Permalänk
Medlem

Datorkomponenter (MusikStudio-Dator)

Hej Allesammans!

Jag är väl medveten om att denna fråga har ploppat upp på forumet lite här och där innan och jag vet att detta är tjatigt... Men jag har sökt runt en massa innan jag började skriva denna tråd och jag känner att jag ändå inte fått den information jag behöver för att ge mig in på att välja rätt delar för en musik/studiodator aktuell och anpassad för dagsläget.

Min osäkerhet ligger i hur man vet vilka delar man ska välja för att datorkomponenterna ska arbeta så bra som möjligt med varandra utan krångel...
Vilken prestanda jag vill ha vet jag redan hur jag väljer.. men det är just passandet av olika komponenter jag är osäker på som sagt...

finns det kanske någon hemsida som visar hur olika saker som finns ute på marknaden passar ihop eller kan man välja delarna säkert utifrån den specifikation som anges på försäljningshemsidorna...

finns det regler man borde utgå ifrån kanske?

Undrar också om det finns någon kunnig inom detta område som skulle ha lust och hjälpa mig personligen kanske gällande denna fråga, det skulle upskattas extremt mycket!

Än en gång så är jag extremt tacksam till er som tar er tid att läsa denna tråd och försöker er på att hjälpa mig, och jag ahr sökt runt en massa men jag ville ändå fråga detta för säkerhetsskull.

Tack än en gång och vänliga hälsningar till er alla // John

Permalänk
Medlem

Ser detta bra ut kasnke?

Permalänk
Medlem

Där tycker jag att du har en skaplig system för media funktion : ) dock vet jag inte hur renderingar och sånt fungerar i GPU kraft osv..

SSD:n är bara mest för att dina program ska jobba lite snabbare, samt den extra 1tb hårddisken är för att du skall kunna lagra alla dina jobb som du gör om du förstår vad jag menar?

Och så har du 8gb i minne att jobba med också, då det följer med 2x2 redan i "Uppgraderings" paketet

Permalänk
Medlem

Glömde dock att få med någon skärm, men det är helt upp till dig! Sök helst efter 24" då det är större och du slipper minimera, och maximera med rutan hela tiden