Red Dead Redemtion (PS3/XBOX)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Verkar otroligt häftigt men vet inte om jag ska skaffa det till 360 eller
PS3, kan dom inte släppa det på en konsoll bara så man inte kan välja

Personligen skulle jag välja 360 varje dag för denna typen av spel, har alltid tyckt att den kontrollen är lättare att sikta med.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Tydligen är det brist på spelet i Sverige.CDON'are får inte det förräns tisdag D:D:D:D:D

Jag fick mitt igåreftermiddag i brevlådan! Inte illa pinkat av cdon tycker jag. Men jag kanske hade tur?

Visa signatur

Coolermaster ATCS 840 | Fractal Design Newton R2 1000W | Asus P6X58D PREMIUM | Intel Core i7 930@stock | H50 PnP | 6 GB Corsair XMS3 @1600 mhz | Sparkle nVidia GTX 480 | Corsair SSD Force Series 120 GB + 1 TB Samsung Spinpoint F3 | Windows 7

Permalänk
Medlem

SKa plocka upp mitt till 360 snart. Adda Wahlgren om ni behöver cowboypolare.

Permalänk
Medlem

Fick Limited Edition för 500 på Elgiganten, bra pris tycker jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizzah:

Jag fick mitt igåreftermiddag i brevlådan! Inte illa pinkat av cdon tycker jag. Men jag kanske hade tur?

Japp, du hade tur. Jag har inte fått mitt än.

Permalänk
Medlem

Var precis o köpte mig ett till PS3 på MediaMarkt i Jönköping;) Dom har ca 20 st kvar om någon undrar. Enda butiken i Jönköping jag vet som har det. 579:- för Limited Edition.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Om vi snackar öppna spel, action, spelhandling så anser jag att detta är nog det absolut bästa jag någonsin spelat. Det slår GTA IV och jag har varit ett stolt fan över det. Men detta känns nytt.
Vilken fantastiskt grafik man kan få till på XBOX 360 trots allt. Högre upplösning än GTA IV och det flyter bättre.

-Underbar miljö, med solnedgångar som får en att drömma sig in i spelet och finna en galen mysstämning.
-De bästa animationerna jag stött på än sålänge i ett spel inräknat euphorioa's fysik.
-Riktigt härliga ljudeffekter och distansljuden på skottavlossningarna är oerhört realistiska.
-Mkt humor samt saker man kan pyssla med sidan om "original-uppdragen". Satt t.ex. och lirade poker i 30 minuter och det var riktigt skön stämning. Har varit på jakt ect.

Äsch! Upptäck själva! Det var värt varenda krona enligt mig, och det kommer ligga lääänge i min spelsamling....

Betyg: 10/10! (Och jag är en kräsen jävel)

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

-De bästa animationerna jag stött på än sålänge i ett spel inräknat euphorioa's fysik.

Jag älskar när man skjuter någon och han snubblar framåt eller faller till marken och samtidigt försöker skjuta från höften mot dig. Tog mig lite tid att haja att de inte var döda bara för de låg ner

Permalänk
Medlem

Fan vad härligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Vart fan köper man repet?

Permalänk
Medlem

B uppdragen

Permalänk
Medlem

Asså fy FAN vad nice det verkar, måste verkligen skaffa detta spel!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av I Kill:

Om vi snackar öppna spel, action, spelhandling så anser jag att detta är nog det absolut bästa jag någonsin spelat. Det slår GTA IV och jag har varit ett stolt fan över det. Men detta känns nytt.
Vilken fantastiskt grafik man kan få till på XBOX 360 trots allt. Högre upplösning än GTA IV och det flyter bättre.

-Underbar miljö, med solnedgångar som får en att drömma sig in i spelet och finna en galen mysstämning.
-De bästa animationerna jag stött på än sålänge i ett spel inräknat euphorioa's fysik.
-Riktigt härliga ljudeffekter och distansljuden på skottavlossningarna är oerhört realistiska.
-Mkt humor samt saker man kan pyssla med sidan om "original-uppdragen". Satt t.ex. och lirade poker i 30 minuter och det var riktigt skön stämning. Har varit på jakt ect.

Äsch! Upptäck själva! Det var värt varenda krona enligt mig, och det kommer ligga lääänge i min spelsamling....

Betyg: 10/10! (Och jag är en kräsen jävel)

Högre upplösning än GTA IV? Wut? GTA IV kördes i 1280x720 på 360 och RDR körs i 1280x720..?
Och dags att spela Fallout 3, Oblivion om du inte kört dom redan!
Grafiken är långt ifrån fantastisk, den är medioker och ser lite sämre ut än GTA IV, well, mest pga att allt är brunt i spelet antar jag. Lika fula skuggor och lika fula texturer är det.

Ljudeffekter.. härliga? Du är långt ifrån kräsen.
Att jaga djur och sådant är värdelöst då det inte bidrar till något förutom nåt enstaka uppdrag.
Multiplayer är i princip GTA IV enhanced.
Och 10/10? Inget spel är perfekt, inget spel förtjänar högre än 9.0 !

Skrivet av Robeliboban:

View Hunter.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Körde bara 1 timme igår men jag måste säga detta är grymt bra helt klart värt pengarna.
Råkade ut för ett par konstiga saker dock. Tog hästen direkt efter första uppdraget och gav mig ut på upptäcksfärd. En bit utanför ranchen såg jag en gubbe som satt och söp brevid ett kvinnligt lik. Jag hoppade av hästen för att se om det var ett uppdrag man kunde göra. Råkade stöta i gubben och han tvärdog :S.
Efter det red jag iväg igen och sköt mig en grävling. Hoppade av hästen för att stycka upp det lilla djuret och hästen väljer att begå självmord genom att fortsätta över en klippkant....

Edit: När var och hur får man lassot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deodatus:

Körde bara 1 timme igår men jag måste säga detta är grymt bra helt klart värt pengarna.
Råkade ut för ett par konstiga saker dock. Tog hästen direkt efter första uppdraget och gav mig ut på upptäcksfärd. En bit utanför ranchen såg jag en gubbe som satt och söp brevid ett kvinnligt lik. Jag hoppade av hästen för att se om det var ett uppdrag man kunde göra. Råkade stöta i gubben och han tvärdog :S.
Efter det red jag iväg igen och sköt mig en grävling. Hoppade av hästen för att stycka upp det lilla djuret och hästen väljer att begå självmord genom att fortsätta över en klippkant....

Edit: När var och hur får man lassot?

Hahaha! Dagens skämt! Fick mig ett skratt... Du måste göra fler uppdrag med Bonnie. Sen kommer du till ett första uppdrag där du måste använda ditt lasso.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Högre upplösning än GTA IV? Wut? GTA IV kördes i 1280x720 på 360 och RDR körs i 1280x720..?
Och dags att spela Fallout 3, Oblivion om du inte kört dom redan!
Grafiken är långt ifrån fantastisk, den är medioker och ser lite sämre ut än GTA IV, well, mest pga att allt är brunt i spelet antar jag. Lika fula skuggor och lika fula texturer är det.

Ljudeffekter.. härliga? Du är långt ifrån kräsen.
Att jaga djur och sådant är värdelöst då det inte bidrar till något förutom nåt enstaka uppdrag.
Multiplayer är i princip GTA IV enhanced.
Och 10/10? Inget spel är perfekt, inget spel förtjänar högre än 9.0 !

View Hunter.

Fan vad du gnäller! Verkar som om du är missnöjd med detta lir. Själv talade jag bara ur eget perspektiv. Och jo, jag är kräsen. E själv ljudskapare och musiker.
Fallout 3 var det sunkigaste skit jag lirat. Oblivion provade jag aldrig och nu är det för gammalt.
När jag menade högre upplösning, så menade jag att jag jämförde när jag stod med min gubbe på hästen med bara en blå himmel i bakgrunden så upplevde jag inga hackiga konturer jämfört med GTA IV. Det är min syn på upplösning. Men visst hade jag gärna velat kunna köra detta i riktiga 1080p. Får vänta på PC versionen isf.
Men just nu är det det bästa spel jag lirat på vääldigt länge. Kan oxå ha att göra med på att jag är så trött på all jävla sci-fi spel som finns och alla andra action spel och taktiska shooters. Har väntat på ett bra västern-spel sen Outlaws! Nu kom det.

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Du lyckades hitta ett passande nick iaf

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Medlem
Skrivet av I Kill:

Hahaha! Dagens skämt! Fick mig ett skratt... Du måste göra fler uppdrag med Bonnie. Sen kommer du till ett första uppdrag där du måste använda ditt lasso.

Ah fick för mig att man kunde köpa den i nån utav butikerna. Får köra hennes uppdrag nästa gång det skall spelas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

View Hunter.

Well hello ther miss, *casual* Hi!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av calleking:

Du lyckades hitta ett passande nick iaf

Du lyckades gå offtopic helt i onödan.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har dött typ 3 gånger av att tvär stanna hästen?

Permalänk

Läste på PS3sverige.se att PS3 versionen är mkt sämre än Xbox versionen. Kan någon verifiera detta? Känns riktigt B då jag har båda konsolerna och köpte spelet till PS3 för att polarna har det.(har inte fått spelet pga seeeeg post :/)

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiXiE__:

Läste på PS3sverige.se att PS3 versionen är mkt sämre än Xbox versionen. Kan någon verifiera detta? Känns riktigt B då jag har båda konsolerna och köpte spelet till PS3 för att polarna har det.(har inte fått spelet pga seeeeg post :/)

Har hört att PS3 versionen körs i lägre upplösning och så, inget allvarligt.. blir inte "mycket sämre" pga det.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Mjo... jag vet att de flesta PS3 spelen körs i 720p och xbox kör med 1080p(vilket är et stort ? för mig).

Rockstar skämmer ut sig med Red Dead Redemption | PS3Sverige
Där har ni länken till artikeln.

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiXiE__:

Mjo... jag vet att de flesta PS3 spelen körs i 720p och xbox kör med 1080p(vilket är et stort ? för mig).

Rockstar skämmer ut sig med Red Dead Redemption | PS3Sverige
Där har ni länken till artikeln.

Tror faktiskt inte att det finns ett enda spel som körs i 1080p på 360. Faktum är att de flesta spel körs i lägre än 720p på 360.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jeddan:

Tror faktiskt inte att det finns ett enda spel som körs i 1080p på 360. Faktum är att de flesta spel körs i lägre än 720p på 360.

Nej, faktum är att de flesta spel på PS3 som är multiplat körs i lägre upplösning än medelspelet på 360..

MGS4 körs i 1024x768, 4:3 dessutom, som är i stretched mode, utan AA också.

Xbox 360 1080p Spel.

Citat:

A (2)
All Pro Football 2K8
Armored Core 4

B (4)
Battlefield 2 (Platinum Hits)
The Bigs
Bioshock
Bullet Witch

C (3)
Call of Duty 3
Call of Juarez
Command & Conquer 3

D (2)
Dead or Alive 4 (Platinum Hits)
Dance Dance Revolution Universe

F (2)
Fantastic Four Rise of the Silver Surfer
Fight Night Round 3

G (1)
Ghost Recon Advanced Warfighter

H (3)
Harry Potter
Halo 3
Hour of Victory

I (1)
Icon

M (2)
Meet The Robinsons
Monster Madness Battle for Suburbia

N (2)
NCAA 08 Football
NCAA 07 March Madness

O (1)
Overlord

P (1)
Pirates of the Carribean

R (2)
Ratatouilio
Rayman Raving Rabbit

S (5)
Saints Row
Shadowrun
Spiderman 3
Superman Returns
Surf’s Up

T (2)
Tetris Evolution
Two Worlds

U (1)
UEFA Championship Soccer

V (1)
Vampire Rain

Listan är gammal dock.

The Xbox 360 version of Red Dead Redemption has been confirmed to be 720p with 2x anti-aliasing, whereas the PlayStation 3 version has been pared down to approximately 640p. That's a 20 per cent lower rendering resolution.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jag har stött på alldeles för många buggar...
Jag har bl a sett två st "raketer", Båda gångerna var det en häst och vagn som satt fast i marken, när jag kom närmare smällde det till och allt flög rakt upp i luften och försvann men lämnade kvar ett rökmoln som varade i 2 sekunder.

Annars är spelet riktigt roligt, känns dock ganska tråkigt när man inte gör uppdrag enligt mig... förväntade mig att det skulle finnas lite mer att göra :S.

Permalänk
Medlem

Red dead redemption är native 720p på 360 och 640p på ps3, precis som gta 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Jag har stött på alldeles för många buggar...
Jag har bl a sett två st "raketer", Båda gångerna var det en häst och vagn som satt fast i marken, när jag kom närmare smällde det till och allt flög rakt upp i luften och försvann men lämnade kvar ett rökmoln som varade i 2 sekunder.

Annars är spelet riktigt roligt, känns dock ganska tråkigt när man inte gör uppdrag enligt mig... förväntade mig att det skulle finnas lite mer att göra :S.

Har också stött på ett par buggar, varav en var game-breaking. Var tvungen att starta om senaste saven. Man skulle tämja en häst, men "tämjings minispelet" startade aldrig utan hästen blev min direkt, tills jag unmountade då den blev vild igen.

Men förutom ett par bugger är spelet helt underbart! Har inte gjort allt för många main missions, har konstant stött på random missions och explorat en del.

Permalänk
Medlem

Om alla spel körs i 720p eller lägre, vad tjänar man då på att ha en full hd tv till om man ändå inte spelar i den upplösningen?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU