Permalänk
Medlem

superlim? kan man fästa dem med såna buntband??

Permalänk
Skrivet av lolitus5:

superlim? kan man fästa dem med såna buntband??

Tror vår diskution har spårat ur det vore nog bra att lägga upp en sån här fråga om hur man byter slangar på en H50 i forumet så flera här på SC kan ge sina åsikter
Men ett kort svar kan vara det att du inte får veta hur slangarna ska fästas om du inte vet diametern på anslutningarna på H50'n då jag inte vet detta så vill jag inte säga för mycket.

Permalänk
Medlem

de kan jag säga 0,9mm bred

Permalänk
Medlem

om jag tar ett måttband och drar runt rör öppningen får jag 3cm

Permalänk
Skrivet av lolitus5:

om jag tar ett måttband och drar runt rör öppningen får jag 3cm

Då skulle jag nog kolla hos turex det är nog endast butiker som dem som jag kan tänka mig har så smala rör om du inte kan komma fram till något, googla lite det brukar alltid hjälpa och insperera

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen ska bara förstå mig på deras hemsiida

Permalänk
Medlem

dem har stängt butiken för att bara fokusera på VVS

Permalänk
Medlem

dem slangar som heter 10/16 betyder inte de att dem är 10mm breda?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ser najs ut! Var kan man skaffa sig sleeve?

Permalänk
Medlem

bra fråga min poolare skaffade sitt från ett företag i tyskland

Permalänk
Medlem

här köpte han sitt APLUS Case CS-Blockbuster Storm

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av lolitus5:

Tack. Säljs inte det i sverige eller?

Men skulle man inte bara kunna gå in i en bygghandel och köpa sådant? Finns väl liknande...

Permalänk
Skrivet av Zorobay:

Tack. Säljs inte det i sverige eller?

Men skulle man inte bara kunna gå in i en bygghandel och köpa sådant? Finns väl liknande...

Nej inte Nils sleeve som är utan tvekan bäst, smakar det så kostar det.

Permalänk
Medlem
Permalänk

ja men det gör sekvencia också men då techflex sleeve, visst finns det dem som säljer sleeve men jag har haft sleeve från andra än MDPC-X och dem har alltid fallit platt på någon punkt.

Permalänk
Medlem

Asheileon kollade länken jag skickade tor du den kan passa????

Permalänk
Skrivet av lolitus5:

Asheileon kollade länken jag skickade tor du den kan passa????

Vilken länk ?

Permalänk
Avstängd

Riktigt fint. Jag gillar din hörna, ser verkligen skön och clean ut på samma gång.

EDIT: Läste dom senaste kommentarerna och Nils sleeves är faktiskt dom bästa som finns, enligt väldigt många. Det är värt dom extra pengarna skulle jag vilja påstå.

Permalänk
Skrivet av facedark:

Riktigt fint. Jag gillar din hörna, ser verkligen skön och clean ut på samma gång.

EDIT: Läste dom senaste kommentarerna och Nils sleeves är faktiskt dom bästa som finns, enligt väldigt många. Det är värt dom extra pengarna skulle jag vilja påstå.

Tackar

Håller med om man ska sleeva en dator så "ska" man faktiskt ta sig tid och lägga ner pengar på det och då är det Nils som gäller

Permalänk
Permalänk
Medlem

JO men vad menas med Nils sleeve? Var köpte han sina då?

Permalänk

Urk, big water är ganska känd för att bara vara i vägen, och dem slangarna ser ut som 10/13 (inner/ytter diameter) det är ett färdigt system från termaltake som jag nog tycker alla människor bör hålla sig borta från. Vill man ha färdigbyggt vatten som är större än H50 så ska man nog sattsa på NorthQ's siberian tiger II NorthQ 3590 Siberian Tiger II - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Vattenkylningssystem.

Skrivet av Zorobay:

JO men vad menas med Nils sleeve? Var köpte han sina då?

Som jag förstått det har han nån slags kontakt som han köper av som även färgar, vet inte exakt men du kan ju fråga han, trevlig kille med bra kundkontakt så han svarar nog snabbt

Permalänk
Medlem

Riktigt bra det enda negativa jag kan hitta är väl att 8-pinnen blev som den blev annars så är det en klar fempoängare

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Skrivet av H.L:

Riktigt bra det enda negativa jag kan hitta är väl att 8-pinnen blev som den blev annars så är det en klar fempoängare

Tackar och jag håller med dig helt, ska kapa trådarna till den vid nästa ombyggnad och förlänga själva kablarna så slipper man adaptern också

Permalänk
Medlem

då börjar man moddingen med H50 nudå se om de kan bli nåt bara hemma meck nu

Permalänk
Skrivet av lolitus5:

då börjar man moddingen med H50 nudå se om de kan bli nåt bara hemma meck nu

Se till att ta en redig bunt foton och gör ett galleri sen, vill gärna se hur det gick

Permalänk
Medlem

de gick åt helvete xD

Permalänk
Medlem

Fin rigg som fan,men seriöst vad röker din katt?

Visa signatur

Har datorer nog så jag klarar mej.....eller?