Permalänk
Medlem

Bästa spel laptopen :)

Hej , har 3 frågor hära. 1.Vilken av dom hära 2 laptopsen är bäst för spel och snabbast. ALIENWARE M17X MLK CI7 2.66 6GB/500 17# W7HP - Grym speldator med högupplöst skärm, Core i7 och ATI grafik - Produktinformation eller
Komplett.se - ASUS G73JH 17.3" Full HD 2. Finns det nån bättre spel laptop nu? Isf länka

3.Vilken stationär dator skulle man kunna jämföra med den bästa av dom som är åvan?

Permalänk
Medlem

skulle säga asusen

Permalänk
Medlem

http://www.notebookguru.de - sök på forumet för köprecensioner - billigt och bra!

Permalänk
Medlem

Doom 1 & 2

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Asusen är lätt bättre än AlienWare, bättre grafikkort och processor, fast lite långsammare hastighet på ram-minnerna. Fast det ska inte göra något på spel prestandan.

Permalänk
Avstängd

Köp en gx740, mer prisvärd. Den är aningen sämre än Asusen och bättre än alienware laptopen.

Visa signatur

Main: Zeuxlarsson avstängd:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeux_larsson:

Köp en gx740, mer prisvärd. Den är aningen sämre än Asusen och bättre än alienware laptopen.

Den är knappast "aningen sämre" än Asusen, utan rätt mycket om du frågar mig.

- Sämre upplösning på skärmen
- Sämre kylningssystem
- Högre ljudnivå på systemet
- Hälften så mycket minne (USA), långsammare och mindre minne (Sve)
- Bara en HDD-plats
- Skum tangentbordslayout
- Sämre processor
- Sämre kvalitet på chassit
+ Expansionsslot

Jag skulle inte värdera en dator endast baserat på hur många poäng den får i något benchmarkingprogram.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

okej men vilken speldator (stationär) kan man jämföra asusen med ?

Permalänk
Medlem

Det sämsta köpet jag någonsin har gjort var att köpa den datorn jag har idag. En gaming laptop på 4,5 kg (mer än 1 kg lättare än din) och med samma skärmstorlek. Den var väldigt dyr och slutade med att jag aldrig flyttar på den förutom vid LAN 3 ggr / halvår...
Fan billigare att ta körkort köpa bil och likvärdig stationär dator än att köpa de laptops du tittar på.

Permalänk
Medlem

tyckte mig läsa i någon tråd att asusen nästan är i klass med en stationär i5 750 med ett 5770.

Visa signatur

| Laptop1| Asus ROG G701vi | i7 6700HQ | 16gb 2400Mhz | 512GB M.2 SSD | Geforce GTX 1080| | 1920x1080p 120Hz|
| Laptop2| Asus K73 | i7 2670QM | 8gb 1333Mhz | Samsung 830 128GB+Seagate 500GB 7200rpm | GT540m @ 770/1540/1000|

Permalänk
Medlem

Köp asusen alienware suger hårt i skillnad mot G73jh

Permalänk
Skrivet av rydan19:

okej men vilken speldator (stationär) kan man jämföra asusen med ?

För det första, glöm alienwaren. Den har förra generationens gpu.

Asusen som har 5870m(det snabbaste som finns till laptop) och det är i praktiken ett nerklockat desktop 5770. Så prestandan på det ligger nånstanns mellan ett desktop 5750 - 5770.

Det finns laptops med gtx285m@SLI och dom ger bättre prestanda, men det är fortfarande svårt att jämföra med en stationär. Dessutom har ju inte gtx285m stöd för dx11 vilket inte känns nå vidare.