Permalänk
Medlem

Konstruera chassi

Tjenare igen.

Jo jag har en laptop 6510b Compaq (HP). Den är väldigt tråkig att se på och jag gillar inte designen på den överhuvudtaget. Jag har stor lust att lägga ut pengar på att ett företag gör ett chassi till den men jag vet inte hur jag ska göra ritningarna (program) och jag vet inte heller vart man kan vända sig för att få tag i något villigt företag för att göra den..

Är det någon som vet?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

göra ett custom laptopchassi?

Permalänk
Inaktiv

Lokala företag som sysslar med bockning, pulverlackning, fräsning och så vidare borde kunna hjälpa dig. Alibre 3D Xpress är en hyffsat bra parametrisk solidmodellerare , för några tusenlappar får du en fullversion av Alibre 3D.

Annars kan jag rekommendera högskolekurser i Maskinteknik, konstruktionsteknik, produktutveckling samt inköp av en Macbook Pro. Det sistnämda är dock det mest prisvärda i både tids och kostnadsperspektiv.

Permalänk

Det finns ju typ som folieplast att dra över?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

Lokala företag som sysslar med bockning, pulverlackning, fräsning och så vidare borde kunna hjälpa dig. Alibre 3D Xpress är en hyffsat bra parametrisk solidmodellerare , för några tusenlappar får du en fullversion av Alibre 3D.

Annars kan jag rekommendera högskolekurser i Maskinteknik, konstruktionsteknik, produktutveckling samt inköp av en Macbook Pro. Det sistnämda är dock det mest prisvärda i både tids och kostnadsperspektiv.

Tack det var typ all fakta jag behövde det

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Som nån tidigare sa så är ju ett alternativ att Foliera datorn, dom som folierar bilar bör kunna fixa det åt dig.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Man kan ju med små medel uppnå resultat som denna

en del har lagt ner lite mer arbete, såg rätt bra ut, fast sådär portabel verkar den inte vara

Permalänk

Den silvriga såg riktigt fräsig ut, sån skulle man ha men den skulle nog hamna på hyllan för coola saker man inte behöver

Permalänk
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Den silvriga såg riktigt fräsig ut, sån skulle man ha men den skulle nog hamna på hyllan för coola saker man inte behöver

Japp, som dammar.

Men prylar e kul

Permalänk
Medlem

den där silvriga var riktigt frän ;D

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Tjenare igen.

Jo jag har en laptop 6510b Compaq (HP). Den är väldigt tråkig att se på och jag gillar inte designen på den överhuvudtaget. Jag har stor lust att lägga ut pengar på att ett företag gör ett chassi till den men jag vet inte hur jag ska göra ritningarna (program) och jag vet inte heller vart man kan vända sig för att få tag i något villigt företag för att göra den..

Är det någon som vet?

Har också en sån dator. (skriver fårn den nu)
Så hemsk är den väl inte? Jag har sett värre. Denna duger ju!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har också en HP 6510b, bilda fanclub ? :D...

Den är inte hemsk alls, måste säga att jag gillar att den är så "kantig" (med rundade kanter) och mattsvart.
Ingen av er som har ett lite nyare batteri man kan få ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Har också en HP 6510b, bilda fanclub ? :D...

Den är inte hemsk alls, måste säga att jag gillar att den är så "kantig" (med rundade kanter) och mattsvart.
Ingen av er som har ett lite nyare batteri man kan få ?

Haha precis.

Vad är dem egentliga prisklasserna på sånt här egentligen eller gör jag upp det med företaget jag vänder mig till? Jag har alla mått redo för att användas nu.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40