ANG BENQ cd-brännare!

Permalänk
Medlem

ANG BENQ cd-brännare!

Hoppas det är nån mer än mig som haft feta problem med dessa brännare,har en 2410a cd-r brännare från benq som vägrar bränna i 24x utan bara i 16x.och kom inte och säg att det går att ställa in för tex i nero när jag går in står det 24x men så fort jag laddar en skiva och ska bränna ställer den ner sig till 16x,och jag har testat alla märkes skivor typ och laddat ner nyaste drivrutinerna,så benq suger fett jävligt tur att jag kanske får en ny även fast jag tappat bort kvittot,kan tilläggas att vi lyfte över en liteon 40x ide och testade trodde jag kanske hade något fel på burken,men den brännaren funkade klockrent att bränna i 40x med även på typ 24x skivor...
så ALDRIG mer BENQ eller acer....

skit saker

Mvh Nicklas ))

Permalänk
Medlem

Ändra till disc-at-once så används inte buffer underrun-skyddet, då bör du inte använda datorn till annat under tiden du bränner...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100