Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Grafikkortet går igång men endå inte?

Permalänk
Medlem

Grafikkortet går igång men endå inte?

Mitt grafikkort håller på och strular, tror jag iaf, det är så när jag startar datorn så piper datorn till 2 gånger (kan vara 3, svårt att urskilja) och startar som vanligt förutom att grafikkortet inte skickar signaler till skärmen, står att skärmen inte hittar någon signal. Om jag startar om datorn nu så piper det bara en gång och skärmen går igång som normalt, skärmen får signal och allt, inga problem eller något förrens nästa dag när jag ska starta datorn igen. Finns det något sätt att få det att fungera utan att behöva starta och starta om? Och om det inte är grafikkortet som är problemet så är jag hemskt ledsen för att jag har kategoriserat tråden under grafikkort.

Grafikkort: EVGA Nvidia 9800gtx/9088gtx+
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2,40ghz
RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5
PSU: 500w nätaggregat som jag fick med till Antec Sonata III Miditower chassi.
Moderkort: Gigabyte GA-P35-DS3L Socket-775

Har haft datorn i ca 2år och detta har börjat ske den senaste månaden, om ni behöver mer information om datorn så ska jag försöka ta reda på det.

Permalänk
Medlem

Testa starta i felsäkertläge o se om du får bild? Om du får de ta bort drivers till kortet o installera om drivers.

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvinVild:

Testa starta i felsäkertläge o se om du får bild? Om du får de ta bort drivers till kortet o installera om drivers.

Vet inte om du läste hans inlägg eller inte, Han skrev specifikt att han inte får någon signal när det strular, hur ska han då gå in i felsäkert läge? och varför skulle det ens hjälpa om han på något vis lyckas ta sig in utan att ha någon skärmbild. Sen när det fungerar så fungerar det och varför då bry sig om felsäkert läge, Hade det varit när datorn laddat windows som skärmen slutade visa bild hade det kunnat hjälpt med felsäkert läge och ladda om drivisar.

Nu har jag ingen aning om vad problemet är men om du har ett integrerat grafikkort på moderkortet så kan du ju prova att starta datorn med det ett gäng ggr för att se om du inte får bild.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

[QUOTE="athxr;10098931"] Om jag startar om datorn nu så piper det bara en gång och skärmen går igång som normalt, skärmen får signal och allt, inga problem eller något förrens nästa dag när jag ska starta datorn igen.

Skrivet av Wishy:

Vet inte om du läste hans inlägg eller inte, Han skrev specifikt att han inte får någon signal när det strular, hur ska han då gå in i felsäkert läge? och varför skulle det ens hjälpa om han på något vis lyckas ta sig in utan att ha någon skärmbild. Sen när det fungerar så fungerar det och varför då bry sig om felsäkert läge, Hade det varit när datorn laddat windows som skärmen slutade visa bild hade det kunnat hjälpt med felsäkert läge och ladda om drivisar.

Nu har jag ingen aning om vad problemet är men om du har ett integrerat grafikkort på moderkortet så kan du ju prova att starta datorn med det ett gäng ggr för att se om du inte får bild.

Vem är det som inte läst inlägget? Han får bild efter en omstart.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishy:

Vet inte om du läste hans inlägg eller inte, Han skrev specifikt att han inte får någon signal när det strular, hur ska han då gå in i felsäkert läge? och varför skulle det ens hjälpa om han på något vis lyckas ta sig in utan att ha någon skärmbild. Sen när det fungerar så fungerar det och varför då bry sig om felsäkert läge, Hade det varit när datorn laddat windows som skärmen slutade visa bild hade det kunnat hjälpt med felsäkert läge och ladda om drivisar.

Nu har jag ingen aning om vad problemet är men om du har ett integrerat grafikkort på moderkortet så kan du ju prova att starta datorn med det ett gäng ggr för att se om du inte får bild.

Sådär nu fixade jag så att det blir lite mer tydligt, hoppas du kan läsa nu. Som du ser så står det att den fungerar efter omstart, kanske inte precis med de orden men jag tycker det är klart nog för att du skulle förstå vad jag menade.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780