Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

en fråga

jag har ett gtx295 och hade ett 7900GT liggande så jag tänkte att jag skulle sätta i det och kör med 3 skärmar men när jag sätter i 7900GT så har jag nu högre FPS i spel och jag "tabbar" ut ur spel dir också istället för att det "blikar" till

är det någon som kan förklara varför det blir såhär ?

Permalänk
Medlem

Ändra ditt trådnamn då det inte berättar vad tråden handlar om, dvs. den är otydlig.
Byt namn till t.ex: "Nvidia kort funderingar!?"

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag fattat dig korrekt, men vill du använda 2 grafikkort samtidigt?
Isf så verkar det smartast att endast köra Physx beräkningarna på 7900GT kortet.
295GTX vet jag inte om den klarar av 3 skärmar men tvivlar på det i basic utförande.

Men förstår inte vad du menar till 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thxsen:

Jag vet inte om jag fattat dig korrekt, men vill du använda 2 grafikkort samtidigt?
Isf så verkar det smartast att endast köra Physx beräkningarna på 7900GT kortet.
295GTX vet jag inte om den klarar av 3 skärmar men tvivlar på det i basic utförande.

Men förstår inte vad du menar till 100%

Killen kopplade in ett 7900GT för att kunna köra 3 stycken skärmar. Han undrar varför han fick en FPS-boost och varför det inte "blinkar" till på skärmen när han tabbar.
För övrigt gäller inte Physx för 7900GT. Och troligen så kommer FPS-boosten av att man avlastar det graffe som gör beräkningarna i spelet. Eller har jag helt fel?

Permalänk
Medlem

ok så dem börjar altså jobba tillsammans även om dem inte har en sli brygga eller någonting sånt ?.

btw 7900GT funkar inte med physx