Permalänk

När ska ni fixa uppdatering på eran programvara till musen 5k?
Musen ligger och samlar damm nu eftersom att det inte går att använda MB4/MB5 till att använda någon av dom som Push To Talk knapp.
Jag har testat TS2 och TS3 ventrilo 2.1 - 3.0 och alla blir det samma problem i, går jag in på internet så blir MB4 att gå bakåt en sida och MB5 fram en sida.
Fixa så man kan ha ett val (ingenting) så skulle det funka.

//Onfyr

Visa signatur

Have a nice Day!

Permalänk
Medlem

Har hört att det ska vara problem med drivrutinerna till Qpad 5k, hur fungerar dem till Windows 7 64-bit egentligen?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OnfyR - ?
När ska ni fixa uppdatering på eran programvara till musen 5k?
Musen ligger och samlar damm nu eftersom att det inte går att använda MB4/MB5 till att använda någon av dom som Push To Talk knapp.
Jag har testat TS2 och TS3 ventrilo 2.1 - 3.0 och alla blir det samma problem i, går jag in på internet så blir MB4 att gå bakåt en sida och MB5 fram en sida.
Fixa så man kan ha ett val (ingenting) så skulle det funka.

//Onfyr

Vi jobbar just nu på uppdateringar till programvaran, och detta är en av grejerna vi jobbar allra hårdast på. Tyvärr är jag inte insatt i kodning av programvaran till musen, så jag vet ej hur lätt detta är fixat. Vi går ut på vår hemsida och vår Facebook så fort vi har en ny uppdatering.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Har hört att det ska vara problem med drivrutinerna till Qpad 5k, hur fungerar dem till Windows 7 64-bit egentligen?

Vi har här på jobbet en dator med Windows 7 64-bit där musen fungerar alldeles utmärkt. Vi har dock fått 2-3 supportmail om detta, men så vitt jag vet har vi lyckats lösa allting över telefon.
Om det finns några problem med musen eller några av våra andra produkter så går det alltid bra att ringa på 08 - 29 00 70 så hjälper vi till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Dice. Punkt.

F.ö. så skulle det funka med Valve, Bioware och Bungie med.

Eftersom du nämner Dice:
Om du har möjlighet så rekommenderar jag att du tar dig till releasen av Battlefield Bad Company 2 på Webhallen.

http://www.webhallen.com/list_group.php?avd=1&group=1788

"De tio första köarna som har svidat upp i full militärutstyrsel (camo-byxor räcker inte) kommer att få köpa ett spelet för 1:- samt få varsin mycket limiterad QPAD-musmatta med Bad Company 2-tema."

Vi finns såklart även på plats och kommer att anordna lite tävlingar och aktiviteter, så även för er som inte klär ut sig så kommer chansen finnas att vinna fina priser.

Välkomna!

Permalänk
Medlem

Köpte Qpad 5k + musmatta från Qpad på inet för 749kr härom dagen, den är riktigt skön o.s.v. men jag skulle uppskatta om det fanns 3st DPI steg och inte endast 2st, en i mitten för vanligt användande, en lägre för snipande och en högre för tanks i Battlefield o.s.v.

Fast 2st lägen fungerar men jag bara undrar varför ni inte valde att ha 3st lägen?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Köpte Qpad 5k + musmatta från Qpad på inet för 749kr härom dagen, den är riktigt skön o.s.v. men jag skulle uppskatta om det fanns 3st DPI steg och inte endast 2st, en i mitten för vanligt användande, en lägre för snipande och en högre för tanks i Battlefield o.s.v.

Fast 2st lägen fungerar men jag bara undrar varför ni inte valde att ha 3st lägen?

Vi funderade faktiskt länge på detta, att antingen ha flera DPI-knappar (3 st) eller om DPI-knapparna enbart skulle höja/sänka känsligheten en viss mängd när du tryckte upp/ner.

Efter mycket rådfrågande av de gamers vi har kontakt med, plus våra egna erfarenheter, så bestämde vi oss för att två knappar med två personligen inställda DPI-lägen skulle vara allra bäst. Detta för att hålla det så enkelt som möjligt, och inte krångla till det när du i stridens hetta behöver byta snabbt.
I t.ex. ET (Wolfenstein: Enemy Territory) som jag spelar så har jag en sensitivity vid närstrid, och en när jag skjuter över långa avstånd. Att kunna byta snabbt är oerhört viktigt, och då är enkelhet det vinnande konceptet.
Jag har personligen haft möss tidigare som har hade andra varianter (+ och - DPI), och tyvärr har man ibland tappat bort sig i en djungel av knapptryck. Som med allt annat så är detta väldigt subjektivt, och det finns säkert flera som älskar dessa varianter, men vi gick på vad vi själva tyckte och de råd vi fick.

Självklart är det inte omöjligt att vi till en framtida musmodell har fler DPI-knappar, men personligen så är två mitt val.

För övrigt är Inet's erbjudande riktigt bra och något jag vill slå ett slag för. Köp en QPAD 5K och få en QPAD CT på köpet. Rekommenderas!

Permalänk

Hej

Tänkte bara höra om det är fler som märkt av att musen slutar läsa av musmattan under en kort stund lite då och då?

Detta har jag börjat märka av nu på senare tid efter ca ½års användning. Det är känns ungefär som att du skulle lyfta upp musen precis på gränsen mot att den slutar läsa av mattan. detta händer dock väldigt sällan men kanske 1 gång under en helgs aktivt spelande. inget som stör mig så här men sitter man i en pcw eller liknande och får detta fenomen i fel ögonblick kan det bli jobbigt. jag har dock haft tur att få dom i dom lägen som inte stör mig. när det väl börjar hända så kan det hålla på i ca 2-3 sekunder. ett sätt att få bort det fort är att lyfta upp musen helt från musmattan och sen sätta ner den igen så funkar den som vanligt igen.

Detta gäller då Qpad 5k inga dubbla glidz eller liknande. plockad från kartong och kör på Razors Speed tyg matta.

Annars riktigt nöjd med musen. haft diverse razor och Microsoft möss tidigare men inget slår denna mus! Helt ofattbar känsla!! stort plus till Vårt svenska företag QPAD!

Jonathan om du vill prata vidare om problemet kontakta mig gärna här eller pm eller helt enkelt släng iväg ett mail till putte_rolf@hotmail.com

Musen köpt den 23-11-2009 hos Maxfps.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonathanV
Eftersom du nämner Dice:
Om du har möjlighet så rekommenderar jag att du tar dig till releasen av Battlefield Bad Company 2 på Webhallen.

http://www.webhallen.com/list_group.php?avd=1&group=1788

"De tio första köarna som har svidat upp i full militärutstyrsel (camo-byxor räcker inte) kommer att få köpa ett spelet för 1:- samt få varsin mycket limiterad QPAD-musmatta med Bad Company 2-tema."

Vi finns såklart även på plats och kommer att anordna lite tävlingar och aktiviteter, så även för er som inte klär ut sig så kommer chansen finnas att vinna fina priser.

Välkomna!

Hur ser möjligheterna ut att få tag på en sån här musmatta för oss som valde att köpa spelet digitalt men ändå skulle vilja visa upp vilket vårt favoritspel är?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Hur ser möjligheterna ut att få tag på en sån här musmatta för oss som valde att köpa spelet digitalt men ändå skulle vilja visa upp vilket vårt favoritspel är?

Den deal vi har med EA är att musmattan endast får säljas tillsammans med spelet (bundle). I Sverige är det enbart Webhallen som säljer denna bundle.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=108307

Det enda jag kan rekommendera är att övertyga en vän att köpa spelet bundlat med musmattan, och övertyga vännen att du ska få musmattan.

Annars kan man alltid hålla utkik på vår Facebooksida (www.facebook.com/QPADse) där vi kör en massa tävlingar och även postar nyheter om andra sidors tävlingar. Så kanske chansen finns att vinna en matta?!

Permalänk
Medlem

Hörde att Qpad 5K har samma laser-typ som steelseries xai, och på min xai som jag hade innan kunde jag skriva in eget dpi värde, men detta går inte på min qpad 5k. Kommer det släppas ny mjukvara så att man kanske kan göra detta i framtiden? Sen måste jag säga att eran support-sida/FAQ för musen är bedrövlig(det finns inte ens någon).

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Hörde att Qpad 5K har samma laser-typ som steelseries xai, och på min xai som jag hade innan kunde jag skriva in eget dpi värde, men detta går inte på min qpad 5k. Kommer det släppas ny mjukvara så att man kanske kan göra detta i framtiden? Sen måste jag säga att eran support-sida/FAQ för musen är bedrövlig(det finns inte ens någon).

Jag är faktiskt inte helt säker på om det är samma sensor, men det är mycket möjligt att det stämmer. Sensorn vi använder är bland den nyaste och mest välutvecklade på marknaden, så jag är säker på att några av våra konkurrenter använder den med.

Du kan absolut ställa in två helt egna DPI-värden i både X- och Y-led i vår programvara:
http://www.maxfps.se/imagepopup.aspx?image=images/products/47...

Jag håller med om att hemsidan är otroligt utdaterad, samt att det saknas support för vårt headset samt mus. Som jag skrivit tidigare så håller vi på att implementera en helt ny hemsida, där självklart dessa segment finns med. Tyvärr har detta dragit ut på tiden, varför vet jag tyvärr inte då det inte är min avdelning, och jag kan bara be om ursäkt för att vi ej fått upp den än.

Här finns en länk till vår software:
http://www.qpad.se/uploads2/5K%20Software/QPAD-5K.rar

Permalänk
Medlem

Läget är så här:
Jag har tappat bort mina extra glidz till min qpad 5k och nu er de som sitter på väldigt repiga (de var repiga redan från början, någon kines måste ha provspelat den på ett sandpapper lite).

Permalänk

Tjeena.
Nu har en mycket dyster sak inträffat.
Mitt ca ett år gamla Qpad headset har nu gått sönder.
Skruvarna till pinnen där mikrofonen sitter gick helt plötsligt av. Pinnen lossnade & jag tror att sladden slet sig från mikrofonen då, för den är helt död nu.
Att köpa ett nytt likadant headset är inte jätteaktuellt.
Så då undrar jag, vet ni om man kan reparera detta?
& isåfall, vart reparerar man?

Sedan säger jag likadant som snubben ovanför, glidz till musen, vart får man tag på fler sådanna?

/ Philip

Permalänk
Skrivet av petterg:

Läget är så här:
Jag har tappat bort mina extra glidz till min qpad 5k och nu er de som sitter på väldigt repiga (de var repiga redan från början, någon kines måste ha provspelat den på ett sandpapper lite).

Vi har ej släppt några egna Glidz till vår mus än, då vi tänkte att det extra paret vi skickar med skulle räcka ett tag. Självklart kommer vi att släppa egna Glidz, men fram tills dess så får jag tyvärr rekommendera en konkurrent.
Corepad Skatez Pro for QPAD 5K | maxfps.se

Permalänk
Skrivet av philipdaman:

Tjeena.
Nu har en mycket dyster sak inträffat.
Mitt ca ett år gamla Qpad headset har nu gått sönder.
Skruvarna till pinnen där mikrofonen sitter gick helt plötsligt av. Pinnen lossnade & jag tror att sladden slet sig från mikrofonen då, för den är helt död nu.
Att köpa ett nytt likadant headset är inte jätteaktuellt.
Så då undrar jag, vet ni om man kan reparera detta?
& isåfall, vart reparerar man?

Sedan säger jag likadant som snubben ovanför, glidz till musen, vart får man tag på fler sådanna?

/ Philip

Slå en signal på 08 - 29 00 70 och fråga efter Christer, så hjälper han dig med alla detaljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonathanV:

Vi har ej släppt några egna Glidz till vår mus än, då vi tänkte att det extra paret vi skickar med skulle räcka ett tag. Självklart kommer vi att släppa egna Glidz, men fram tills dess så får jag tyvärr rekommendera en konkurrent.
Corepad Skatez Pro for QPAD 5K | maxfps.se

Okej, det fanns alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonathanV:

Jag är faktiskt inte helt säker på om det är samma sensor, men det är mycket möjligt att det stämmer. Sensorn vi använder är bland den nyaste och mest välutvecklade på marknaden, så jag är säker på att några av våra konkurrenter använder den med.

Sensorn är säkert avancerad, men den gör nånting konstigt för mig:

Då och då börjar muspekaren dansa jitterbug sakta i nån random riktning, trots att jag inte ens har handen på musen. Den börjar glida i typ 1cm/2s medans den "skakar" eller "vibrerar". Detta fortsätter den med tills jag rör på musen igen. Jag har kollat så att inte den fysiska musen rör sig själv pga spänd kabel och jag har testat utan min XBOX360 controller för att vara säker på att det inte är den som stör. Musmattan borde inte påverka: Det är en Qpad CT.

Det är inte svårt att reproducera heller, det tog mig ca 1 minut från att skrev det ovan till att jag gjorde denna lilla film (ursäkta kvaliten, iPhone): Video - TinyPic - gratis vrdtjnst fr bilder, foton och video
Det är som sagt muspekaren som skakar, inte mina händer. Jag har båda händerna på luren

Permalänk
Skrivet av murklor:

Sensorn är säkert avancerad, men den gör nånting konstigt för mig:

Då och då börjar muspekaren dansa jitterbug sakta i nån random riktning, trots att jag inte ens har handen på musen. Den börjar glida i typ 1cm/2s medans den "skakar" eller "vibrerar". Detta fortsätter den med tills jag rör på musen igen. Jag har kollat så att inte den fysiska musen rör sig själv pga spänd kabel och jag har testat utan min XBOX360 controller för att vara säker på att det inte är den som stör. Musmattan borde inte påverka: Det är en Qpad CT.

Det är inte svårt att reproducera heller, det tog mig ca 1 minut från att skrev det ovan till att jag gjorde denna lilla film (ursäkta kvaliten, iPhone): Video - TinyPic - gratis vrdtjnst fr bilder, foton och video
Det är som sagt muspekaren som skakar, inte mina händer. Jag har båda händerna på luren

Finns flera anledningar till varför musen kan bete sig så här. Jag vill att du testar lite olika saker, och om det då inte fungerar, så ringer du på 08 - 29 00 70 så löser vi det praktiska.

1. Du kan ha smuts i sensorn. Vänd på musen, blås och ta bort synliga partiklar (damm, hårstrån etc).
2. Har du dubbla glidz på? I så fall hamnar musen för högt upp ovanför mattan, och sensorn har problem med att läsa av. Använd alltid bara 1 set glidz. Det set vi skickar med är just ett extra par, att använda när de ursprungliga slits ut.
3. Drivrutiner från gamla möss som ligger och stör. Plugga in musen i en annan USB-port. Strular det fortfarande? Plugga då in musen på en helt annan dator.
4. Det är ett mekaniskt fel på musen. I så fall byter vi ut denna.
5. Det finns en poltergeist i ditt rum som styr muspekarn åt dig.

Testa steg 1-3. Funkar det inte så lär det vara ett mekaniskt fel, och då byter vi ut musen åt dig. Ring oss på 08 - 29 00 70.

Notera dock att vi ej står för kostnaden för en exorcism om det skulle visa sig att det är en poltergeist.

Ni får ursäkta de otroligt lama och trista skämten. Nu tar jag helg! Ciao!

Permalänk
Medlem

Hm, ja det var lite skräp på sensorn såg jag när jag lyste ficklampa på den. Det är nog luddet från era klisterlappar som smygit in där
Ska också testa att köra med mindre lift distance, se om det hjälper. Förhoppningsvis behövs den inte bytas.

PS: Det finns inga poltergeists i mitt rum. Möjligtvis levande dammbollar under sängen. Men dom har ju inga händer så dom påverkar inte musen.

Permalänk
Skrivet av HoDeD:

Hoppas på att det blir ett tangentbord härnäst

Enligt mig finns det inget klockrent tangentbord på marknaden just nu som faller mig i smaken, I`m still waiting.

Jag håller helt med dom gaming tangentbort som just nu finns är väldigt stora och det kan vara en nakdel i sig

Permalänk
Skrivet av JonathanV:

Finns flera anledningar till varför musen kan bete sig så här. Jag vill att du testar lite olika saker, och om det då inte fungerar, så ringer du på 08 - 29 00 70 så löser vi det praktiska.

1. Du kan ha smuts i sensorn. Vänd på musen, blås och ta bort synliga partiklar (damm, hårstrån etc).
2. Har du dubbla glidz på? I så fall hamnar musen för högt upp ovanför mattan, och sensorn har problem med att läsa av. Använd alltid bara 1 set glidz. Det set vi skickar med är just ett extra par, att använda när de ursprungliga slits ut.
3. Drivrutiner från gamla möss som ligger och stör. Plugga in musen i en annan USB-port. Strular det fortfarande? Plugga då in musen på en helt annan dator.
4. Det är ett mekaniskt fel på musen. I så fall byter vi ut denna.
5. Det finns en poltergeist i ditt rum som styr muspekarn åt dig.

Testa steg 1-3. Funkar det inte så lär det vara ett mekaniskt fel, och då byter vi ut musen åt dig. Ring oss på 08 - 29 00 70.

Notera dock att vi ej står för kostnaden för en exorcism om det skulle visa sig att det är en poltergeist.

Ni får ursäkta de otroligt lama och trista skämten. Nu tar jag helg! Ciao!

nästa mus jag ska köpa ska nog bli Qpad tycker för övrigt att den musen jag använder mig av just nu Razor mamba har instabil mjukvara och är riktigt missnöjd med mjukvaran men inte med kanske själv musen

Permalänk
Medlem

Hoppas på att JonathanV fortfarande är aktiv.

Jag undrar över möjligheterna framöver att få musmatta med eget tryck. Detta är verkligen jättesvårt att hitta om man ska ha en bra musmatta att tala om. Det mesta som finns är för företag och med billigare varianter för företag.

Jag vet att ni tidigare hade denna möjlighet och jag undrar om det är möjligt för er att fortfarande trycka musmattor med eget motiv. Om det fortfarande finns möjlighet är jag givetvis beredd att betala lite mer för detta.

Permalänk
Skrivet av mysticum:

Hoppas på att JonathanV fortfarande är aktiv.

Jag undrar över möjligheterna framöver att få musmatta med eget tryck. Detta är verkligen jättesvårt att hitta om man ska ha en bra musmatta att tala om. Det mesta som finns är för företag och med billigare varianter för företag.

Jag vet att ni tidigare hade denna möjlighet och jag undrar om det är möjligt för er att fortfarande trycka musmattor med eget motiv. Om det fortfarande finns möjlighet är jag givetvis beredd att betala lite mer för detta.

Visst är jag fortfarande aktiv, dock bara under arbetstid.
Kolla din inkorg så har du fått ett PM med mer information.

Permalänk
Medlem

Grymmers! Tack för snabbt svar, uppskattar verkligen att få respons direkt.

Permalänk
Medlem

Hej, jag undrar om och hur man bör tvätta denna musmatta: https://www.inet.se/artikel/6101013/qpad-ct-medium-white-1-5m...

Jag vill ju inte förlora glidet men samtidigt vill jag ha bort all damm och smuts som är "i" den.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Skrivet av micke_930:

Hej, jag undrar om och hur man bör tvätta denna musmatta: https://www.inet.se/artikel/6101013/qpad-ct-medium-white-1-5m...

Jag vill ju inte förlora glidet men samtidigt vill jag ha bort all damm och smuts som är "i" den.

Det finns flera sätt. Eftersom CT:n är en textilmatta så går det alldeles utmärkt att tvätta den i tvättmaskinen på ett skonsamt program (30 grader). Det som dock händer då är att fibrerna i ytan reser på sig, så för att trycka ner dem igen så använder man sitt strykjärn. Se bara till att ha någonting emellan strykjärnet och musmattan, t.ex. bakplåtspapper eller ett lakan, för att inte skada ytan.
När jag senast tvättade min gamla trotjänare där hemma gjorde jag det däremot i diskhon, med lite diskmedel och vatten. Skrubba med fingrarna eller en tvättsvamp, och låt sedan mattan torka. Använd strykjärnet här med om du tycker att det behövs, jag gjorde det personligen inte.

Snabbguide:
1. Tvätta i diskhon eller i tvättmaskinen på skonsamt program.
2. Låt torka.
3. Använd strykjärn för att trycka ner fibrerna i ytan, ha någonting emellan matta och strykjärn.

Det bör noteras att all tvättning av QPAD-mattor sker på eget bevåg, och vi tar ej ansvar för skador som uppkommer under tvättningen. Gör man det dock bara metodiskt och varsamt så går det alldeles utmärkt!

Permalänk

Vill även passa på att säga att jag kommer gå på semester från och med den 3:e juli och är tillbaka på jobbet den 2:a augusti.
Det är mycket möjligt att jag kikar in och svarar på frågor om de ställs, men då jag har fjällvandring och Greklandsresa inplanerad så är det sannolikt att svar dröjer lite längre än vanligt.

Då det även är jag som sköter merparten av supportmailen så rekommenderar jag att ni, om ni behöver snabbt svar, kontaktar oss på 08 - 29 00 70.

Glad sommar!

Permalänk
Medlem

Varför finns inte drivrutiner på hemsidan till mössen? Eller är det jag som inte hittar bara?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Varför finns inte drivrutiner på hemsidan till mössen? Eller är det jag som inte hittar bara?

Som jag skrivit tidigare i denna tråd är det för att hemsideavdelningen inte är uppdaterad, tyvärr är det inte mitt område och jag kan ej säga när det blir färdigt.
Dock finns programvaran uppladdad här:
http://www.qpad.se/uploads2/5K%20Software/QPAD-5K.rar

Glad Midsommar!