigt bra grafiker på forumet, oerhört smart av stora företag att vända sig hit och få en professionell logo billigt. Logotypen är dessutom skapad och framröstad av den grupp som förmodligen även kommer köpa produkterna, datorenentusiaster.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem

Fina loggor. Jag kikar mer senare när jag har tid. Det jag känner är mest synd var att jag inte hann lägga ner mer tid på min logga... Inte för att jag hade vunnit dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GnomeN
Grafikkorten?

Han syftar på att de använder GTX275, GTX285 eller 2 st GTX285 i SLI i deras egna gamingdatorer. De borde köra med typ 5850 och 5870 istället.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Logo dekal

Testade att göra en dekal av logga och det blev riktigt bra.

1600x1200

http://img215.imageshack.us/img215/7678/p1000456low.jpg

Höguplöst.

http://img192.imageshack.us/img192/1279/p1000456c.jpg

Visa signatur

Keep your Cool.

Permalänk
Medlem

Alternativ #5 tycker jag helt klart är snyggast, och det är även den som leder, oväntat

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Re: Logo dekal

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vovons
Testade att göra en dekal av logga och det blev riktigt bra.

1600x1200

http://img215.imageshack.us/img215/7678/p1000456low.jpg

Höguplöst.

http://img192.imageshack.us/img192/1279/p1000456c.jpg

Kan du inte göra en med nr. 5s andra bild, den med "silver"?

Eller du behöver kanske högupplöst ja...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klimpen2
Han syftar på att de använder GTX275, GTX285 eller 2 st GTX285 i SLI i deras egna gamingdatorer. De borde köra med typ 5850 och 5870 istället.

Inte för att det är särskilt sannolikt och troligt att det skulle va så men,
det skulle inte förvåna mig om Nvidia noterat att Sverige har ovanligt hög användning av AMDs grafikkort så de bestämt sig för att betala pengar till Inet för att ha just deras kort ska vara i dessa datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Inte för att det är särskilt sannolikt och troligt att det skulle va så men,
det skulle inte förvåna mig om Nvidia noterat att Sverige har ovanligt hög användning av AMDs grafikkort så de bestämt sig för att betala pengar till Inet för att ha just deras kort ska vara i dessa datorer.

och nu har vi nVidia ala intel fulspel... men som sagt tycker att många bidrag var riktigt trevliga. men många var mer eller mindre värdelösa och riktigt tankelösa...

Lycka till finalister

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem

Antar att dom bundlar äldre nvidia grafikort i en komplett dator eller som ett paket. Mindre jobbigt för en intresserad kund och mer plats för nytt, win - win situation. Massor med butiker gör det på gott och ont absolut inget fel.

Permalänk

Vill inte va en bitch, men jag blir faktiskt lite förbannad och ledessen när jag själv spenderade en hel dag på att skapa mitt bidrag från noll, först med vektorer och sedan effekter och texturer för att det skulle kunna vara högupplöst.

...och sedan väljer inet vissa logor som typ ser ut att vara ritade i paint framför min.

ps. okej kanske inte paint, men min är F*N så mycket finare än vissa av dessa finalisterna!

döm gärna själva:
http://img96.imageshack.us/img96/9159/inetlogoskjld.jpg

Permalänk
Medlem

Förstår att dom har svårt att välja, det har jag också..

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av josse12345
Vill inte va en bitch, men jag blir faktiskt lite förbannad och ledessen när jag själv spenderade en hel dag på att skapa mitt bidrag från noll, först med vektorer och sedan effekter och texturer för att det skulle kunna vara högupplöst.

...och sedan väljer inet vissa logor som typ ser ut att vara ritade i paint framför min.

ps. okej kanske inte paint, men min är F*N så mycket finare än vissa av dessa finalisterna!

döm gärna själva:
http://img96.imageshack.us/img96/9159/inetlogoskjld.jpg

Kan inte göra mer än att hålla med till tusen procent!

jag spenderade större delen av min helg till att göra min inet loga som ser ut som en metallisk fläkt, som jag blev skitnöjd med

(http://img21.imageshack.us/img21/8672/litentaurusloggotype.jp...)

som jag personligen tycker är bra mycket snyggare än vissa av bidragen. Men det är kanske lätt att bli hemmablind!

Bidrag 2 tycker jag för övrigt är väldigt snyggt.

Permalänk
Avstängd

Sen finns också problemet att era 2 är inte snygga.
Sen den som var ritad i paint som det ser ut tycker jag är bra pågrund av att den är smart tänkt etc. Med tanke på att det är deras logga dom har nu. Den kanske bara gav dom idén av hur den kan se ut.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, era två bidrag är väl genomarbetade och proffsigt framställda, men de är plottriga och inte särskilt tilltalande. Skills har ni men helhetsintrycket blir inte så bra som delarna bilderna består av. Så jag förstår varför de inte kom med som möjliga kandidater.

och sedan gäller ju det som svart_smurf säger.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petterss
Kan inte göra mer än att hålla med till tusen procent!

jag spenderade större delen av min helg till att göra min inet loga som ser ut som en metallisk fläkt, som jag blev skitnöjd med

(http://img21.imageshack.us/img21/8672/litentaurusloggotype.jp...)

som jag personligen tycker är bra mycket snyggare än vissa av bidragen. Men det är kanske lätt att bli hemmablind!

Bidrag 2 tycker jag för övrigt är väldigt snyggt.

Sorry, men ni är "hemmablinda".
Det räcker inte riktigt att era bilder är snygga, tanken är att det skall fungera som en logotyp = måste kunna tolkas och kännas igen snabbt, och vara ren & enkel grafik som går att trycka även i mindre format.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av josse12345
Vill inte va en bitch, men jag blir faktiskt lite förbannad och ledessen när jag själv spenderade en hel dag på att skapa mitt bidrag från noll, först med vektorer och sedan effekter och texturer för att det skulle kunna vara högupplöst.

...och sedan väljer inet vissa logor som typ ser ut att vara ritade i paint framför min.

ps. okej kanske inte paint, men min är F*N så mycket finare än vissa av dessa finalisterna!

döm gärna själva:
http://img96.imageshack.us/img96/9159/inetlogoskjld.jpg

Konstig Jurry de har.:o Jag menar jag hade nog hellre valt ditt bidrag framför andras som ser ut att deras dotter på 13 har gjort.:P;)

My 5iveish;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av josse12345
Vill inte va en bitch, men jag blir faktiskt lite förbannad och ledessen när jag själv spenderade en hel dag på att skapa mitt bidrag från noll, först med vektorer och sedan effekter och texturer för att det skulle kunna vara högupplöst.

...och sedan väljer inet vissa logor som typ ser ut att vara ritade i paint framför min.

ps. okej kanske inte paint, men min är F*N så mycket finare än vissa av dessa finalisterna!

döm gärna själva:
http://img96.imageshack.us/img96/9159/inetlogoskjld.jpg

Ja den var snygg måste man erkänna.

Permalänk
Medlem

josse12345
Ska du jobba som grafiker eller dylikt och komma fram till kund med den inställningen? "Jag tycker min är snyggare, jag blir arg om annat väljs!"

Jag tror du helt har tappat vettet med din åsikt, det handlar inte om den snyggaste grafiska logotypen! Det handlar inte om den som lagt ner mest tid! Det handlar inte om färdigheter inom ett speciellt program tex photoshop eller 3dsMax!

Det handlar om att kunna skapa en produkt som skapar intresse! Jag tycker alla finalister är värda den placeringen. Jag tycker till och med att bidrag nr 17 var bättre än din! (förlåt nr 17, men jag använder ditt bidrag för den ser ut att vara ritad i paint) anledning, mer fantasi och färgrik! Och inte minst, mycket rolig idee!

Hur kan du göra en generalisering att din är mycket snyggare än andras? Det finns ett givet svar till varför din inte blev en finalist.

För grå!! Du kanske måste läsa på lite om färger. Visst grått är snyggt, men du har för mycket. hela bilden förutom I:et!! Visste du att grått skapar en tristess inom oss människor. Och hela din bild är grå. Och vad är det där svarta? Riktigt irriterande att kolla på och jag slår vad om att utskriften på den lär inte bli världens snyggaste. beror iof på skriva och DPI.

I:et är snyggt ja! Men jag har svårt att läsa att det ska stå Inet, hur ska då andra kunna veta att det kännetecknar Inets produkt.

En sköld? Ser ut som en copy från Djurgårdens märke fast med grått! Sist men inte minst, den skulle inte passa för det användarmålet Inet vill ha, för lite fantasi för din del unge herr.

Min åsikt om ditt uttalande är att gå studera lite marknadsföring och kreativt skapande. Jag tycker din bild är snygg, men den räcker inte!!!

Ta hand om dina misstag/missar först innan du går och gnäller på att andras..

Kom nu inte och säg "Gör det bättre själv"! Då skämmer du ut dig ännu mer. Jag tycker seriöst du ska ta tillbaka det du sade!

Sist men inte minst!!:
En person som dig skulle jag inte vilja anställa som grafiker!!!

MVH

Permalänk
Avstängd

plus dom flesta som köper färdig byggda datorer är runt 15 åringar som vill ha märken som ser "tuffa" ut massa färger etc. Sen som personen sa tidigare, att ha bara grått passar inte in. Sen alla små små rutor som blir migrän mönster för mig är inte heller bra för dom flesta.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
plus dom flesta som köper färdig byggda datorer är runt 15 åringar som vill ha märken som ser "tuffa" ut massa färger etc. Sen som personen sa tidigare, att ha bara grått passar inte in.

Precis so svart_smurf sa, kidz vill ha färger, nån cool logga, någonting att vara stolt över. Mitt bidrag är ett utmärkt exempel på vad kidzen vill ha idag. Själv blev jag mycket förvånad över att Inet missade storheten i min cr34t1on.

Visa signatur

Senior

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av artist
Precis so svart_smurf sa, kidz vill ha färger, nån cool logga, någonting att vara stolt över. Mitt bidrag är ett utmärkt exempel på vad kidzen vill ha idag. Själv blev jag mycket förvånad över att Inet missade storheten i min cr34t1on.

http://img710.imageshack.us/img710/6789/inettaurus.jpg

Förutom att det ser ut som någon har sprutat sperma på honom så vart han söt.

Permalänk
Avstängd

HAHA sperma och rådjursögon.. rofl ja den kommer säkert vinna

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)