Permalänk
Medlem

Varför så...

Hallå!

Har en extern hårddisk som fungerar rätt hyffsat men nu så vill den inte ta emot stora filer som 5Gb och uppåt. Förut gick det men inte nu.

Är tacksam för alla bra svar!

MVH

Permalänk
Medlem

Har du formaterat den nyligen? Ligger det Fat32 som filsystem så klarar den inte större filer!

EDIT: Formatera om den som NTFS istället!

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har inte formaterat den vad jag vet. Skit också. Har halva disken full och vill ha kvar allt men ändå få dit det andra filerna jag inte kan lägga in.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klavin:

Har inte formaterat den vad jag vet. Skit också. Har halva disken full och vill ha kvar allt men ändå få dit det andra filerna jag inte kan lägga in.

Detta borde fungera. Men som de säger i artikeln, om det är något du absolut inte vill förlora, säkerhetskopiera det först!

Permalänk
Medlem

Palmie:
Mycket viktigare än vanliga fall att ha en säkerhetskopia. Går något åt skogen mitt i förlorar du allt med disken halvt som halvt mellan olika format.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av panpo98:

Palmie:
Mycket viktigare än vanliga fall att ha en säkerhetskopia. Går något åt skogen mitt i förlorar du allt med disken halvt som halvt mellan olika format.

Jepp, därför jag nämnde det.

Permalänk

Måste vara sämsta trådtiteln på länge

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Splitta filen med tex winrar så du får 5x1gb filer tex.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av passionmasteR:

Måste vara sämsta trådtiteln på länge

Jepp - finns en som är sämre:

"Hjälp"

desperata människor tappar fantasin.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jookeer:

Jepp - finns en som är sämre: "Hjälp"desperata människor tappar fantasin.

Sen är det ett under att de ens får hjälp. kanske för många är för nyfikna och bara måste kolla vad dom frågas.

TS: Skriv bättre titel på trådar i fortsättningen.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace