Ny burk optimerad för WoW - Cataclysm. ca:12-13k

Permalänk

Låter kanon! Ja inet brukar ju vara billigast så

Permalänk
Medlem

1. Valde ett Corsair nätaggregat pga utav att jag inte har någon erfarenhet av Fractals egna.
2. Valde en Samsung F3 hård disk för att jag tycker WD Black kan låta en aning högt ibland, knastrande ljud när den jobbar. Kan dock inte medge att jag vet ifall Samsung F3 har ett lägre ljud.
3. Plockade i 8 GB internminne, eftersom jag har märkt att med 4GB stramar det åt när man har allt för många onödiga applikationer igång.

Dessa punkter är dock helt personliga.. Välj som du känner själv.

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk

Det där såg ju bra ut! Kanske kan skippa 4BG extra minne till att börja med. Det är väl inte svårt att sätta in va?

Sen undrar jag ang. H50'n där, kan det bli krångligt för en "noob" som jag? Iom att det ät vattenkylare (?)

Permalänk
Medlem

Det är ett slutet system (vill säga att det är absolut inga konstigheter, minst lika lätt som att installera en luft kylare i min mening), och dessutom så bygger ju Inet ihop hela systemet (även fast det är simpelt om man följer manualerna), så det är inget att oroa sig för.

Du klarar dig helt klart med "enbart" 4GB intern minne, bara jag som har en tendens att öppna allt för många onödiga applikationer.

Angående att installera dit RAM stickor, är verkligen "plug n play" dessutom behöver du inte oroa dig för i vilken kanal du sätter dom i (finns ett "första och andra" kanal prioritet) eftersom Inet redan har installerat 2 stickor utav 4 möjliga.

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk

Fint! En 2nd oppionion på paketet Funkk satte ihop (-4gb minne) så blir det ett köp!

Tack för din tid!

Permalänk

Funkk, en fråga till bara. Skiljer sig hd5850 och hd5870 mycket åt? För 5870 var inte så brutalt mycket dyrare ju, om man tittar på de billigare av dom. Tänkte om det var värt att ta ett sådant kanske.

Permalänk

man kan köra ATI sen köper man ett billigt nvidia kort som har physx och så kör man det dedikerat för physx enbart så har man ATI grafik kort med physx ifall man måste ha physx det vill säga

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Skrivet av turbotomte:

Funkk, en fråga till bara. Skiljer sig hd5850 och hd5870 mycket åt? För 5870 var inte så brutalt mycket dyrare ju, om man tittar på de billigare av dom. Tänkte om det var värt att ta ett sådant kanske.

skillnaden är antal pipes/stream proscessorer, stock klockan och video minnet det är väl dom största skillnaderna men tror att har du pengar för det skaffa 5870

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk

Nu ska jag snart inte besvära er mer, men har en till fråga.. Såg att det fanns ett fabriksklockat 5870 för bara 100kr mer än det billigaste. Också powerColor. Är detta värt det för mig som inte alls är haj på att klocka m.m. själv?

Sen vad skiljer egentligen alla märken åt? Ska man passa sig för något speciellt?

Permalänk

Så här då.
Kör på fractals nätagg då det verkar fått ganska bra betyg och är en 100kr billigare. Sedan tog jag ett hd5870 kort fabriksklockat. Så kör jag på detta tills jag behöver mer, vilket jag inte tror kommer behövas på bra länge. detta klarar nog cataclysm bra nog för mig.
Tog bort 4gb minne då jag testar på 4gb totalt först, om det inte räcker köper jag till vid löning någon gång.
bytte ut hårddisken till den du sa med.

Beställning?