Permalänk
Medlem

AMD X6 med mitt gamla moder kort??

Hej jag e sugen på att köpa en AMD x6 av något slag men budgeten tillåter mig inte att uppgradera mitt moderkort som är ett ASUS M4A78 pro http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=EbXqq06yxpJwlABf
skulle jag kunna köra en x6 med mitt nuvarande kort för att nästa månad köpa in annat MB samt minnen ?
Är tacksam för köpråd om nytt MB och minnen med eftersom att jag har nollkoll

Permalänk
Medlem

Nej inte förrän Asus släppt ett nytt bios med Phenom II X6 support.

Permalänk
Medlem

skulle inte asus göra det eller är det bara till dom nya korten som kommer?

Permalänk

M4A78-EM som har samma chipset och sydbrygga som ditt moderkort stödjer Phenom II X6 så det borde väl komma till bios uppdatering till pro versionen också, inget är säkert dock så kan inte lova nått.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

jag har samma moderkort och snart åker skiten ut genom fönstret -.- dels för att jag inte tror att de kommer något bios till AMD X6 och sedan är vcore LÅST!?!? på 1.3750 så att jag inte kan klocka högre

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Medlem

De släppte en ny bios 16/4 men det enda de verkar ha fixat är "Improve system stability.". Kan inte varit så jobbigt att slänga in X6 stöd tycker man...

Jav befann mig i en liknande situation själv men eftersom mitt mb (M4A79XTD EVO) ändå hade "Support new CPUs" på sin senaste bios vågade jag chansa. Dock har jag ganska dåliga erfarenheter av Asus och detta är garanterat det enda och sista Asus-kortet för min del.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det har tagit tid även för GigaByte att fixa detta, så det är inte bara ASUS som dröjer, har ett AM2+ kort som fick stöd efter X6 prollesläppet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

De har släppt X6 stöd BIOS till mitt snarlika M4A78-E Så antingen är det någon hårdvaruskillnad som hindrar eller så kan det vara nytt BIOS på gång.
Editerat typo

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift