Finns det någon snygg ryggsäck till både foto och vardag?!

Permalänk

Finns det någon snygg ryggsäck till både foto och vardag?!

Har letat som en idiot, men alla fotoväskor är ju så träliga. Möjligtvis några rätt snygga axelväskor då.

Söker efter någon snygg (inte så jätte färgglad, men inte tråkig. Rutigt mönster eller annat kul) ryggsäck som går att ha både som fotoväska och till vardags. Finns det?

Alternativet är ju en vanlig ryggsäck och sedan en tröja eller nåt om kameran, men känns inte optimalt.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Crumpler har nog lite olika väskor som kan passa.
Även Dakine kanske kan vara något?
DAKINE : PHOTO

Permalänk
Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Crumpler har nog lite olika väskor som kan passa.
Även Dakine kanske kan vara något?
DAKINE : PHOTO

Dem såg ju inte helt dumma ut. Sequence verkade inte finnas i annat än svart, men hittade Mission Plaid som verkade helt ok.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Beror ju helt på vad du har för kamera. Har du en liten 450-500d så är det ju inget större problem men om du har en 50d eller så blir det lite tajt

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag har en Dakine Misson Photo och den funkar utmärkt som vardags ryggsäck Dock är den inte lika bra som foto ryggsäck. Jag har visserligen den med "stora" foto väskan som tar upp hela facket, inte så som det är nu när det är lite plats över. Så det kanske upplevs bättre nu. Det jobbiga är att man måste ta av hela ryggsäcken om man ska ta upp något dock mycket bekväm och rymlig.

Åk o testa säger jag bara och testa med att lägga i kameran o hur "jobbigt" det är att ta fram den. Just nu drar jag mig från att ta med mig kamera väskan utan kör bara med kameran och ev 1 extra objektiv löst.

Permalänk

Lowepro har ju ganska snygga ryggsäckar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hejsan.
Lånar tråden lite till en fråga. Jag söker en bra fotoväska helt enkelt. En bra kompakt axelväska, med plats för en canon 450d med monterat 18-55 is och ett 55-250 is i ett annat fack. Gärna en toppmatad modell eller någon där man snabbt kan komma åt kameran. Har kollat runt lite bland lowepro's väskor, men hittar dåligt med specs på vad dom faktiskt rymmer.
Tack på förhand!

Visa signatur

antec sonata III, asus p5b, intel c2d e6550, 2gb mushkin PC6400, sapphire radeon x1950 pro,
mx518, saitec eclipse, sennheiser pc130

Permalänk
Medlem

Har en ---> Tamrac - Model 5549 - Adventure 9 Photo/Computer Backpack och är jättenöjd med den.
Får plats med systemkamera + 1 par objektiv + blixt + filter _bärbar dator_ kompakt kamera + tillbehör + ficklampor + ombyte om så behövs....samt tripod att fästa på sidan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av volfram:

Har en ---> Tamrac - Model 5549 - Adventure 9 Photo/Computer Backpack och är jättenöjd med den.
Får plats med systemkamera + 1 par objektiv_bärbar dator_ kompakt kamera + tillbehör + ficklampor + ombyte om så behövs....

Vekar vara en riktigt fin väska. Dock ligger den lite utanför min budget. Kanske skulle nämnt att det finns en sådan också ;P Hade tänkt mig nåt kring 600 kr.
Just nu lutar det åt en Canon 100eg http://i47.tinypic.com/34go6s0.jpg
Som enligt uppgift ska rymma 450d med normalzoom + ett 55-250.

Visa signatur

antec sonata III, asus p5b, intel c2d e6550, 2gb mushkin PC6400, sapphire radeon x1950 pro,
mx518, saitec eclipse, sennheiser pc130

Permalänk
Medlem

Det är svårt det där att välja fotoväska. Jag skulle vilja ha en väska som jag får ner min EOS 40D med batterigrepp och 70-200/2.8 IS monterat samt ha plats för lite andra grejer (normalzoom, blixt, laddare, batterier etc), Även plats för laptop vore fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Det är svårt det där att välja fotoväska. Jag skulle vilja ha en väska som jag får ner min EOS 40D med batterigrepp och 70-200/2.8 IS monterat samt ha plats för lite andra grejer (normalzoom, blixt, laddare, batterier etc), Även plats för laptop vore fint.

Think tank har många bra väskor för lite större saker och med plats för laptops. Dock är dom ju lite dyra.

Visa signatur

antec sonata III, asus p5b, intel c2d e6550, 2gb mushkin PC6400, sapphire radeon x1950 pro,
mx518, saitec eclipse, sennheiser pc130

Permalänk
Medlem

Jag har fem olika väskor för olika tillfällen. en liten axel (crumpler) för lilla 30d:n med ett extra tillbehör, en stor som där man får plats med dator och massa annat, inte så vacker men praktisk( lowepro computrekker eller nått), en högre smalare modell för att ha där det är mycket folk så att man kan röra sig smidigt(lowepro flipside). Jag har även en dakine mission som jag har när jag behöver något som sitter riktigt bra, som när jag åker bräda eller mc. Sen har jag även en pelicase när man behöver kunna låsa eller ha något som tål tuffa tag. I alla väskor utom crumplern får jag plats med minst en eos 1:a med en monterad lång tele. Jag brukar ta med mig mina prylar eller på butiken låna motsvarande för att se hur jag kan packa väskan och hur den känns på med full packning.

Visa signatur

asus A7V266-E / amd1900+ /2x ibm 120GXP 80GB raid 0 / 2x 256M ddr cas 2.5 / gfs 3ti200 /