Få gammal stil på det bredvid startmenyn i Windows 7?

Permalänk
Medlem

Få gammal stil på det bredvid startmenyn i Windows 7?

Finns det något sätt man kan ändra startmenyn (eller rättare sagt det som är till höger bredvid startmenyn) så att den ser ut som den gjorde innan W7?

Det jag främst vill är att kunna ha ett snabbstartfält med enbart små ikoner, då de i W7 av någon anledning har de gjort så att varje ikon på snabbstartfältet måste ha en text och ta mer plats.

Visa signatur

Magic is the bloodstream of the universe.
Forget all you know - or think you know.
All that you require is your intuition.

Permalänk
Medlem

Varje ikon på snabbstartfältet måste inte ha en text och ta mer plats. Följ bara denna beskrivning så skall det lösa sig.

Högerklicka på aktivitetsfältet > Egenskaper > Knappar i aktivitetsfältet: Gruppera alltid, dölj etiketter

Om applikationen körs, visas en "fyrkant" runt ikonen.

Permalänk
Medlem

Tack det var visserligen bra att få reda på detta men inte riktigt det jag var ute efter!
Det jag vill ha bort är de obligatoriska etiketter på är de ikoner som jag har i ett "snabbstartfält", där jag enbart vill ha ikoner som man kunde ha före XP, nu måste man ha minst en bokstav.

Alltså om man högerklickar mitt i det grå och väljer "Toolbars" ("Verktygsfält" på svenska antar jag) och lägger in lite "snabbstartsikoner" där.

Visa signatur

Magic is the bloodstream of the universe.
Forget all you know - or think you know.
All that you require is your intuition.

Permalänk
Medlem

Lås upp aktivitetsfältet så kan du högerklicka på ditt verktygsfält och stänga av texten.

Permalänk
Medlem

Sådärja. Tackar.

Visa signatur

Magic is the bloodstream of the universe.
Forget all you know - or think you know.
All that you require is your intuition.