League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur xp/ip-räkningen fungerar.

Hamnar i ett lag med kompletta idioter. Dock gick det väldigt bra för mig, men det slutade med att vi sjönk i samma båt ändå. Men efter ha kämpat tappert i 58 minuter (världens drygaste match när ingen vill samarbeta) tog det slut och jag avslutade matchen med 48 kills och 9 deaths, assists minns jag dessvärre ej. Men som tack fick jag ~60xp och 60ip. Hur FAN går det ihop? Hade man vetat om detta hade jag tagit självmord och övertygat laget att ge upp. Då hade jag fått samma bonus men matchen hade varat i 25 min istället. Och uppenbarligen tar inte systemet hänsyn till om man är feeder eller inte. Värdelöst!

Önskar jag klättrar ifrån alla låglevlade idioter så man kan börja spela lite vettigare matcher.

Nerdrage slutar här.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crase
Förstår inte hur xp/ip-räkningen fungerar.

Hamnar i ett lag med kompletta idioter. Dock gick det väldigt bra för mig, men det slutade med att vi sjönk i samma båt ändå. Men efter ha kämpat tappert i 58 minuter (världens drygaste match när ingen vill samarbeta) tog det slut och jag avslutade matchen med 48 kills och 9 deaths, assists minns jag dessvärre ej. Men som tack fick jag ~60xp och 60ip. Hur FAN går det ihop? Hade man vetat om detta hade jag tagit självmord och övertygat laget att ge upp. Då hade jag fått samma bonus men matchen hade varat i 25 min istället. Och uppenbarligen tar inte systemet hänsyn till om man är feeder eller inte. Värdelöst!

Önskar jag klättrar ifrån alla låglevlade idioter så man kan börja spela lite vettigare matcher.

Nerdrage slutar här.

Du får inget extra för kills, assists etc etc.

Första gamet du vinner efter 24h får du en bonus för "first win of the day".
Om gamet tar slut före 25 min så får vinnarna en bonus för "fast win".
Om gamet håller på längre än 25 min får de som förlorar en liten bonus för "long thought defence".

Ett tipps för att slippa låg lvlade noobs kan vara att skaffa en klan att spela med eller gå in i LFG channel och invita några lvl 30's. Men det brukar vara svårare att vinna då eftersom att man inte heller möter "noobs".

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Avstängd

Råkade komma åt Print Screen knappen, kan väll lika gärna ladda upp bilden:):

Permalänk
Medlem

Helt underbart spel. Trodde detta spel skulle vara skit men ack så fel jag hade. Någon som är med i en svensk klan eller dylikt? Tråkigt att spela ensam.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att man är med i en klan men vi är några stycken som spelar dagligen.
Det blir ju så himla seriöst om det ska vara en klan tycker jag.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Hur kommer det sig att det e så tyst i denna tråd när HoN-tråden alltid har aktivitet? Jag spelar bara LoL. LoL Känns iaf som ett steg framåt i evolutionen medan HoN bara känns som en DotA-kopia Men det är väl bara min åsikt^^

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

jag tror det är för att många som spelade Dota gick/går över till Hon, vilket skapade en liten "hype" över det hela, ungefär som att det är det man skall satsa på.
Medan Lol var lite mer smygis, då det inte siktade att bli de nya Dota, utan mer en utveckling av det. vilket jag antar inte skapade någon direkt "hype" över det hela. Jag föredrar dock Lol, mest pga den sköna communityn, men sen också över att de var så lätt att komma in i, om man inte spelat Dota innan. Tar dig typ 2 månader av spel, så har man lärt sig alla champions och vad de flesta items gör. Sedan så får man mycket hjälp om man frågar vid practice.

Medan i Hon så skall man veta allt innan man börjar spela spelet, annars är man "NOOB" även om man kör ett "noobs only" game. I Lol så är man mycket mer "förlåtande", matchen går åt helvete pga dig, men de flesta dampar inte sönder, utan de är mer "bättre lycka nästa gång".
Är iallafall så jag känner över det hela!

Permalänk
Medlem

har reggat mig o ska testa när ja kommer hem

om de som celcius skrev är sant så låter de ju bra för HoN va ju helt otroligt online, man råkar dö 1 gång för mkt o alla sliter håret av sig o skriker o har sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Kan inte påstå att man är med i en klan men vi är några stycken som spelar dagligen.
Det blir ju så himla seriöst om det ska vara en klan tycker jag.

Tycker ni ska starta en klan. Så joinar jag

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Avstängd

Jag har en fråga. Jag har alltid varit imot lol. Pågrund av väldigt många saker. Men som jag har hört så bygger man sin egna gubbe. Men det finns vissa saker som är bäst "ofc". Så alla använder samma saker hela tiden. vilket gör spelet skit tråkigt. Eller har jag fel nu?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Frantz3n: Tja, jag har ju faktiskt inte kollat läget med de andra gossarna som spelar men man vet ju aldrig, kanske finns någon eller några som är intresserade.
Är du nyfiken så kan du hälsa på oss i mumble på adressen kimblo.hosterspace.com
Vi behöver ju alltid folk som vill spela.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Jag har en fråga. Jag har alltid varit imot lol. Pågrund av väldigt många saker. Men som jag har hört så bygger man sin egna gubbe. Men det finns vissa saker som är bäst "ofc". Så alla använder samma saker hela tiden. vilket gör spelet skit tråkigt. Eller har jag fel nu?

Jag var precis som du svart_smurf. Dyrkade HoN och hatade LoL. Varför, det vet jag inte. Men LoL är, efter flera dagars spelande, underbart spel! Bättre än HoN om jag ska vara ärlig. Inte på alla punkter men många i alla fall.

Det man bygger upp sin egen gubbe är fel. LoL är precis som HoN & DotA. Fast dom har lagt till flertals med saker istället för att kopiera rakt av. Som HoN gjorde. Jag får en känsla av World of warcraft & Dota i LoL. Man lägger talent point, köper heroes, olika skins och det finns fler Spells i LoL än vad det finns i DotA & HoN. I LoL finns det, om jag räknar rätt, 6st spells istället för 4. Får inte glömma 1 passive spell efter varje unik hero.

Testa spelet. Det är gratis. Vilket gör spelet ännu bättre.

Skrivet av backspace:

Frantz3n: Tja, jag har ju faktiskt inte kollat läget med de andra gossarna som spelar men man vet ju aldrig, kanske finns någon eller några som är intresserade.
Är du nyfiken så kan du hälsa på oss i mumble på adressen kimblo.hosterspace.com
Vi behöver ju alltid folk som vill spela.

Vad är mumble för nåt?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk

Ok, när det gäller uppbyggnad av ditt konto så finns det precis som i WoW 3 olika skill-träd där man spenderar masterypoints som man får när man går upp i level med sitt konto. Det finns alltså ett offensivt skillträd, ett defensivt och ett "utility"-träd. Sen så kan man även köpa runor, vilka ger olika bonusar. Dessa kan köpas antingen för poäng som man tjänar när man spelar eller så köper man dom med riktiga pengar om man vill. När det gäller Champions så är bara ett visst antal upplåsta för alla, och dessa varierar från vecka till vecka. Man kan köpa loss andra Champions med hjälp av IP som man tjänar av att spela eller att köpa dom med riktiga pengar.
Hoppas alla förstår lite bättre vad det handlar om

Sen håller jag med alla andra, LoL communityn e mycket mer förlåtande och hjälpsam. Det e typ därför jag kör det istället för HoN, folk får inte damp om man har en dålig dag

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrsloken91:

Ok, när det gäller uppbyggnad av ditt konto så finns det precis som i WoW 3 olika skill-träd där man spenderar masterypoints som man får när man går upp i level med sitt konto. Det finns alltså ett offensivt skillträd, ett defensivt och ett "utility"-träd. Sen så kan man även köpa runor, vilka ger olika bonusar. Dessa kan köpas antingen för poäng som man tjänar när man spelar eller så köper man dom med riktiga pengar om man vill. När det gäller Champions så är bara ett visst antal upplåsta för alla, och dessa varierar från vecka till vecka. Man kan köpa loss andra Champions med hjälp av IP som man tjänar av att spela eller att köpa dom med riktiga pengar.
Hoppas alla förstår lite bättre vad det handlar om

Bra sagt!!

Skrivet av Myrsloken91:

Sen håller jag med alla andra, LoL communityn e mycket mer förlåtande och hjälpsam. Det e typ därför jag kör det istället för HoN, folk får inte damp om man har en dålig dag

Precis, LoL communityn e helt underbar om man ska jämföra med HoN.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrsloken91:

Ok, när det gäller uppbyggnad av ditt konto så finns det precis som i WoW 3 olika skill-träd där man spenderar masterypoints som man får när man går upp i level med sitt konto. Det finns alltså ett offensivt skillträd, ett defensivt och ett "utility"-träd. Sen så kan man även köpa runor, vilka ger olika bonusar. Dessa kan köpas antingen för poäng som man tjänar när man spelar eller så köper man dom med riktiga pengar om man vill. När det gäller Champions så är bara ett visst antal upplåsta för alla, och dessa varierar från vecka till vecka. Man kan köpa loss andra Champions med hjälp av IP som man tjänar av att spela eller att köpa dom med riktiga pengar.
Hoppas alla förstår lite bättre vad det handlar om

Sen håller jag med alla andra, LoL communityn e mycket mer förlåtande och hjälpsam. Det e typ därför jag kör det istället för HoN, folk får inte damp om man har en dålig dag

Perfekt sammanfattning!

Permalänk
Skrivet av Celcius:

Perfekt sammanfattning!

Tack!

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Frantz3n: Det är VoIP-mjukvara. Andra exempel på VoIP-mjukvara är Ventrilo, TeamSpeak och Roger Wilco för att nämna några få.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Frantz3n: Det är VoIP-mjukvara. Andra exempel på VoIP-mjukvara är Ventrilo, TeamSpeak och Roger Wilco för att nämna några få.

Aha, slår den Ventrilo? Har testat en del program. Ingen slår ventrilo so far.

EDIT!!! Fy fan vad många nya heroes jag har fått!! Vad har hänt?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Frantz3n: Vilken VoIP-klient som är bäst låter jag vara osagt, smaken är ju som baken.
Vi behövde en klient som inte krånglar med Windows 7, sen att Mumble har lägre latens än t.ex Ventrilo är ju en trevlig extra funktion.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Frantz3n: Vilken VoIP-klient som är bäst låter jag vara osagt, smaken är ju som baken.
Vi behövde en klient som inte krånglar med Windows 7, sen att Mumble har lägre latens än t.ex Ventrilo är ju en trevlig extra funktion.

Är inne nu. Vet inte riktigt hur de fungerar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk

Ska testa LoL efter flera månaders spelande med HoN, får se ifall det är något bättre. Vet att jag hade ett acc, men det är tydligen borta nu :S Börjar bli trött på HoN. Delvis pga communityn.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Riot har nu tagit över driften av LoL i europa.
Let's get it on!

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av backspace:

Riot har nu tagit över driften av LoL i europa.
Let's get it on!

Då hoppas vi på lite snabbare servrar. Aningen snopet när man fick lira matcher ospeccat eller med random-hero bara för att spec-save eller hero select behövde ladda i 2 år.

Permalänk
Medlem

Har börjat lira lite LoL ibland, det började med att polarna inte ville betala för HoN så de började spela LoL och då hängde jag på. Det är inget jag känner att jag kan spela mycket varje dag men det är en skönt alternativ. Jag och mina polare tar det inte lika seriöst på LoL helt enkelt.

Av någon anledning har jag Rammus med ett extra skins tillgängligt på mitt account fast jag inte har köpt honom så äger jag honom ^^ Varför?

Det som är bra i jämförelse med HoN är att i LoL så är verkligen en support support, och en tank kan verkligen tanka enormt mycket. Det är liksom lättare att spela sin roll i LoL.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eua:

Av någon anledning har jag Rammus med ett extra skins tillgängligt på mitt account fast jag inte har köpt honom så äger jag honom ^^ Varför?

Alla som var med i closed beta fick rammus och ett grönt rammus skin.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memon:

Alla som var med i closed beta fick rammus och ett grönt rammus skin.

Ah! Skapade ju accountet under betan men spelade aldrig då ^^ Han är ju riktigt rolig att spela också rammus, så tummen upp på det (Y)

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk

Woohoo! Köpte Gångplankan för ett tag sedan och det går hyffsat bra Så skön att spela med ^^ 3 raka vinster ikväll

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Gangplank är nice!
Körde honom lite under GOA->Riot bytet, hade 100%crit och 350 i dmg... kan ju säga att min Parrrrley slaktade xD
Defenitivt nästa champ att köpa!

Permalänk

Vad för grejer köpte du då? Jag brukar alltid gå Philosophers stone ->Ninja Tabi -> 2 avarice blade -> Zeal ->Infinity Edge -> Phantom Dancer

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

spammade avarice blade, köpte enbart det och ninja tabi...
Sedan Infinity Edge när jag fått 4k, efter det Phantom Dancer, Youmuu's ghostblade (bra när man möter en tank eller skall fly) och till sist Black Cleaver... allt jag kunde köpa innan matchen tog slut, men tänkte avsluta med ännu en Infinity Edge, för ökad skada, och för att återigen få 100%crit, har ca 92% eller nått när jag skaffar Black Cleaver.

Ett bra build som inte tvingar dig att slakta folk hela tiden, du kommer få bra gear i slutet endå.

Edit: Tror jag bytte ut den sista Avarice till en Executioner's Calling för att få lite lifesteal... kommer inte ihåg säkert dock