Omröstning Inet Taurus tävlingsbidrag

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som la ner tid på att rita?

Permalänk
Medlem

Massvis med bra bidrag!
Hoppas Inet sollar bort dom som hade rippat sina bara.

Här är mitt bidrag:
http://www.pixel8.se/temp/inet_taurus_Micke_Eidenberg.png

För övrigt: Heja Robbaz!

//Micke

Visa signatur

Fractal Design Define S - Asus Prime X570-P - AMD Ryzen 9 3950X - Corsair Hydro H115i PRO - Gainward RTX 4090 - Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz - Corsair RM1000x - Samsung 970 EVO Plus 1TB x2 - massor av mekaniska lagringsdiskar.

Är här dagligen men skriver inte så mycket...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grisfoten
Hehe! rätt likt men visst finns det väl chans att man hittar på något liknande själv såklart!?

http://img121.imageshack.us/img121/2316/hmm1i.jpg

Oj, det där känns som en solklar ripp off.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixel8
Massvis med bra bidrag!
Hoppas Inet sollar bort dom som hade rippat sina bara.

Här är mitt bidrag:
http://www.pixel8.se/temp/inet_taurus_Micke_Eidenberg.png

För övrigt: Heja Robbaz!

//Micke

Man blir tårögd så jävla snyggt gjort, solklar vinnare om du hade varit med

Permalänk
Medlem

6:An är solklar rippp oofffff oxå! HAHAHAH
Kul att alla hitta googles bild sök!

Permalänk
Medlem

bidrag 4 var stilrent

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixel8
Massvis med bra bidrag!
Hoppas Inet sollar bort dom som hade rippat sina bara.

Här är mitt bidrag:
http://www.pixel8.se/temp/inet_taurus_Micke_Eidenberg.png

För övrigt: Heja Robbaz!

//Micke

Riktigt snyggt!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixel8
Massvis med bra bidrag!
Hoppas Inet sollar bort dom som hade rippat sina bara.

Här är mitt bidrag:
http://www.pixel8.se/temp/inet_taurus_Micke_Eidenberg.png

För övrigt: Heja Robbaz!

//Micke

den hade jag lätt kunnat rösta på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixel8

Här är mitt bidrag:
http://www.pixel8.se/temp/inet_taurus_Micke_Eidenberg.png

Mycket snyggt i all sin enkelhet

Fast undrar om inte jag tycker den där bredare "skuggan" bakom faktiskt gör mer skada än nytta, och gör logon mindre tydlig?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vad bild nr:5 använder för font????

Visa signatur

|i5 2500k @ 4.6 Ghz|GeForce 560Ti|Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE||Creative SB X-Fi EXTREME GAMER| SteelSeries 7H|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quakey
Ingen som vet vad bild nr:5 använder för font????

Om inte fonten är manipulerad så kan man få ut fonten med mjukvara du hittar på nätet. Det gäller dock att texten är ren, d.v.s gärna svart på vitt, men det kan du ju säkert få till i något ritprogram.

De e ju den svåra vägen om du den som gjort bilden vill avslöja.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

När offentliggör Inet någon vinnare? Någon som vet?^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quakey
Ingen som vet vad bild nr:5 använder för font????

"Earth"

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derileec
6:An är solklar rippp oofffff oxå! HAHAHAH
Kul att alla hitta googles bild sök!

http://2.bp.blogspot.com/_k8wTSBpmRLI/Si9W8GlAX4I/AAAAAAAABbc...

http://i41.tinypic.com/2elunp4.png

Om det där är en rip off kan man säga att alla bilar med 4 hjul är rip off på en hästkärra...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zlayphir
Om det där är en rip off kan man säga att alla bilar med 4 hjul är rip off på en hästkärra...

Väl sagt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Fast ni vet ju vem ni hade röstat på om den gått till final

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Har du spytt på lådan?

Nä men lite för "kladdig" för min smak om jag ska vara ärlig, och gör liksom inget av hela tjur/oxe-temat vilket känns lite synd... Eller e det tjursperma kanske?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Mera kladd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arelion
Tycker det där blev jävligt snyggt! Särskilt emblemen och musmattorna.

Med kritiken och kommentarerna bilden fått i åtanke pillade jag lite ytterliggare för att få bort häst-vibbarna och få den att se lite elakare ut.. Tanken är som sagt inte att göra ett nytt bidrag utan bara att försöka förmedla det ni sagt

http://www.home.no/arelion/taurusredo.jpg

Skulle jag kunna rösta igen så är din nya version en solklar vinnare. Utöver det så tycker jag att juryn ska ta hänsyn till om logon som i ditt fall är skapad eller kopierad som i t.ex. bidrag 5 och 9.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grisfoten
Hehe! rätt likt men visst finns det väl chans att man hittar på något liknande själv såklart!?

http://img121.imageshack.us/img121/2316/hmm1i.jpg

Det är helt klart den. Om du kollar på de blänkande partierna på smyckets högra halva så stämmer de överens med de vita linjerna i den svarta designen.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Ett rättvist pris hade varit en speldatorn till vinnaren :D. En speldatorn i vinst till den som gjort en logga för Inet är inte alltför mycket begärt då inet säkert omsätter miljoner varje år. Dessutom köper de in komponenter billagre än vad vi kan göra.

Permalänk

Varför vann ettan när femman hade mest röster? Eller var det i slutändan inets beslut?

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Varför vann ettan när femman hade mest röster? Eller var det i slutändan inets beslut?

Citat:

Vi kommer utse vinnaren nästa vecka, det behöver nödvändigtvis inte vara det bidrag som vinner omröstningen, detta beroende på hur vi tänkt använda logotypen, samt hur den går att förädla.

Permalänk

Grattis Longplay!
Inte illa att vinna både Inets och Alinas tävlingar

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Varför vann ettan när femman hade mest röster? Eller var det i slutändan inets beslut?

Dom hade även smugit in ett eget bidrag som inte kunde vinna. Kanske var det som va nummer 5.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Det är väl klart att femman inte vann då personen som ritade den uppenbarligen missförstod uppgiften och gjorde tre wallpapers istället...

Varför puckon sen röstade på den förstår jag inte heller.

Rätt deltagare vann definitivt i min mening

EDIT: En till deltagare vann tydligen, grattis robbaz?
http://www.inet.se/artikel/8301127/taurus-t-shirt-large

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Haha ja bidrag 17 var det mest klockrena xD Jag röstade på den

Permalänk

En svart logotype på en vit bakgrund kan jag nog knappast hålla med om att det kallas wallpaper, men visst vi har alla olika smak..

Först vill jag bara tacka Inet som arrangerar sång här tävlingar och passa på att i förväg tacka för en ny HD som ska komma till stor nytta:)
Ser fram emot fler sång här tävlingar så jag kan få revansch:)

Vidare vill jag bara kommentera de inlägg som uppkom om att mitt bidrag var ett plagiat, för det första så skrev jag ju klart och tydligt att jag tagit min idé från någonting, alltså påstod jag aldrig att jag kommit på idén helt själv.
Sen undrar jag då, om man gör en illustration av en bil ex och har ett foto på bilen att gå efter, är detta då ett plagiat eller en orginalillustration?
Helt enkelt att överföra och i mitt fall även ändra ursprungsformen av ett föremål till en digital illustration och använda som komplement i en komposition.
Visst gränsen kan vara hårfin, men jag anser nog att jag höll mig på rätt sida av gränsen.

Men ok det är min åsikt och nog om det, tur jag inte vann iaf.

Det finns en liten kul detalj här, skaparna av bidrag 5 (jag) och bidrag 1 heter faktiskt likadant i verkligheten och vi har båda vunnit 2 tävlingar här på Swec vi jobbar dessutom tillsammans:) ödets ironi eller? Visste dock inte förrän idag vem "longplay" var..

Hmm, "longplay" funkar Alinavinsten bra förresten? var det den jag fick bilder på i ett mail för ett tag sen?

Och så vill jag bara avsluta med att säga att det var ju riktigt synd att pixel8 inte kom med, enl mig snyggaste bidrag för detta och dessutom besitter denna man otroliga skills, var inne och kollade på din sida och är mycket imponerad:)
Hoppas inte du är med och tävlar nästa gång;)

Grattis till alla finalister iaf
Och tack alla som ändå röstade på mitt bidrag.

/M2

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Artifaction

Vidare vill jag bara kommentera de inlägg som uppkom om att mitt bidrag var ett plagiat, för det första så skrev jag ju klart och tydligt att jag tagit min idé från någonting, alltså påstod jag aldrig att jag kommit på idén helt själv.
Sen undrar jag då, om man gör en illustration av en bil ex och har ett foto på bilen att gå efter, är detta då ett plagiat eller en orginalillustration?
Helt enkelt att överföra och i mitt fall även ändra ursprungsformen av ett föremål till en digital illustration och använda som komplement i en komposition.
Visst gränsen kan vara hårfin, men jag anser nog att jag höll mig på rätt sida av gränsen.

/M2

Självklart får man inspireras, men slutprodukten får inte ge "aha de där känner jag igen från.." känsla, vilket det uppenbarligen gjort i detta fall. Reglerna var ganska enkla, man skulle leverara något inspererande till Inet som de kunde använda som logga, allt skulle produceras på egen hand. Att sen det finns folk som går och tar huvud motivet från något annat och ändrar lite sånt får man väll ta, men inte ska de få några priser för det.

Jag förstår att Inet inte kan ha koll på på om alla bidrag är egen påhittade, men man tycker ju ändå att de borde ta på allvar det som folk skriver i trådarna för deras tävling.

Att klura ut motivet är det svåra, att rita ut det, montera och sätta effekter är det enkla som mer eller mindre alla klarar av.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Robbaz; känn dig hedrad en tröja i storlek L är beställd
Kommer bli en klassiker! (Eller är det redan en klassiker?:P)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Bidrag 16 såg kanske najs ut, tycker där i mot att antingen bidrag 2 eller bidrag 10 (Ej alla) skulle ha vunnit, dessa va dom mest professionella.