5850 och 4850 i crossfire?

Permalänk
Medlem

5850 och 4850 i crossfire?

Hej hej,

Jag har precis inhandlat ett Powercolor HD5850 PCS+ 1GB som ligger och väntar på posten när jag kommer hem

Min fråga är som rubriken säger, går det att köra det nya kortet tillsammans med mitt äldre kort (ett Gigabyte HD4850 OC 1gb)...? Har inte koll exakt på vad moderkortet heter, får kolla upp det när jag kommer hem.
Jag har fått för mig att det bara är med nVidias SLi man måste ha 2 identiska kort...

tacksam för svar..

Permalänk
Medlem

Nix.

Har du ett MSI Big Bang Fuzion - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort går det, men du kommer inte få en gigantisk prestandaökning.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Nej det går tyvärr inte.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Nej, det går inte.

Det går att mixa till exempel HD4850+HD4870 (4870 kommer då att klockas ner till HD4850 nivå). Men det går ej att mixa ett 4XXX kort med ett 5XXX.

Permalänk
Medlem

Tackar för snabbt svar...! Då vet jag, nu kan jag istället ge bort mitt gamla kort till någon stackars behövande familjemedlem eller liknande
En fråga av ren nyfikenhet dock...

Jag vet att mitt moderkorts PCIe portar ligger på 16x och 4x... Vad innebär egentligen detta, och stämmer det att om man sätter i 2 st kort och kör SLI/Crossfire så kommer båda korten att köras på samma "hastighet" (alltså båda portarna kommer ge 4x)

Permalänk
Medlem

Ge det till mig? :D:D