Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Hej, jag är nybörjare och sugen på en bräda, vad kan ni tänka er för ca 1800-2000 kr?,

Fibreflex för 2600 är väl det jag börjar tänka på

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Nu får du nog allt lugna ner dig lite, 1500-2000kr.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk

BUMP! Oj nej förlåt. Dock börjar det lukta longboard ute nu Nu hoppas jag bara att kommunen sopar trottoarerna SNARAST!

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
BUMP! Oj nej förlåt. Dock börjar det lukta longboard ute nu Nu hoppas jag bara att kommunen sopar trottoarerna SNARAST!

Fan jag skulle just bumpa denna tråden lite. Det börjar ju ta sig nu!
Någon som har åkt än? Jag planerar ta min premiärtur imorgon, längtar lite

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bread_
Fan jag skulle just bumpa denna tråden lite. Det börjar ju ta sig nu!
Någon som har åkt än? Jag planerar ta min premiärtur imorgon, längtar lite

Har redan träningsvärk i ena vaden Som sig bör

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Har redan träningsvärk i ena vaden Som sig bör

Fy fan vad gött
ATM sitter jag och kollar den vackraste videon i världen nämligen http://www.youtube.com/watch?v=kkviQ41u0eQ

kan verkligen se denna 100k gånger <3

längtar verkligen till sommaren hoppas det blir några långturer då

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Kan man göra en longboard själv och köpa truckar? Vill komma undan så billigt som möjligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Kan man göra en longboard själv och köpa truckar? Vill komma undan så billigt som möjligt.

jodå. köp en tvåtumfyra på bygghandeln och kapa till lagom längd

skämt åsido. javisst, men om du inte har kunskaper så är det nog både roligare och billigare att köpa en. leta begagnat osv.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Nu får du nog allt lugna ner dig lite, 1500-2000kr.

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=9452&ProductDet...

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollywoodstar:

Har redan träningsvärk i ena vaden Som sig bör

Samma här, har åkt varje dag nu denna veckan med det fina vädret! Min vad dör Köpte också nya 86A hjulen från Orangatang, och det går sjukt mycket lättare att slida. Rekommenderas om man vill lära sig slida eller så... snart sitter det

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Åkte mitt första åk nu i veckan Det var ju rätt gött men fan vad det var sandigt överallt

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Måste nog dra fram min gamla skateboard som ligger nånstans i rummet, perfekt ju för att åka med till busstationen

(Jag vet att skateboard och longboard inte är exakt samma sak, men principen är samma )

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Måste nog dra fram min gamla skateboard som ligger nånstans i rummet, perfekt ju för att åka med till busstationen

(Jag vet att skateboard och longboard inte är exakt samma sak, men principen är samma )

planka som planka

nej men det är fan nice att åka i alla fall ... även om bräda är lite högljut och skakigt för min del

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Hade just det bästa åket ever! alltså det här med don't drink and drive ... fuck that, Att åka under influensen av ca 3 glas vin en helt stjärnklar natt. A jag vet inte vad som är bättre <3

någon annan som testat detta med samma resultat? kanske inte att rekommendera om man vill åka säkert, men bra åk blir det i alla fall!

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Hade just det bästa åket ever! alltså det här med don't drink and drive ... fuck that, Att åka under influensen av ca 3 glas vin en helt stjärnklar natt. A jag vet inte vad som är bättre <3

någon annan som testat detta med samma resultat? kanske inte att rekommendera om man vill åka säkert, men bra åk blir det i alla fall!

Jofan! Det är underbart. Åkte ner för en backe i stan när jag var lullig till full förra sommaren, och satte min första lilla slide. Även när man bara åker från A till B med hörlurarna på så blir det riktigt gott.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Bread_:

Hade just det bästa åket ever! alltså det här med don't drink and drive ... fuck that, Att åka under influensen av ca 3 glas vin en helt stjärnklar natt. A jag vet inte vad som är bättre <3

någon annan som testat detta med samma resultat? kanske inte att rekommendera om man vill åka säkert, men bra åk blir det i alla fall!

Skrivet av Cloudstone:

Jofan! Det är underbart. Åkte ner för en backe i stan när jag var lullig till full förra sommaren, och satte min första lilla slide. Även när man bara åker från A till B med hörlurarna på så blir det riktigt gott.

Akta så ni inte åker dit för vårdslöshet i trafik grappar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Akta så ni inte åker dit för vårdslöshet i trafik grappar

Vad är det som definierar det fordon jag antar att man behöver för att åka dit på det? Bra att veta i framtiden:)

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av nmc:

Vad är det som definierar det fordon jag antar att man behöver för att åka dit på det? Bra att veta i framtiden:)

Motordrivet krävs för rattfylla, dock kan du åka dit för vårdslöshet i trafik på t.ex. en cykel om du vinglar som fan, detsamma lär gälla för longboard om jag inte är helt ute och cyklar (ha. ha.)

Och nej, det spelar ingen roll om det är inhägnat, man får inte framföra motordrivna fordon full var man än är i sverige.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Motordrivet krävs för rattfylla, dock kan du åka dit för vårdslöshet i trafik på t.ex. en cykel om du vinglar som fan, detsamma lär gälla för longboard om jag inte är helt ute och cyklar (ha. ha.)

Och nej, det spelar ingen roll om det är inhägnat, man får inte framföra motordrivna fordon full var man än är i sverige.

Okej! Men cyklar man full kan man inte åka dit för rattfylla(hört detta)? Eller blir det bara vårdslöshet i trafik även om man är påverkad av alkohol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Okej! Men cyklar man full kan man inte åka dit för rattfylla(hört detta)? Eller blir det bara vårdslöshet i trafik även om man är påverkad av alkohol?

Tror det blir vårdslöshet i trafik, dock är jag ingen jurist

Sedan skall man ju inte vara jätte full direkt .. bara lite lullig

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Lite sugen på en longboard, soft sätt att transportera sig på liksom. Inget skramligt jävla skateboardgrejs.

Men är det värt säg 2000:- för en bräda? Går det fixa en hyfsad begagnad för inte så mycket? Är det svårare att åka på en "proffsbräda" som nybörjare? Är det ett dugligt sätt att ersätta cykel med? (på asfalt då. )

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av nmc:

Okej! Men cyklar man full kan man inte åka dit för rattfylla(hört detta)? Eller blir det bara vårdslöshet i trafik även om man är påverkad av alkohol?

Nej för rattfylla krävs som sagt motordrivet fordon; sen om det är en eldriven leksaksbil som gör 6km/h eller en Ferrari F1 spelar ingen roll

Man ska nog ha extrem otur för att åka dit för vårdslöshet i trafik för att cykla hem full från krogen, eller en longboard för den delen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NickePicke:

Lite sugen på en longboard, soft sätt att transportera sig på liksom. Inget skramligt jävla skateboardgrejs.

Men är det värt säg 2000:- för en bräda? Går det fixa en hyfsad begagnad för inte så mycket? Är det svårare att åka på en "proffsbräda" som nybörjare? Är det ett dugligt sätt att ersätta cykel med? (på asfalt då. )

För 2000 kan du få en fin bräda, absolut. Det är lättare att åka på en bättre bräda för dom är oftast stabilare och ger bättre känsla, så det är bäst att börja på en bra bräda direkt om man vill sätta igång, tycker jag. Jag cyklar inte längre... det är så tråkigt. Man blir tröttare på longboard, och det är jobbigare än cykel, men det är mycket roligare.

Såg denna precis på youtubes

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

För 2000 kan du få en fin bräda, absolut. Det är lättare att åka på en bättre bräda för dom är oftast stabilare och ger bättre känsla, så det är bäst att börja på en bra bräda direkt om man vill sätta igång, tycker jag. Jag cyklar inte längre... det är så tråkigt. Man blir tröttare på longboard, och det är jobbigare än cykel, men det är mycket roligare.

Såg denna precis på youtubes

XUGNN4RPsrI

Skit cool! As sugen på att köpa en

Permalänk

Kan någon rekomendera en bra bräda för en n00b. Har kollat här "http://www.junkyard.se/Store.aspx?Page=1&C=44".
De verkar ha någon kampanj nu, fraktfritt dessutom så det är ju ett stort pluss.

Kommer köra på gångvägar osv söder om söder / Stockholm (Hammarbyhöjden).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

Kan någon rekomendera en bra bräda för en n00b. Har kollat här "http://www.junkyard.se/Store.aspx?Page=1&C=44".
De verkar ha någon kampanj nu, fraktfritt dessutom så det är ju ett stort pluss.

Kommer köra på gångvägar osv söder om söder / Stockholm (Hammarbyhöjden).

Tycker alla de brädorna de har på kampanj nu funkar ypperligt för en nybörjare, inget snack om saken.
Kör själv med en Riviera Laura, då jag numera är arbetslös och inte ville lägga en förmögenhet..Och den är störtskön!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Ingen av er som glider runt på någon Rayne? Har själv en Vice (08) och har haft en Timeline (07). Väldigt sköna brädor, kanske lite för mycket flex för att börja med, men funkade finfint för mig

Visa signatur

Pook Pook!

Permalänk
Skrivet av hollywoodstar:

BUMP! Oj nej förlåt. Dock börjar det lukta longboard ute nu Nu hoppas jag bara att kommunen sopar trottoarerna SNARAST!

Bump för att påpeka att Hollywoodstar numera är den som sopar trottoarerna i hans stad.

Och att jag är jävligt sugen på att börja, men tyvärr börjar ju säsongen dra sig mot sitt slut, nästa vår däremot, då jävlar... Fler sköna longboard-historier från sommaren! Nu!

Permalänk
Medlem

Dags att väcka denna för kommande säsong.
Nu när man knegar och bor hemma så har man ganska stora marginaler för inköp av alla dess slag. Varit sjukt sugen på en longboard ett bra tag så tankarna går om man inte skulle köpa sig en. Kollat runt lite och blev riktigt sugen på Loaded Dervish design + att den var ganska allround vilket är bra då jag är nollad på vad man tycker är roligt(downhill, pooler m.m.). Går man in på Loaded's hemsida så kan man få en 403$(Loaded Dervish, Paris 180mm black/raw, 75mm Orangutang Durian Purple) med frakt till Sverige om jag förstår rätt. Vilket blir ca 2500kr(gött med låg dollar)+ tull vilket är rimligt vad jag kan tänka mig att betala. Så vad tror ni grabbar och tjejer? Erfarenheter av loaded's hemsida?

EDIT: Hittade på Kahalani's hemsida att man kunde köpa den för 3500, kanske är bättre för att slippa tull m.m.? Eller finns det andra svenska butiker som är billigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Dags att väcka denna för kommande säsong.
Nu när man knegar och bor hemma så har man ganska stora marginaler för inköp av alla dess slag. Varit sjukt sugen på en longboard ett bra tag så tankarna går om man inte skulle köpa sig en. Kollat runt lite och blev riktigt sugen på Loaded Dervish design + att den var ganska allround vilket är bra då jag är nollad på vad man tycker är roligt(downhill, pooler m.m.). Går man in på Loaded's hemsida så kan man få en 403$(Loaded Dervish, Paris 180mm black/raw, 75mm Orangutang Durian Purple) med frakt till Sverige om jag förstår rätt. Vilket blir ca 2500kr(gött med låg dollar)+ tull vilket är rimligt vad jag kan tänka mig att betala. Så vad tror ni grabbar och tjejer? Erfarenheter av loaded's hemsida?

EDIT: Hittade på Kahalani's hemsida att man kunde köpa den för 3500, kanske är bättre för att slippa tull m.m.? Eller finns det andra svenska butiker som är billigare?

Dervish är en riktigt go bräda! Dyr men väldigt bra kvalité, sjukt lätt och riktigt skön att åka på. Du kan dra ner till Hollywood i Göteborg (ser att du bor i Lerum) så kan du köpa den direkt för 3549, annars är Kahalani billigast i Sverige. Handlar du från USA kommer tullen på ungefär 30%, ger ett slutpris på typ 3300 så det är nästan lika bra att handla från Sverige så slipper du vänta lika länge. Truckar rekommenderar jag Randall R2. Jag hade först Paris-truckar men provade min kompis Randalls (på min Dervish) och måste säga att Randalls svänger mer och har mer lutning -> betydligt goare att carva och lättare med slides, dessutom kan du flippa hangern på truckarna så du kommer lägre och blir därmed mer stabil. Brädan känns helt enkelt mer livlig med Randalls. Hjulen du har valt är bra allround hjul, men jag skulle fundera på att köpa 70mm lila Stimulus istället. Du kommer inte komma upp i samma toppfart men du kommer accelerera snabbare vilket gör att du kan sätta slide efter slide lättare efter varann och slipper vänta på att farten ska komma upp. Annars låter det skitbra, glöm inte hjälmen bara!

Edit: Om du känner för att spara lite pengar så bör du kolla in Landyachtz brädor som är billigare men samma höga kvalité (om inte högre) än Loadeds. Tex., denna - http://landyachtz.se/product.php?id_product=16

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |