World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Medlem

vargar är fortfarande bäst skada i raids och instanser om man är MM/surv pga deras buff, BM har jag för mig att det är devilisaurs som är bäst dps, dock är BM i dagsläget sämre än både surv och MM i raids/instanser när det kommer till skada så generellt är det vargar som gäller. BM + tank pet är dock bästa spec för att levla och köra solo, med ett tank pet är BM grymt snabb på att levla och tar dessutom i princip alla group-quest solo också.

BM är ett roligt spec IMO, kör det som offspec när jag kutar runt och kör saker solo, ska försöka få ihop 2 delar av tier5 settet, så kan man börja köra lite svårare saker som typ MC solo

Pets för pvp är numera krabbor och spindlar om jag kommer ihåg rätt, då de har trevlig CC.

Permalänk

tack för den mycket goda infon,den tackar och bugar jag för,den fyllde i några blanka rader i mina funderingar:)

ang petsen,jag är helt ute efter att levla,inge pvp eller nått,bara levla,kunna dra mycket mobs och att både min pet och jag ska kunna ta ihjäl dom så snabbt som möjligt.
körde med björn förut,hyffsat bra uthållighet,men inte så bra dps tyckte jag,bytte till cat,mycket bra dps men störde mej så fruktansvärt mycket på cloaken som den prompt skulle he på vid varje attack.
så nu söker jag helt enkelt efter ett nytt pet som ger bra skada.

jaha,så det är vid lvl 74 man kan flyga i northend(för jag antar att det var det du menade sqart)?har för mej att det var vid lvl 78:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

För att flyga i Norrland så är det Lvl 68 som gäller om du har en lvl 80 på kontot som köper boken åt dig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

tack för den mycket goda infon,den tackar och bugar jag för,den fyllde i några blanka rader i mina funderingar:)

ang petsen,jag är helt ute efter att levla,inge pvp eller nått,bara levla,kunna dra mycket mobs och att både min pet och jag ska kunna ta ihjäl dom så snabbt som möjligt.
körde med björn förut,hyffsat bra uthållighet,men inte så bra dps tyckte jag,bytte till cat,mycket bra dps men störde mej så fruktansvärt mycket på cloaken som den prompt skulle he på vid varje attack.
så nu söker jag helt enkelt efter ett nytt pet som ger bra skada.

jaha,så det är vid lvl 74 man kan flyga i northend(för jag antar att det var det du menade sqart)?har för mej att det var vid lvl 78:)

Yes. För att flyga i NR är det 74 om jag inte är helt ute och cyklar.

Jag levlade min hunter från darkshore till lvl 80 (alltså typ lvl 15-80) med samma pet. En krabba från Darkshore;)

Grymt lätt att levla med.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Yes. För att flyga i NR är det 74 om jag inte är helt ute och cyklar.

Jag levlade min hunter från darkshore till lvl 80 (alltså typ lvl 15-80) med samma pet. En krabba från Darkshore;)

Grymt lätt att levla med.

Jag tror att det är 78 för Coldweather och 70 om du har en level 80 med epic och coldweather..

Permalänk
Medlem

lvl 68 om man har en lvl 80 redan.

Annars är det lvl 77 som gäller.

let me wowhead that for you

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

exakt vart köper man den där boken i dalaran?vet inte riktigt vad jag ska söka på i wowhead för komma rätt

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

På Krasus Landing

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

tack:)
och det enda som behövs är en lvl 80 och 1000g alltså,då är det grönt:D

EDIT: glömde fråga,visst kan hunters använda sej utav guns?isf,vad rekomenderas,gun eller bow?vart lär man sej att använda gun?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Dvärgar har race + på guns. Tror Nelfs har bonus på bows men inte säker. Men detta är små skildnader. Gå efter bästa möjliga vapen.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

vad tycker folket om gearscore? blir ju en del tjöt om det m.m idag skrev en hunter "tank has very low gs" om mig i början av instancen typ som om han ville jag skulle bli kickad för det, är ju liksom spelaren och gearen som spelar...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

vad tycker folket om gearscore? blir ju en del tjöt om det m.m idag skrev en hunter "tank has very low gs" om mig i början av instancen typ som om han ville jag skulle bli kickad för det, är ju liksom spelaren och gearen som spelar...

Hehe, läs dom 5-10 sista sidorna.

Alltså, försöker man tanka heroics i gröna questitems kan väl en kick pga. gear vara på sin plats. I de flesta andra fall är det väl snarare så att övriga gruppmedlemmar har svårt att acceptera att det inte bara går att rulla ansiktet över tangentbordet. Herregud, ha koll på sitt aggro och hålla igen på dpsen vilket gör att instansen tar mer än en kvart! Oacceptabelt! Och healern kanske tom. tvingas anstränga sig, hemska tanke!
----------------------------------------
(Nej, jag tänker inte bemöda mig med att svara de som quotat mig på föregående sida. Vill man inte begripa vad jag menar så vill man inte.)

Permalänk
Medlem

Kan ju bero på att det du skrev var helt obegripligt.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Kan ju bero på att det du skrev var helt obegripligt.

Det beror lite på vad man har för tidigare erfarenheter och infallsvinkel till saker och ting. Jag är inte så förvånad över att vad jag menade inte riktigt gick fram, och det vettefan om det ens är någon vits att försöka förklara. Men det är främst en miss från min sida, i text måste man vara konkret och skriva exakt vad man menar annars blir det pannkaka, som synes.

Permalänk
Medlem

Klart man inte pallar spela med tards som inte orkar farma en decent gear, inte direkt så det är svårt. En kick på keknoobs är fan inte mer än rätt!

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Corsair HX 850W 80+ |Intel i7 950 @ stock | ATI XFX 5970 @ stock | Corsair DOMINATOR GT DDR3 2000MHz 6GB | SSD 80GB Intel X25-M G22 | Asus P6T DELUXE V2 | 1TB Western Digital Caviar Black SATA II |

Permalänk
Medlem

jag har defcapad warrior och över 31k hp vid tillfälllet jag talade om, inte direkt så att jag kör med gröna quest items;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

jag har defcapad warrior och över 31k hp vid tillfälllet jag talade om, inte direkt så att jag kör med gröna quest items;)

Då vet jag, av egen erfarenhet, att allt upp t.o.m. PoS HC bör funka med en hyffsad healer. HoR däremot lär bjuda på mer än njutbart många wipes, men det är säkert inte omöjligt.

Permalänk

det där med att man inte ska få köra heroics pga att man har gröna/blåa gears tycker jag är rätt så orättvist.
visst,jag förstår hur dom som har spelat ett bra tag med sin char känner sej när dom får med sådana i sina grupper,men när man väl har dingat 80 och är ute efter bättre gears(epic),hur gör man då om man typ blir kickad från HC grupperna?om ingen vill ge en en chans?
jag bara undrar eftersom jag nu snart dingar 80 med både min paladin och min hunter och vill hemskt gärna geara upp dom utan att behöva gå igenom det där "he has green gears...lol..kick him pls" tönteriet.har gått igenom det med mina andra 5 chars som jag dingat 80 med(ända tills jag fick en chans) och det är sååå drygt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mangemani:

det där med att man inte ska få köra heroics pga att man har gröna/blåa gears tycker jag är rätt så orättvist.
visst,jag förstår hur dom som har spelat ett bra tag med sin char känner sej när dom får med sådana i sina grupper,men när man väl har dingat 80 och är ute efter bättre gears(epic),hur gör man då om man typ blir kickad från HC grupperna?om ingen vill ge en en chans?
jag bara undrar eftersom jag nu snart dingar 80 med både min paladin och min hunter och vill hemskt gärna geara upp dom utan att behöva gå igenom det där "he has green gears...lol..kick him pls" tönteriet.har gått igenom det med mina andra 5 chars som jag dingat 80 med(ända tills jag fick en chans) och det är sååå drygt.

Det är ganska lätt; gå inte in i heroic med en gång. Jag brukar börja med att köra FoS, PoS, HoR och ToC normal tills man fått några "epic" och därefter börja köra heroic. Man behöver inte satsa på att gå från iLevel 175 till 245, man kan ta det i mindre steg.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

det där med att man inte ska få köra heroics pga att man har gröna/blåa gears tycker jag är rätt så orättvist.
visst,jag förstår hur dom som har spelat ett bra tag med sin char känner sej när dom får med sådana i sina grupper,men när man väl har dingat 80 och är ute efter bättre gears(epic),hur gör man då om man typ blir kickad från HC grupperna?om ingen vill ge en en chans?
jag bara undrar eftersom jag nu snart dingar 80 med både min paladin och min hunter och vill hemskt gärna geara upp dom utan att behöva gå igenom det där "he has green gears...lol..kick him pls" tönteriet.har gått igenom det med mina andra 5 chars som jag dingat 80 med(ända tills jag fick en chans) och det är sååå drygt.

Jag har inga problem med dom som har dålig gear men verkligen försöker göra sitt bästa i heroics. Men jag klarar inte av folk som ligger under 1k dps och inte ens har försökt ta reda på sin klass rotation, vilka glyphs man ska osv. Då förtjänar man inte att köra heroics tbh.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk

efter ett antal dungeons med alla mina char så har man ju lärt sej ett och annat,nån nybörjare är man inte när det gäller allt sådant och trotts sin dåliga gear,så gör man allt för att visa sina kunskaper dom få ggr man blir accepterad i en grupp.
men det är just det där att komma med i en grupp,alla rynkar ju på näsan när dom kikar på ens gear och letar då efter nån annan.
när jag väl är i en dungeon så brukar det flyta på,trotts omständigheterna.
men jag ska nog nosa lite på hiltons tips där,blir nog normal innan.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

men det är just det där att komma med i en grupp,alla rynkar ju på näsan när dom kikar på ens gear och letar då efter nån annan.

Om du letar grupp genom kösystemet kan man inte bli kickad fören efter 15 minuter och då har man oftast hunnit köra klart
Personligen tycker jag det är ganska dåligt att dom ändrade det. Om man hamnar med någon idiot som är värd kicken så går det inte

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

Jag levlade en en rogue till 63 för någon månad sedan efter ett uppehåll på 1-2 år.
Dungeon Finder är bra eftersom man innan i princip inte kunde fixa en grupp på en gammal server innan. Dock är folk klart mer otrevliga, ger upp lätt och säger inte ens hej. Det kännas som att spela med datorer än med människor.

Jag trodde jag hade glömt hur svårt instances varit förut och förväntade mig att de skulle bli åtminstone en LITEN utmaning runt level 30-40. Men nej, alla instances verkar vara samma sak. AOE spam hela tiden, och casters som klagar på att man som rogue inte kan ha liknande DPS som deras AOE spammande.
WoW PvE har blivit som att spela level 10 instances hela tiden. Det är skittråkigt, jag vet inte hur jag höll ut till level 63.

Jag hade förväntat mig att PvP skulle ha blivit bättre. Arena verkar kul men det har jag inte testat. Men varför har de inte gjort fler instances för Battlegrounds? Arena har hela 5 olika! Alla battlegrounds har fortfarande bara en. Det enda de gör är att lägga till ett till spelsätt en gång per år eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

det där med att man inte ska få köra heroics pga att man har gröna/blåa gears tycker jag är rätt så orättvist.
visst,jag förstår hur dom som har spelat ett bra tag med sin char känner sej när dom får med sådana i sina grupper,men när man väl har dingat 80 och är ute efter bättre gears(epic),hur gör man då om man typ blir kickad från HC grupperna?om ingen vill ge en en chans?
jag bara undrar eftersom jag nu snart dingar 80 med både min paladin och min hunter och vill hemskt gärna geara upp dom utan att behöva gå igenom det där "he has green gears...lol..kick him pls" tönteriet.har gått igenom det med mina andra 5 chars som jag dingat 80 med(ända tills jag fick en chans) och det är sååå drygt.

Personligen har jag aldrig varit i en grupp där någon kickats för sin gear. I en heroic 5manna alltså.

Men sen måste man ju vara medveten som spelare också innan man ställer sig i kö. Kan jag tanka en 5 manna med grön gear? Osv.

Formeln som spelare oftast går efter är följande: Skaffa alltid bästa möjliga gear som kan craftas/köpas från reputation osv innan du ger dig på ny content för att få bättre gear.

Nu ser man inte direkt "svårigheten" i att göra heroics längre eftersom om man kör random dungeon tool så kommer troligen merparten vara übergearade i detta laget. Men när en ny expansion är nysläppt och alla springer runt med grön/blå gear är det betydligt svårare och då gäller det att man har så bra gear det är möjligt för att ge sig själv och sin grupp så bra chans som möjligt att klara det.

Även om man är nydingad kan man ju idag köpa en hel del epics för en spotstyver då lvl 200 epics osv knappt är eftersökt längre, och måste säljas billigt

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Min bror betalar med kort, så att dom drar pengarna varje månad. Av någon anledning hade kontot blivit fryst, så han gick in på kontot, och där fanns inte någon betalningssätt inne. Möjligt att han fått nytt kort, och det gamla gällde inte längre, jag vet inte. Men han satte in ny betalning och den har accepterat det, och det står också på sidan vilket betalningsätt det är, men kontot är fortfarande fryst. Är det någon tid det tar innan den blir aktiv igen, eller är det nåt annat fel?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Min bror betalar med kort, så att dom drar pengarna varje månad. Av någon anledning hade kontot blivit fryst, så han gick in på kontot, och där fanns inte någon betalningssätt inne. Möjligt att han fått nytt kort, och det gamla gällde inte längre, jag vet inte. Men han satte in ny betalning och den har accepterat det, och det står också på sidan vilket betalningsätt det är, men kontot är fortfarande fryst. Är det någon tid det tar innan den blir aktiv igen, eller är det nåt annat fel?

Hade samma sak för någon dag sen. Det som hänt är att blizzard numera kräver Verified by Visa eller vad fasiken det heter. Man måste registrera sitt visa kort på internetbanken för att göra det med säkert. När din bror har gjort det så är det bara testa igen så kommer det funka.

Det var precis likadant på Itunes store för mig med innan, men då fattade jag inte vad det var.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Någon som kör Wow med ATI-grafikkort?

Jag har länge funderat på ett 5870 men jag vet att tidigare var inte ATI speciellt snabba i just Wow. Där för köpte jag ett nVidia-kort istället.

Går just i tankar om en uppgradering och ATI 5870 känns både snabbt och prisvärt.

Skriv vad ni vet och gärna åsikter, tack ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Kört WoW sedan betan, alltid kört ati under denna period. Fungerar helt felfritt. Vet inte vad du hört det ifrån... och det vill jag inte veta heller

Kör allt på Ultra atm (bar shadows) med 5770 och en 945 utan problem i 25-manna raider osv. De är lite överklockade dock.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Sen att wow kan köras med ett geforce 2 är en aannan sak. Så jävla krävande är det inte

Permalänk
Medlem

Rätt mycket har läckt ut från F&F Cataclysm Alphan. Gå till mmo-champion.org för att se bilderna.

Edit; feeding the trolls.