Permalänk
Medlem

Deathadder "twitchar", rycker osv.

Tja.

Har tappat tron på Razer en gång för alla nu, spelar främst CoD:MW2 och CS 1.6, två spel där en ryckande mus inte är så kul.

Har en Razer Deathadder Mac (vita lampor istället för blå), det är min tredje Deathadder ty dom pajar hela tiden.

Den här har mouse acceleration när den känner för det, den drar mer till vänster än till höger och ibland så rycker den till ordentligt när man rör den ytterst lite.

Så, 2 frågor:

1. Kan jag laga den eller ska jag begära återköp?

2. När den funka var det min favoritmus, värdig uppföljare/kopia till MS 3.0, rekommendera en mus åt mig som ni gillar

Tackar, hoppas ni lyssnade och känner medlidande till mitt eviga whine.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

Uppdatera firmware och avinstallera Razer's drivrutiner (kör istället bara de vanliga windows drivrutinerna)

Funkar inte det föreslår jag att du köper en ny 3.0a. DA och 3.0 är de bästa "palm-grip" mössen som finns.

Permalänk
Medlem

Kolla så att du inte har damm eller nåt skit vid sensorn...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....

Jag rekommenderar denna musen, ska vara den bästa gaming musen gjord + den är wireless, oroa dig nu inte det är 1ms response tid x)
ska själv köpa den med min Asus g73j-a2

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk

Vilken musmatta har du förresten? Deathaddern tygger inte om vissa tygmattor.

Permalänk
Medlem

Fan grabbar, 4 jävligt bra svar.

Mike: Japp, gör det nu då. Men.. hur får jag den att gå i 1000 hz då? Funkar det?

Ala_: Jadu, det brukar ju sitta ett litet klisermärke runt sensorn, http://www.brutalcs.nu/_GFX/recensioner/DeathAdder/Razer_deat... se vita runda klistermärket, det fick jag rekommenderat att ta bort på den förra Gör det iaf.

Lowfat: Haha, drömmusen men den är för dyr

Mike: Där kan ju va felet, men 3.0an klara det: http://www.esl-shop.net/images/shop_mousepad_steelseries_qck+...
Tygmatta med stark orange/kolsvart, kanske är när den växlar mellan färgerna det skiter sig

Pillar bort klistermärket och uppdaterar firmware

Edit: Vad fan säger jag, aldrig mer Razer. Gillar produkterna men det e alltid problem. Vanlig Intelli 3.0 är ju fan bara att koppla in

Okej, vi skyller på musmattan, ska jag köpa en Razermatta då jag ändå kör Lycosa o Deathadder? Steel Kuk är lite tråkig, men jag vill ha en vanlig jättejätte XL musmatta som är "plan", inte räfflad så att säga

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Hade en deathadder i 1 år efter mina copperhead och ms 3.0

Den började tappa "skin" vilket gjorde att jag köpte en qpad 5k för en vecka sedan. Ångrar mig inte alls, qpaden är mycket skönare än deathaddern för de med lite större händer. Den bara passar in och kan rekommendera den.

För övrigt så suger razers produkter, mina razer möss har dött/blivit ersatta flera gånger. Visst gick RMA snabbt och smidigt men vafan vad strul jag hade med copperhead, och nu med deathaddern.

Permalänk
Medlem

Aa Qpad 5k har jag bara hört gott om, men plånboken är inte så tjock nu med alla studentskivor tyvärr :/

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Min Copperhead brukar dampa lite då och då för att det sitter skit för sensorn. Ta en topz-pinne och torka rent eller blås.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Japp, det här löste inget. Vilken musmatta ska man ha nu för tiden? Gärna Razer

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Min DeathAdder funkar jäkligt bra.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Min DeathAdder funkar jäkligt bra.

Det gör min Ford Focus också? Bry

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Det gör min Ford Focus också? Bry

Men vad har du för musmatta dÅ?

tyg?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Jag kör en Deathadder men Razers Mantis Control matta, stor som satan och funkar perfekt ihop!

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Men vad har du för musmatta dÅ?

tyg?

Steelseries QcK+

Aa tyg, hatar hårda musmattor men en infraröd sensor borde ju klara tyg tycker man.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Jag kör en Deathadder men Razers Mantis Control matta, stor som satan och funkar perfekt ihop!

Verkar ha gått ur sortiment, finns bara på "dåliga" affärer enligt prisjakt, men Maxfps kanske man kan lita på

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

Köp dig en http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1324
sen är du nog nöjd om inte slå dig på kulorna tills du blir

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowfatmilk
Köp dig en http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1324
sen är du nog nöjd om inte slå dig på kulorna tills du blir

Den va ju fin men lite liten och dessutom hård :P? Men du tycker den går bra ihop med DA? Behövs glides?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Den va ju fin men lite liten och dessutom hård :P? Men du tycker den går bra ihop med DA? Behövs glides?

Deathadder har ju glides från början? Rätt bra dessutom.
Annars rekommenderar jag verkligen Mantis Control (finns även Mantis Speed), den är av tyg och musen ligger verkligen perfekt på mattan, glider helt underbart

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Den va ju fin men lite liten och dessutom hård :P? Men du tycker den går bra ihop med DA? Behövs glides?

Japp tycker dom 2 passar bra ihop, men imho så är d upp till dig vad du föredrar i storlek/matrial osv..tror ej du behöver köpa glides, da har redan som GustavRonne nämnde..

så länge du har en bra musmatta (bra grepp på under sidan) osv så tror jag du kmr klara dig bra x)

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Steelseries QcK+

Aa tyg, hatar hårda musmattor men en infraröd sensor borde ju klara tyg tycker man.

Verkar ha gått ur sortiment, finns bara på "dåliga" affärer enligt prisjakt, men Maxfps kanske man kan lita på

Tyg, därför det är problem.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowfatmilk
http://i614.photobucket.com/albums/tt227/Sargentjunior/razer-...

http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....

Jag rekommenderar denna musen, ska vara den bästa gaming musen gjord + den är wireless, oroa dig nu inte det är 1ms response tid x)
ska själv köpa den med min Asus g73j-a2

Den har väl inte dom bästa recensionerna. Sjukt överprisad spelmus.

http://www.fragbite.se/?articleID=416

OnT: Scrollen på min Razer DeathAdder har börjat krångla. Lirar mycket CS och har bindat scroll ner till duck och scroll upp till att hoppa. När jag rysshoppar kan den bara stanna upp och så hoppar jag till i spelet, sjukt irriterande. Så den hoppar upp ibland fast jag skrollar ner, t ex när jag surfar. Samma sak är det när jag skrollar upp så kan den hoppa ner.

Ska dra bort till Teknikmagasinet och se om jag får en ny Var väl snart ett år sen jag köpte den, aldrig krånglat annars.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
OnT: Scrollen på min Razer DeathAdder har börjat krångla.

Testat att rengöra den? Efter 1 år är det garanterat mkt smuts och bös under scrollhjulet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stealthbomb
Testat att rengöra den? Efter 1 år är det garanterat mkt smuts och bös under scrollhjulet.

hur öppnar man den? vill oxå rengöra min xP

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Men jävla whiners då köper jag denna http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1324

Tack för all hjälp, ha de bra <3

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Den har väl inte dom bästa recensionerna. Sjukt överprisad spelmus.

http://www.fragbite.se/?articleID=416

OnT: Scrollen på min Razer DeathAdder har börjat krångla. Lirar mycket CS och har bindat scroll ner till duck och scroll upp till att hoppa. När jag rysshoppar kan den bara stanna upp och så hoppar jag till i spelet, sjukt irriterande. Så den hoppar upp ibland fast jag skrollar ner, t ex när jag surfar. Samma sak är det när jag skrollar upp så kan den hoppa ner.

Ska dra bort till Teknikmagasinet och se om jag får en ny Var väl snart ett år sen jag köpte den, aldrig krånglat annars.

Inte för vara sån men jag har andvänt razer i 5+ år, har ägt 7st razer musar, 2 razer keyboard, ingen har någonsin strulat för mig.. + en polare har den musen och han tycker den är soft.

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowfatmilk
Inte för vara sån men jag har andvänt razer i 5+ år, har ägt 7st razer musar, 2 razer keyboard, ingen har någonsin strulat för mig.. + en polare har den musen och han tycker den är soft.

Sa bara att min scroll börjat krångla, säkert bara damm eller något. Kommer alltid köra med Razer. Har haft mitt Razer Tarantula som jag vann på DH Winter 2007, och det har funkat prima sen dess även fast jag slår i de med näven 10 ggr om dan

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowfatmilk
Inte för vara sån men jag har andvänt razer i 5+ år, har ägt 7st razer musar, 2 razer keyboard, ingen har någonsin strulat för mig.. + en polare har den musen och han tycker den är soft.

Tro fan att de inte strulat när du byter så ofta!?

Razer är inget jag kommer köpa igen heller efter diverse strul med firmware men framförallt bristande kvalitet + att flera bekanta också haft razer möss som gått sönder på ett lr annat sätt.

Köpte dock en razer destructor musmatta, Den borde ju klara sig iaf ;-D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Sa bara att min scroll börjat krångla, säkert bara damm eller något. Kommer alltid köra med Razer. Har haft mitt Razer Tarantula som jag vann på DH Winter 2007, och det har funkat prima sen dess även fast jag slår i de med näven 10 ggr om dan

hehe joo, d är nog något jag har märkt själv, Razer är våld skyddad :D, har pajjat en del möss, aldrig lyckat pajja en razer, även min steelseries har hållt, men DA håller fortfarrande efter alla pass på Cod mw2,css,wow,aion och nu bfbc2

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

är det inte ett ganska kännt fel att deathaddern rycker till osv.. jag har för mig att jag läst flera trådar om det och min kompis har då samma fel, om han rör musen lite så kan muspekaren hoppa iväg och rycka.

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoDeD
är det inte ett ganska kännt fel att deathaddern rycker till osv.. jag har för mig att jag läst flera trådar om det och min kompis har då samma fel, om han rör musen lite så kan muspekaren hoppa iväg och rycka.

jag säger så här, jag har ägt en jävla massa möss under mina 8år framför datan (är fan nästan som man samlar på dom hehe) alla mina möss innan razer kunde bara flippa ut, typ om man lirar CS sen en sec så bara börjar den flippa ut, musen drar upp till en sida av skärmen och bara hackar där uppe, men Jag har aldrig haft några problem what so ever med razer haft denna DA nu i typ i ett år, tror 13 månader men inte säker..

så jag personligen rekommenderar är Razer för möss, kan ej prata för alla men har aldrig haft något bugg/fipplande/problem med dom

frågar igen, någon som vet hur man öppnar/rengör Razor DeathAdder?

Visa signatur

MSI Z370i Gaming Pro Carbon AC
I7 8700k 3.7 GHz 12mb
ASUS GeForce GTX 1080 TI 11GB Turbo
Ballistix 16gb DDR4 3200MHz CL15 Elite
AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync