Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Skrivbordet bytte mapp

Permalänk
Medlem

Skrivbordet bytte mapp

Igår försvann alla filer på mitt skrivbord, När jag hittade dom i min användar mapp såg jag att det fanns två skrivbordsmappar, en som kallas skrivbord och en som kallas desktop.

Windows använder desktop mappen men alla program sparar fortfarande projekt i desktop mappen, om det var oginal skrivbordet vet jag inte.
en viktig mapp försvann i processen.

Är det nån som vet vad som orsakar det här o vad man kan göra åt det?

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Medlem

Hej!

Det skulle kunna vara 'guiden för att rensa upp skrivbordet' som körts.
Med fördel skulle jag rekommendera att inaktivera denna, den första länken jag stötte på var för windows xp, men det torde vara snarlikt för Vista.
http://support.microsoft.com/kb/320154/sv

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

God morgon!
Sjuk jävla grejj.

Det är inte snarlikt i vista, hittar inget liknade häller.

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte så att platsen för skrivbordsmappen har råkat ändras?

Om du går in på din användare (C:\Users\*ANVÄNDARE*) och högerklickar på skrivbordsikonen och sedan väljer plats så kan du flytta skrivbordet till den mapp/hårddisk du vill ha det.

Permalänk
Medlem

tack för tipset!
den mappen som används nu är C:\Users\Elias\Documents\Desktop\
och den gamla är C:\Users\Elias\Desktop\

vad kan ha hänt?

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192