Permalänk
Medlem

Vad har ni för surfhastighet? Är Telias 1mb/s för lite, alltså går det långsamt att surfa då?

Syftar på Telias Basversion..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burner72:

Jag har bara hotmail idag. Finns det någon anledning att skaffa ett gmail konto för att få telefonen att fungerar bättre? Typ on det finns några appar eller widgets som behöver gmail för att fungera osv.

Om man tycker om att ha allt på samma konto (mail, kalender, osv) kan det vara värt att göra bytet. Jag kör själv på hotmail, men Google Calender. Funderar på om det är värt att övergå helt till Google eller behålla hotmailen.

Skrivet av lAlAz0r:

När man beställer från halebop med abonomang så kan man få med 3gb data nån som vet i vilken hastighet?

Sen kan man koppla in mobilen till datorn, och köra som modem?

/ Petter

Gällande abonnemangfrågor är det bäst om du kontaktar Halebop. Har dock för mig att det står ganska tydligt på deras hemsida vilka abonnemang som innehåller vad. Och ja, du kan använda mobilen som modem till datorn.

Skrivet av H3Nc3:

Vad har ni för surfhastighet? Är Telias 1mb/s för lite, alltså går det långsamt att surfa då?

Syftar på Telias Basversion..

Jag kör på Telias Mobilsurf Alltid och hastigheten pendlar från 3G Turbo till betydligt slöare grejer. Desto snabbare desto trevligare. 1mb/s borde räcka någorlunda för surf, men om det är maxhastigheten som utlovas så ska man komma ihåg att det troligtvis kommer gå långsammare än så under större delen av tiden.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Fick hem min Desire igår. Har pillat med den hela natten. Helt sjukt vad den är nice. Fortfarande lite ovan vid hur den ska hanteras osv och försöker sätta upp widgets etc men det kommer. SJUKT nöjd!

Permalänk
Medlem

Fick hem min igår, men har inte skaffat något mobilt internet ännu.
Så hur stänger man av allt förutom Wlan?

Stängde nog av allt jag hittade i inställningar men endå så höjs räkningen pga "dataöverföring".

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan dela sin 3g uppkoppling med sin laptop på något smidigt sätt utan att "hacka/roota" den? typ som Joikuspot som fungerar som gör att telefonen fungerar som en wifi-switch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Fick hem min igår, men har inte skaffat något mobilt internet ännu.
Så hur stänger man av allt förutom Wlan?

Stängde nog av allt jag hittade i inställningar men endå så höjs räkningen pga "dataöverföring".

Finns en original widget som heter strömkontroll, eller power management, beroende på språk som körs. Där har du snabbknappar till blåtand, wlan, gps, ljusstyrka, samt den du letar efter, synkronisering. Stäng av den så ska du se att det står stilla. Använder du appar med reklam i eller som har anslutning till internet så höjer det också dataöverföringen

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Fick hem min igår, men har inte skaffat något mobilt internet ännu.
Så hur stänger man av allt förutom Wlan?
Stängde nog av allt jag hittade i inställningar men endå så höjs räkningen pga "dataöverföring".

Håll in powerknappen tills en meny dyker upp, längst ner finns ett alternativ för att stänga av mobil data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Fick hem min igår, men har inte skaffat något mobilt internet ännu.
Så hur stänger man av allt förutom Wlan?

Stängde nog av allt jag hittade i inställningar men endå så höjs räkningen pga "dataöverföring".

Finns en app i Market som heter APNdroid. Den stänger av all 3G/GPRS-data. Du kan sätta den som widget också så du enkelt kan slå av och på när du behöver.

Permalänk
Medlem

Tjena
Tittat runt efter en ny telefon och fastnat lite för Desire, men det är så jävla rörigt med erbjudanden hit och dit, dolda spärrar/avgifter m.m så jag tänkte fråga någon som kanske redan gjort all undersökningen

Det jag behöver:
Fri Surf

Jag ringer inte särskillt mycket eller smsar för den delen så med min nuvarande telefon har jag klarat mig bra på kontantkort (kanske 150 kr över 1½-2 månader)

Det jag har sett hittils är att de flesta abonnemang med surf stryper hastigheten efter 500 mb/mån, vilket jag antar äts upp snabbt om du kör youtube eller spotify, så skulle helst undvika den gränsen

Jag har råd att köpa telefonen rakt av utan problem, men vad jag har sett hittills så verkar det vara billigare att få telefonen genom abonnemang.

Så vad är det bästa jag kan hitta?
Köpa telefonen+teckna ett abonnemang (isf vilket?)
eller teckna ett abonnemang och få telefonen (vilket?)

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Själv märkte jag att det finns årskort hos Telia, 499 kr/år för Telia Refill och Surf Bas för 499 kr/år men funderar på att ha Alltid istället för några hundringar mer.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Fråga till er som läser mycket på eran Htc Desire, har ni upplevt följande?

Citat:

Skärmen
visat sig att skärmen använder en så kallad “PenTile Matrix”, vilket i praktiken innebär att det effektiva antalet pixlar som skärmen kan visa är 392x653 och inte 480x800. Vad detta leder till är att skärmen har svårt att leverera samma textskärpa, exempelvis, som vi finner i konkurrerande telefoner med TFT-skärmar, som Sony Ericsson X10 eller Motorola Milestone. Då ögat upplever texten som aningen oskarp så försöker det kompensera för detta, vilket leder till att man riskerar att bli trött i ögonen efter några minuters intensiv läsning. Hur stort problem detta är är förstås individuellt, men vi märker definitivt av det. Läser du mycket på din telefon så kan det utan tvivel leda till en viss frustration och en del huvudvärk.

Test av HTC Desire på Swedroid

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Fråga till er som läser mycket på eran Htc Desire, har ni upplevt följande?

Test av HTC Desire på Swedroid

ja, det undrar jag också. Jag brukar vara petig på skärmkvalitet. på minhembio skrevs följande om desire och pentile.
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=260375&vie...

Jag måste nog få se det i verkligheten jämte tex en X10 för att få en uppfattning.

edit: artikel som reder ut nackdelarna med pentile som används i Nexus 1 och Desire. http://arstechnica.com/gadgets/news/2010/03/secrets-of-the-ne...

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem

Hur fasiken får man album art att fungera med musiken man sätter in på luren?
Har testat massa olika metoder nu men ingenting vill fungera.
Hur gör ni?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Fråga till er som läser mycket på eran Htc Desire, har ni upplevt följande?

Test av HTC Desire på Swedroid

Har inte märkt av det du beskriver överhuvudtaget. Och jag brukar vara rätt petig vad gäller skärmar/ljus/whatever eftersom jag lätt blir trött i ögonen och får huvudvärk. Inget sådant från denna telefon.
Nu sitter jag ju inte framför telefonen i flera timmar i sträck direkt, det tror jag inte nån gör nästan.. Men har suttit framför den 1 till 1,5 timmar helt utan problem iaf..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Hur fasiken får man album art att fungera med musiken man sätter in på luren?
Har testat massa olika metoder nu men ingenting vill fungera.
Hur gör ni?

Det står lite om det här:
Mike's Blog

Men du kan hitta liknande trådar på nätet om samma ämne, med olika lösningar.
Själv använder jag MediaMonkey för att bifoga cover art i mp3-filerna.

Permalänk
Medlem

Ursäkta min korspostning, MOD kan ta bort denna post om så anses Postade samma i iPhone vs. Desire-tråden!

Det som väger mot iPhonen är för att inmatning av SMS går sjukt bra, man kan skriva i stort sätt hur snabbt man vill utan att den inte hänger med. Sprang in på någon Tele2 butik och pillade på en Desire men den var inte alls snabb med inmatningen. Jag ringer knappt över huvudtaget, runt 2timmar max på en månad, men smsar runt 1500 sms/månad så allt med hur sms fungerar väger i stort sätt vilken telefon jag vill ha.

Hur som helst, till problemet, jag skriver snabbt, sjukt snabbt och då är det irriterande att Desire'n inte hängde med i butiken när jag testade den. "Jag heter simon" blev "jg heer simon", någon som upplever samma sak? (som verkligen skriver snabbt!) Detta gör liksom att man kommer bli sjukt irriterad på luren överlag, vilket är sjukt synd för det är så många fördelar overall jämfört med en iPhone. iPhonen klarar inmatningen utan problem men verkar inte hänga med riktigt på Desire'n..

Sedan det ganska avgörande, frågar här direkt istället för att söka (:p) Kan man fixa ÅÄÖ till Desire? Vägrar att behöva hålla in A och dra till Å för att sedan fullborda inmatningen "på" på runt 3 sekunder...

edit: Okej! hittade att man kunde fixa ÅÄÖ - solved

edit2: Hittade ett rätt intressant inlägg av en iPhone användare som testat luren.

citerar: "Jag är fortfarande inte överens med att skriva på Androiden. Jag funderade på att lägga upp en film på det också, så ni kunde få jämföra med hur jag skriver på iPhone. Men det blev för pinsamt. Det ser ut som om jag försöker skriva med boxhandskar på mig. Trots kalibrering, återställning och kalibrering igen. Jag är kräsen, japp, men jag är fan inte dum i tummen. Något galet är det."

Det är det jag oroar mig mest för...

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

ziimon - Tror att det beror mycket på att du är van vid iPhone-tangentbordet som faktiskt e riktigt bra. Men, hade du på autokorrigeringen när du provade Desire?
Jag har verkligen inga problem alls att skriva snabbt på den, speciellt i liggande läge med två händer.
Många gånger så slaktar jag orden ordentligt men autokorrigeringen kompenserar fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

ziimon - Tror att det beror mycket på att du är van vid iPhone-tangentbordet som faktiskt e riktigt bra. Men, hade du på autokorrigeringen när du provade Desire?
Jag har verkligen inga problem alls att skriva snabbt på den, speciellt i liggande läge med två händer.
Många gånger så slaktar jag orden ordentligt men autokorrigeringen kompenserar fint.

Nej, har bara testat iPhonen ett fåtal gånger och då pratar vi 30min max användning.. Har kört med en TD2 (windows mobile) med touch också så har ju touchvana, inte det som är problemet Och jo, jag hade korrigering igång, men det verkade mer som att den inte hängde med :/ När man trycker på en knapp så kommer det ju upp en liten "ruta" som visar vilken knapp man trycker på (tror du fattar vad jag menar) man ser att "H, E, T, E, R" rutorna kommer upp när man trycker på dem men resultat blir "heer" av någon anledning..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Nej, har bara testat iPhonen ett fåtal gånger och då pratar vi 30min max användning.. Har kört med en TD2 (windows mobile) med touch också så har ju touchvana, inte det som är problemet Och jo, jag hade korrigering igång, men det verkade mer som att den inte hängde med :/ När man trycker på en knapp så kommer det ju upp en liten "ruta" som visar vilken knapp man trycker på (tror du fattar vad jag menar) man ser att "H, E, T, E, R" rutorna kommer upp när man trycker på dem men resultat blir "heer" av någon anledning..

Jag e me, men det låter jättekonstigt, och svenska är inställt som Keyboard language?
Jag försöker återskapa vad du upplever men skriver jag H E T E R, så får jag upp Heter, Heterosexuella, Beter, Peter, Meter :)...ja, du fattar.

Hur snabbt jag än skriver så kan jag inte få den att "inte hänga me".

Permalänk
Medlem

Men han skriver ju sjukt snabbt och de e sjukt sjukt att vara så sjukt snabb. Om man ska använda ziim0n's val av beskrivande för hur snabb han är.

Ärligt talat så håller jag med dig Lyrisius, jag hittade inga problem med inmatningen på polarens Desire när jag lekte med den. Dock så är jag väl inte så sjukt snabb som ziim0n, även fast jag brukar snitta på ungefär 1200 SMS / månad

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Jag e me, men det låter jättekonstigt, och svenska är inställt som Keyboard language?
Jag försöker återskapa vad du upplever men skriver jag H E T E R, så får jag upp Heter, Heterosexuella, Beter, Peter, Meter :)...ja, du fattar.

Hur snabbt jag än skriver så kan jag inte få den att "inte hänga me".

Hm okej.. men då verkar det vara fel på den i affären. Jo, men skriver man heter så får självfallet även jag (i butiken ^^) upp de förslagen.

Skrivet av SiD:

Men han skriver ju sjukt snabbt och de e sjukt sjukt att vara så sjukt snabb. Om man ska använda ziim0n's val av beskrivande för hur snabb han är.

Ärligt talat så håller jag med dig Lyrisius, jag hittade inga problem med inmatningen på polarens Desire när jag lekte med den. Dock så är jag väl inte så sjukt snabb som ziim0n, även fast jag brukar snitta på ungefär 1200 SMS / månad

Här var man rolig.

edit: Okej, jag märkte nu att jag missbrukade "sjukt" en del i inlägget ^^

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Som sagt så upplevde inte jag textinmatningen som något problem när jag testade polarens, så nu är man ju inte lite köpsugen på en Desire. Enda jag kan tycka är dåligt är väl batteritiden, som är dålig hos alla smartphones gissar jag.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Hur funkar det för er som kopplar in er Desire till datorn och kör den som USB-modem?

Går det att ta emot samtal/SMS under tiden? Och får den laddning via USB?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Ja, ja och ja.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Telefonerna går åt som smör nu, var 100+ kvar vid 1 idag på komplett. För 15min sen var det 26st kvarm under tiden jag gick ner för att fixa en sak i ca 2min fanns det 22st kvar. Passade på ett beställa hem en då innan det är helt slut!

Visa signatur

Intel Core i5-2500K @ 4.2Ghz | MSI P67A-C45 | KFA2 GeForce GTX 560Ti 1024MB | Corsair Force 3 120GB + 3.2TB | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Fractal Design Define R3 | Cooler Master Hyper 212 EVO PnP

Permalänk
Medlem
Skrivet av xidde:

Telefonerna går åt som smör nu, var 100+ kvar vid 1 idag på komplett. För 15min sen var det 26st kvarm under tiden jag gick ner för att fixa en sak i ca 2min fanns det 22st kvar. Passade på ett beställa hem en då innan det är helt slut!

Helvete, måste vänta 1h innan jag kan köpa min. Tror du jag hinner? 11 nu

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Skrivet av xidde:

Telefonerna går åt som smör nu, var 100+ kvar vid 1 idag på komplett. För 15min sen var det 26st kvarm under tiden jag gick ner för att fixa en sak i ca 2min fanns det 22st kvar. Passade på ett beställa hem en då innan det är helt slut!

De hade 500 kvar för någon vecka sen.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Relik 📜

Jag är typ 90% nöjd med min efter att ha använt den sedan release. Största "dealbreakern" är problemen vid övergång från WLAN till 3G, det slutar allt som oftast med att man får köra flygplansläge för att kunna surfa igen. Det är dock inte Desire i sig som strular utan Android, finns en ganska välkommenterad "ticket" runt det hela hos Google (N1 har precis samma problem).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Blev lack när det var 7 kvar och beställde den, dock måste jag betala med pengar då min morsa inte var närvarande så hon kunde fixa med sparbankens e-kort.

EDIT: Slut nu, tur att jag beställde. Går ju trots allt att avboka i värsta fall

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Sitter och tittar på in-ear-hörlurar till min kommande Desire, de jag har nu är sony-ericssons egna och måste därför bytas.
Är det någon som har några förslag?
Jag håller mig helst mellan 500-800:-, men det är en rörlig gräns.

Hur fungerar det med headsets till Desiren? dvs hörlurar + mic, finns det att köpa och passar de? Skulle hellre ha ett sånt isåfall.

Jag håller ett öga på den här tråden och funderade först på att fråga i den, men tänkte att det passade bättre här. Hoppas att ingen blir ledsen
http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/924836-nya-ear-lurar...

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.