Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

CoDMw2 problem

Antar att detta är fel forum att fråga, Men då jag inte kan lösa problemet själv ber jag er om lite hjälp. Jag har sökt lite på internet utan att få fram ett bra svar på mitt problem. I alla fall, mitt problem är att när jag ska starta MW2 så säger datorn att ''DirectX encountered an unrecoberable error.'' Har testat att ladda ner Dirext 10 utan några resultat. Jag har en Dell XPS m1330 laptop om det kan vara till någon större vikt att veta

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk

MW2 använder väll inte dx10 du måste mena dx9.

Senaste: Hämtningsinformation: DirectX End-User Runtime

Permalänk

Kan man inte använda DX10 ändå. När jag testade att installera DX9. Säger datorn bara att denna programvara är redan installerad. Vilket gör att man börjar undra om det inte är något annat som är fel. För det finns andra i min klass, med samma data, samma hårdvara. Och där funkar det, men när det kom till min dator funkade det inte alls.

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Entusiast

Vad har du för OS?

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

om det är "DirectX End-User Runtime" installer du använt, så ska den installera alla DX drivers..
men jag tror felet ligger någon annanstans, har du testat ominstallera ??

DirectX End-User Runtime: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2da4...

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Vad har du för OS?

Mvh

Använder i vanligt fall W7 men på just denna datorn är det WXP.

Skrivet av Crowling:

om det är "DirectX End-User Runtime" installer du använt, så ska den installera alla DX drivers..
men jag tror felet ligger någon annanstans, har du testat ominstallera ??

DirectX End-User Runtime: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2da4...

Har testat att ominstallera det. Men problemet återstår. Ska testa att dra ner End-User runtime som många verka rekommendera mig att införskaffa

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Xp stöder endast up till dx9, dx 10 är speciall anpassad till vista och w7

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk

Har också testat att installera DX9, Men då säger den bara att det redan finns installerat

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geforce9500gt:

Har också testat att installera DX9, Men då säger den bara att det redan finns installerat

ominstallera driect X dårå:D

alt. uppdatera grafikkortsdrivrutinerna.

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

ominstallera driect X dårå:D

alt. uppdatera grafikkortsdrivrutinerna.

Det ska jag testa att göra. Tack för det tipset. Att jag inte tänkte på det från början

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk

ja! kolla så att du har de senaste drivrutinerna för ditt grafikkort beroende på vad du har och instalera om directx eller installera om spelet. om problemet fortfarande uppstår kolla om de kan vara fel på grafikkortet, men vet aldrig. samt Os:et