Google Chrome 5.0 i skarp version

Permalänk

Windows 7 x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Kan någon visa detail för era resultat ifrån chrome?

http://pici.se/pictures/UiluooCRa.png

Med en dator från 2006. E6600

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Kan någon visa detail för era resultat ifrån chrome?

http://pici.se/pictures/UiluooCRa.png

Skrivet av SeF.Typh00n:

Är min dator snabb eller vadå? Måste ju finnas minst 10 st som slår mig på Sweclockers?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är för att Chrome installerar en bakgrundsprocess som alltid körs. Den installeras utan att man blir tillfrågad (som många andra sådana). Med andra ord eftersom du inte kör Chrome, så är ditt system belastat (om än otroligt minimalt) av en extra onödig process. Den går att ta bort, här är en guide för det;
How to Remove Annoying GoogleUpdate.exe Background Process After Installing Google Chrome? - Tweaking with Vishal

Tack för infon men jag kör inte windows så troligen är det inte det. Jag misstänker att det är min pakethanterare som har uppdaterat det åt mig som det brukar göra med en massa andra program.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk

Enligt mina tester med Peacekeeper så är Chrome 5.0 mer än dubbelt så snabbt som Firefox 3.6.3 och Dragon 4.1.1.8 hamnar ungefär mittemellan, tänk dock på att Dragon använder den äldre versionen av chromium och webläsaren lagrar förövrigt inga som helst cookies som kan slöa ner datorn vid långvarigt nätsurfande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuufukuji:

Tack för infon men jag kör inte windows så troligen är det inte det. Jag misstänker att det är min pakethanterare som har uppdaterat det åt mig som det brukar göra med en massa andra program.

Ok. Jag är själv lite skeptisk mot ninja-uppdateringar. Om någon ska installera på min PC vill jag veta när det gör det och varför. Undantaget antivirusprogram/definitionsfiler och liknande.

Permalänk

Jag gillar Chrome riktigt mycket, dock är det bara synd att Swedbank inte stödjer det... nåt med 128bitars kryptering som saknades har jag för mig...

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk

Hmm swedbank funkar fint i chrome för mig.

Har mer eller mindre pensionerat opera till fördel för chrome(det satt långt inne), sen har jag FF kvar om jag behöver div. tillägg osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Hmm swedbank funkar fint i chrome för mig.

Har mer eller mindre pensionerat opera till fördel för chrome(det satt långt inne), sen har jag FF kvar om jag behöver div. tillägg osv.

Varför det? Det skiljde inte många poäng mellan Opera och Chrome dessutom är Opera betydligt snyggare. Däremot var stackars IE8 långt efter.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Jag upplever dock betydligt mkt större skillnad än vad poängen visar där. Hade inte chrome vart märkbart snabbare på min dator så hade jag aldrig bytt bort opera, tro mig jag har inte mkt till övers för google fö(har kört på opera tills chrome betan av denna version stäpptes och då var det ju bara att inse faktum, det går mkt snabbare, även om det som sagt satt långt inne).

Chrome är smidigt, cleant och jäkligt snabbt. Vilket passar 99% av mitt surfande perfekt, vill jag ha massa plugins så har jag alltid FF men skulle aldrig i världen falla mig in att använda det dagligen då det är sååååå segt jämfört med chrome och även jämfört med opera.

Permalänk

Jag har beta versionen 5.0.375.55 då får man avinstallera den och dra in denna skarpa antar jag?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Chrome är smidigt, cleant och jäkligt snabbt. Vilket passar 99% av mitt surfande perfekt, vill jag ha massa plugins så har jag alltid FF men skulle aldrig i världen falla mig in att använda det dagligen då det är sååååå segt jämfört med chrome och även jämfört med opera.

Personligen kör jag bara med ett plug-in, NoScript. Trots att min burk är rätt gammal nu så märker jag inte vid vanligt surfande att Firefox är segare än Chrome. Startar snabbt, läser in sidor snabbt. Det jag inte gillade i Chrome är att man inte kunde anpassa den speciellt mycket, men den är dock bra designad från start. I Firefox har jag pillat en hel del med meny/verktygsfält och adressfält för att få en kompakt utseende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Personligen kör jag bara med ett plug-in, NoScript. Trots att min burk är rätt gammal nu så märker jag inte vid vanligt surfande att Firefox är segare än Chrome. Startar snabbt, läser in sidor snabbt. Det jag inte gillade i Chrome är att man inte kunde anpassa den speciellt mycket, men den är dock bra designad från start. I Firefox har jag pillat en hel del med meny/verktygsfält och adressfält för att få en kompakt utseende.

Jag märker ingen skillnad när jag använder FF på min gamla AMD X2 och min nya Core i7.
Kommer aldrig anpassa mig till Chromes tabbar högst upp (går fixa med plugin antagligen) och så gillar jag att ha hela menyn högst upp även om det tar ca 1 cm mer (smaksak).
Jag tycker FF är bäst pga överlägsna RSS som sagt. Det enda jag kan klaga på är att FF är himla seg i uppstarten...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

De verkar fortfarande inte ha ordnat så att man kan klicka "Öppna" för filer och låta Chrome ladda ner filen till en temporär mapp och sedan öppna den. Istället måste man själv ange var filer ska sparas. Alla filer ligger kvar, även om det bara är filer man vill använda en enda gång. Till slut får man en massa skräp som man måste rensa bort själv,

Enda anledningen till att jag bytte tillbaka till Firefox

Jag är inte ensam!

Open files without download (save) them to the computer - Google Chrome Help

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2,67 Ghz | Gigabyte P55A-UD4 | Corsair 4GB DDR3 1600@1600 MHz | Sapphire Radeon HD5850 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Chrome har otroligt hackig skrollning vilket gör det en plåga för ögonen. Går fetbort!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

alt-D med fullskärm

Man verkar inte kunna använda alt-D för att komma till adressfältet i fullskärmsläge. Det stöds inte, eller?

Jäkligt dumt på min netbook isåfall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Chrome har otroligt hackig skrollning vilket gör det en plåga för ögonen. Går fetbort!

Du kan ju alltid lägga in detta plugin om du önskar "smooth" skrollning som vissa kör med

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Inaktiv

Nice version, känns otroligt rapp. Tyvärr stör jag mig fortfarande jävligt mycket på de minimalistiska asterixerna i lösenordsfält och framför allt alla sökfält man skriver i, blir gula med en ram runt...helt onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Du kan ju alltid lägga in detta plugin om du önskar "smooth" skrollning som vissa kör med

Du verkar kunna en del om Chrome plugins. Finns det någon bra RSS läsare till Chrome som liknar Firefox? Det närmaste jag kommit av det jag hittat är RSS Live Links.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Jag märker ingen skillnad när jag använder FF på min gamla AMD X2 och min nya Core i7.
Kommer aldrig anpassa mig till Chromes tabbar högst upp (går fixa med plugin antagligen) och så gillar jag att ha hela menyn högst upp även om det tar ca 1 cm mer (smaksak).
Jag tycker FF är bäst pga överlägsna RSS som sagt. Det enda jag kan klaga på är att FF är himla seg i uppstarten...

Själv använder jag inte RSS så det är inget problem för mig. FF är absolut väldigt seg i starten, ganska irriterande.

Gillar att chrome är såpass cleant som det är, inga onödiga menyrader och statusrader vilket jag inte känner något behov av att ha till 99% av det surfande jag gör. Kör såklart hide-menubar grejjen i FF, och har verkligen inga planer på att ta bort det. När jag behöver div. tillägg osv så kör jag FF. Beror lite på vad man har för surfvanor kanske, behöver man dagligen alla tillägg osv som FF erbjuder så förstår jag om man har svårt för chrome.

Permalänk
Medlem

Vad är detta för funktion? Vad har man för nytta å användning av den?

Skrivet av nicklas1988:

Shit vad nice det är med drag&drop funktionen! Fungerar riktigt fint

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Du verkar kunna en del om Chrome plugins. Finns det någon bra RSS läsare till Chrome som liknar Firefox? Det närmaste jag kommit av det jag hittat är RSS Live Links.

Har nyligen bytt från Firefox till Chrome men det tog ett tag för mig att byta då jag krävde att en del plugins/features skulle finnas som jag har i firefox.

Jag använder själv inte RSS men denna kanske är något för dig:

Alternativt någon utav dessa plugins. Jag antar att du sett dessa, men i fall du inte har så har du garanterat det nu.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Har nyligen bytt från Firefox till Chrome men det tog ett tag för mig att byta då jag krävde att en del plugins/features skulle finnas som jag har i firefox.

Jag använder själv inte RSS men denna kanske är något för dig:

Alternativt någon utav dessa plugins. Jag antar att du sett dessa, men i fall du inte har så har du garanterat det nu.

Tack för tipset men detta är fortfarande det närmaste jag kommit och det är fortfarande med RSS Live Links. Firefox är överlägset mest överskådligt om man använder mycket med RSS.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Testat Google Reader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Centura:

Testat Google Reader?

Ja det har jag, tyckte det var väldigt otympligt och tog stor plats.
RSS Live Links är det närmaste jag har kommit Firefox RSS läsare men RSS Live Links har den stora nackdelen att den inte synkroniseras (testade nyss på en annan dator).

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Firefox(v3.6.3) Scored:
3763 Points

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Kör Chrome 5.0 lite mer nu. Saknar dock möjligheten till tweaks som jag kunde göra med Firefox. Bara man letade lite så går det att göra extremt mycket småändringar med Firefox. Bara en sån sak som att ändra verktygsfält, eller att lägga till fler tumnaglar än 8 på tabsidan går inte i Chrome som känns lite låst. Utöver det så saknar jag ett par addons som jag kör i Firefox. I övrigt är Chrome riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med Chrome? Sidor som Facebook och Youtube har en tendens att haka upp sig och man får den där förfrågan om man vill vänta eller avsluta fliken. Har även problem med Youtubes videos gränssnitt att jag antingen måste vara i fullscreen eller normalt för att kontrollerna ska fungera. Annars beter sig hela rutan som själva video delen vilket innebär paus när man försöker pausa eller spola eller vad det nu är man vill göra.

Vill gärna använda Chrome men så länge sådana här saker strular så går det inte för mig då jag spenderar en del tid på dessa siter.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever betydligt suddigare bild och text i chrome och opera i jämförelse med firefox och internet explorer?

Det blir att köra internet explorer för mig ett tag till tills det kommer dugliga alternativ

Permalänk
Medlem

Det enda jag saknar i Chrome är ett bra uTorrent extension så man kan skicka torrents till WebUI.