Ace of Sweden svarar på SweClockers test

Permalänk
Medlem

Jag kan bara tillägga att jag köpte ett billigt Ace chassi till modern och den medföljande nätaggregatet är skräp, även om den anges till 480W vilket jag definitivt tvivlar på. Ett till problem är att chassit skakar som bara den och man är helt enkelt tvungen att ta bort sidoplåten för att få chassit att hålla käft, ärligt talat, det är inte endast ACE nätaggregat som är av skräpkvalité.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Stor miss av dem med felmärkning, oavsett om det var medvetet eller inte. Verkar ju som att de redan betalar för det med sälj-stopp, tappat förtroende och att de har fått alla arga vikingar på sweclockers emot sig, att sitta här och önska dem pest och hemorrojder dessutom känns meningslöst.

Kan dock säga att jag har polare som använt ace-nätagg och har även stuckit ett i min farsas dator när det silverstone 500W som satt där dog..
Det värsta jag har hört någon säga är att det är billiga grejer med motsvarande kvalite, jag har dock svårt att tro att de skulle luras och försöka fejka saker på stor skala.. Ett sådant stort lurendrejeri för ett företag med så många produkter är helt enkelt inte tillräckligt väl betalande i lilla Sverige.

Billigt skräp; sure.
Some kind of elaborate conspiracy; Yeah right.

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LF_Spawn:

Stor miss av dem med felmärkning, oavsett om det var medvetet eller inte. Verkar ju som att de redan betalar för det med sälj-stopp, tappat förtroende och att de har fått alla arga vikingar på sweclockers emot sig, att sitta här och önska dem pest och hemorrojder dessutom känns meningslöst.

Kan dock säga att jag har polare som använt ace-nätagg och har även stuckit ett i min farsas dator när det silverstone 500W som satt där dog..
Det värsta jag har hört någon säga är att det är billiga grejer med motsvarande kvalite, jag har dock svårt att tro att de skulle luras och försöka fejka saker på stor skala.. Ett sådant stort lurendrejeri för ett företag med så många produkter är helt enkelt inte tillräckligt väl betalande i lilla Sverige.

Billigt skräp; sure.
Some kind of elaborate conspiracy; Yeah right.

Ja du so mfelra har inte läst NÅGOT som konstaterats. Säkrigarna är byglade, OCP eller då överlastskydd saknas, tempraturskydd saknas säkert med. Agg ska inte gå SÖNDER och dra saker med sig i graven. DEt sak trippa! När ska folk lära sig läsa?

Skit samma om det klarar 200W ska det trippa på 200W så det inte börjar brinna eller liknande eller rosta datorn. Livsfarlig skit är vad det är!

Dom skippar inte OCP, Säkring, Faskompenserare av MISSTAG.

Gösses vad Svenskarna är naiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Dom skippar inte OCP, Säkring, Faskompenserare av MISSTAG.

Gösses vad Svenskarna är naiva.

Jag tror inte att Ace of Sweden har specat nätaggen på detta viset, snarare så har de nog varit naiva och inte leveranskontrollerat prylarna ordentligt.
Ofta är det när den kinesiska leverantören byter underleverantör som vad som helst kan hända.
Fast det handlar i och för sig om att de snålat, betalar de för högre kvalite hos sin leveratör så håller de bättre koll på sina underleverantörer i sin tur.

Det är i alla fall min erfarenhet från jobbet med kinagrejer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cujoman:

Jag tror inte att Ace of Sweden har specat nätaggen på detta viset, snarare så har de nog varit naiva och inte leveranskontrollerat prylarna ordentligt.
Ofta är det när den kinesiska leverantören byter underleverantör som vad som helst kan hända.
Fast det handlar i och för sig om att de snålat, betalar de för högre kvalite hos sin leveratör så håller de bättre koll på sina underleverantörer i sin tur.

Det är i alla fall min erfarenhet från jobbet med kinagrejer...

Det är väl igen ursäkt? Kan dom väl bara öppna ett agg och titta. Sedan vet jag också som köpte mycket prylar med polaren från HK sedan direkt från han när han importerade.

Igen ide att klaga hos kineserna. Det tar dom som en förolämpning. Är man missnöjd får man acceptera eller titta sig om efter andra tillverkare.

Polarens butik erbjöd istället personlig garanti på all HK produkter i fall dom inte höll måttet.

Finns inga ursäkter för vad ACE pysslar med. Det finns något som heter ovarsamhet också.
Ska argumentet att vi inte visste NÅGOT var giltigt så skulle ju alla gå med ögonlappar på dagen i ända och totalt skita i att kolla nåt för så länge man inget vet är man inte ansvarig.
menar hur absurt är inte det?
Finns tom lagtexter för sånt beteende så det är straffbart.

Absurt. ACE vet garanterat vad dom gjort. Säljer inte hundratusentals agg utan att vet vad som sitter i dom.

Permalänk
Medlem

Kanske är något för elsäkerhetsverket att ta sig en titt på dessa nätaggregat (med tanken på anklagelserna om byglade säkringar och frånvaro av överspänningsskydd)?

Anmäl en farlig/störande elprodukt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Kanske är något för elsäkerhetsverket att ta sig en titt på dessa nätaggregat (med tanken på anklagelserna om byglade säkringar och frånvaro av överspänningsskydd)?

Anmäl en farlig/störande elprodukt

Åh skicka in en anmälan, eller 10. Vill få bort de här idioterna från marknaden.

Permalänk
Medlem

Antingen är de fullt medvetna om att de säljer prylar som inte håller vad specifikationerna utlovar vilket de högaktningsfullt skiter i så länge stålarna trillar in eller också är de enbart inkompetenta och saknar kunskap om den verksamhet de gett sig in i och de varor de säljer.

Oavsett vilket så är det ingen ursäkt. Förmodligen är det en kombination av bägge. Det finns en hel del lycksökare som främst är ute efter lättförtjänta pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Vill få bort de här idioterna från marknaden.

Lugna ner dig. Det är potentiellt farliga nätagg som vi vill få bort (gärna nätagg utan aktiv PFC och nätagg med låg effektivitet också iofs). Om nu Ace skärper sig och börjar med högkvalitativa nätagg till lågt pris vore det ju inte helt fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Prisjakt hart börjat rensa bland omdömena. Vågar man gissa på att det är ACE som försöker tysta kritiken istället för att förbättra produkten?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

En tia för Outburst och dom andra omdömmena är borta
Kanske dax att länka till SweClockers recension i kolumnen för proffskommentarer.
Eller har Prisjakt fått träffa ACEs ''Experter'', även dåliga recensioner bör väl få plats.
Ska inte prisjakt vara opartiska?

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

En tia för Outburst och dom andra omdömmena är borta
Kanske dax att länka till SweClockers recension i kolumnen för proffskommentarer.
Eller har Prisjakt fått träffa ACEs ''Experter'', även dåliga recensioner bör väl få plats.
Ska inte prisjakt vara opartiska?

Tror dom förstog ganska snabbt att det bara var Troll och inte riktiga köpare som hade lagt in Omdömen där.. Speciellt så snabbt efter swec artikeln kom ut.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AMD_PERA:

En tia för Outburst och dom andra omdömmena är borta
Kanske dax att länka till SweClockers recension i kolumnen för proffskommentarer.
Eller har Prisjakt fått träffa ACEs ''Experter'', även dåliga recensioner bör väl få plats.
Ska inte prisjakt vara opartiska?

Beror nog mer på att massa folk spamat prisjakt med exakt samma kommentar

samtliga jag såg hade get en stjärna och länkat till swec när folk inte orkar skriva mer än så men, 10pers gör likadant är det inte konstigt att det tas bort som spam

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Skrivet av MichaSWE:

Beror nog mer på att massa folk spamat prisjakt med exakt samma kommentar

samtliga jag såg hade get en stjärna och länkat till swec när folk inte orkar skriva mer än så men, 10pers gör likadant är det inte konstigt att det tas bort som spam

Var exakt samma sak med Kameraexperten och Sekvencia...

Permalänk
Medlem

ACE kanske uppdaterar sina agg i framtiden men eftersom det lär tillkomma komponenter kommer priset också stiga. Ända anledningen till att de kunnat varit billiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

ACE kanske uppdaterar sina agg i framtiden men eftersom det lär tillkomma komponenter kommer priset också stiga. Ända anledningen till att de kunnat varit billiga.

Ja? Eller tycker du det är vettigt att lägga pengar på nått som inte lever upp till specifikationerna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Triton242:

Kan med ganska god självsäkerhet säga att över 60% av sweclockers läsare skulle kunna köra sina datorer med de lite "effektstarkare" ACE aggregaten.

Vet inte om det är så att dom skulle kunna det, mitt 620Watts Rawdel+ pallade med min E5200, 4GB, 9800GT och 250GB disk i ca4månader innan det small och det är en rigg som mitt gammla Q-tec på 300Watt klarade utan problem, så tänkte att jag kunde byta det till något nyare, viste att ACE inte var bra men fan itne att dom var så dåliga!

Permalänk
Medlem

Det känns som att bojkotta ACE inte är att lösa grundorsaken. Det borde finnas ett lätt sätt att bojkotta alla företag som är startade av samma upphovsmän.

Permalänk
Medlem

Alina i uppsala säljer ACE i butik.
Det var en som fingrade på ett ACE men jag tipsade honom kolla in testet först.
Han stack ut kvickt.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cujoman:

Jag tror inte att Ace of Sweden har specat nätaggen på detta viset, snarare så har de nog varit naiva och inte leveranskontrollerat prylarna ordentligt.
Ofta är det när den kinesiska leverantören byter underleverantör som vad som helst kan hända.
Fast det handlar i och för sig om att de snålat, betalar de för högre kvalite hos sin leveratör så håller de bättre koll på sina underleverantörer i sin tur.

Det är i alla fall min erfarenhet från jobbet med kinagrejer...

Om inte ACE har specat aggen så, så kan man börja undra hur det står till med ACE kvalitétskontroll samt bara det horribla att dom inte uppmärktsammat att specen på aggen & lådan skiljer sig åt talar sitt tydliga språk om ACE.. Kineserna bygger som dom får betalt för att göra & inget annat, att skylla på kineserna är bara absurt, ansvaret ligger hos ACE & ingen annan.

Från ACE hemsida! (Årets skämt kanske?)

Citat:

Our products are easiest described with our own keywords - “affordable, design, quality and constant innovation”

www.ace-case.com/about-us

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ganska fräckt av Ace of Sweden att gå ut med falska specifikationer för att få mer kunder. Att kunder var nöjda ändrar inte faktum att dom gick ut med lögner....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Tack för att ni fortsätter att bevaka händelsen kring ACE nätdelarna SweClockers.

Nu är mycket redan skrivet i tråden kring dem men att gå ut med produkter som är undermåliga och farliga till konsumenthandeln är trist att se att det har skett och på det, svaret sedan till SweClockers som man kan ha olika synpunkter på men mer än så skriver jag inte om det här.

/Saint25

Permalänk
Hedersmedlem

Alltid lika kul när snålsvensson köper dator för 20k men kan inte unna sig mer än 300 spänn för nätdel. Har jobbat i flera datorbutiker och har sett fenomenet otaliga gånger. Att Ace är överspeccade? Vilken lågprisnätdel är inte det? Qtec, ColorsIT, Xsilence... listan kan göras lång.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Vad händer när snålsvensson köper en ''märkesdator'' med superdupergrafik AMD 4550 1gb ddr3 ;-D på Media Markt och sedan upptäcker att det laggar i Sims och Tetris?
Uppdaterar lite (en kompis som är data''expert'' har tipsat) och Klämmer in en x2 5970 och kopplar på de medföljande PCI-E adaptrarna och kör igång. Det är puckat
Har sett en del märkliga datorpaket i många nätbutiker.
Har en bekant som fick huset nerbrunnet för några år sedan pga sonens dator som var nyköpt.
Undrar om det kan finnas någon statestik på bränder som startat i datorn?
Nätaggregatet är det sista som man sparar på men hur ska man veta vad som finns i datorn när man köper färdigbyggt?
Mina 4 ACE står och pyr hos släktingar men med ganska strömsnåla komponenter men jag börjar bli orolig.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Ja? Eller tycker du det är vettigt att lägga pengar på nått som inte lever upp till specifikationerna?

Vad är det med detta forumet.. Läser vi saker och ting annorlunda än vad som det faktiskt står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Ganska fräckt av Ace of Sweden att gå ut med falska specifikationer för att få mer kunder. Att kunder var nöjda ändrar inte faktum att dom gick ut med lögner....

Japp sjukt tråkigt/dåligt. Tyvärr är det mer vardag än tillfällighet i konsumentelektronik branschen. Dock kanske inte alltid så pass mycket som detta fallet.

Permalänk
Medlem

Folk som köper dessa agg och råkar illa ut får skylla sig själv. När ett Ace agg kostar hälften av vad ett seriöst märke tar för sina som levererar samma effekt på papper så bör ju varningsklockorna ringa kan man tycka. Riktigt dumsnålt med när ett FSP agg bara kostar en hundring mer, kanske levererar lägre effekt på pappret men på papper och verkligheten är inte sällan långt ifrån varandra som sweclockers test här också bevisat. Är ni seriöst överraskade över resultatet, avsaknaden av säkringar m.m.?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Skrivet av x1zt:

Folk som köper dessa agg och råkar illa ut får skylla sig själv. När ett Ace agg kostar hälften av vad ett seriöst märke tar för sina som levererar samma effekt på papper så bör ju varningsklockorna ringa kan man tycka. Riktigt dumsnålt med när ett FSP agg bara kostar en hundring mer, kanske levererar lägre effekt på pappret men på papper och verkligheten är inte sällan långt ifrån varandra som sweclockers test här också bevisat. Är ni seriöst överraskade över resultatet, avsaknaden av säkringar m.m.?

Tror du alla har samma kunskapsnivå som vissa här eller? Absolut inget svårt att köpa dåliga produkter. Finns usla produkter som är SVINDYRA. Bra exempel var en tillverkare som skruvade av över kåpan på en bluray spelare och helt enkelt la ner DVD spelaren med under chassit kvar i ett lite störe dyrare ALU chassi dom desina runt om. För det fick man betala 3000 USD extra. Desutom fick Bluray spelaren massa nya fina stämplar, THX och skit men ändå var det ju samma skräp i som den där 299 USD modellen för dödliga....

Oavsett hur billigt ska man kunna lita på märkningen men framförallt. Alla kan inte bedöma vad som är för billigt eller vad saker bör kosta för att hålla en viss kvalitet. Lovar tillverkaren kvalitet till 300kr så kan ju den okunnige anta att det är vad ett agg kostar. Kan lova många blir förvånade när jag köper agg för 800 till 2000Kr. Folk tycker det är mycket. Ja men det kostar kvalitet. Men för många är ett agg ett agg som en bil är en bil.

Någon som vet hur usla ACE är kan skylla sig själv. Dom som inte vet det ska ju inte skylla sig själv. Eller säljer du det till den döende som missade bilen när han gick ut på övergångsstället att skylla sig själv för han inte visste bättre?

Det är lätt att anta att alla som köper datorprylar borde vara lika kunniga som en själv. Fundera på vad du visste om nätag innan du hade din första PC. Troligen inte ett skit.

Jag kanske skulle klä ut mig till försäljare och sälja nån skit till dig så får du skylla dig själv när du blev blåst

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pa1983:

Tror du alla har samma kunskapsnivå som vissa här eller? Absolut inget svårt att köpa dåliga produkter. Finns usla produkter som är SVINDYRA. Bra exempel var en tillverkare som skruvade av över kåpan på en bluray spelare och helt enkelt la ner DVD spelaren med under chassit kvar i ett lite störe dyrare ALU chassi dom desina runt om. För det fick man betala 3000 USD extra. Desutom fick Bluray spelaren massa nya fina stämplar, THX och skit men ändå var det ju samma skräp i som den där 299 USD modellen för dödliga....

Lexicon BD-30 Blu-ray Player (Oppo BDP-83 Clone) Review — Reviews and News from Audioholics

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Att ha samma innehåll är väl ok så länge som priset är i samma klass.
Har em Philips DVD för 399:- och tänkte köpa en Yamaha DVD för över 2000:-
Såg att fjärrkontrollen var identisk så jag vågade inte ta chansen.
Det finns en massa märken som är samma på insidan.
På bilderna artickeln om Blu-ray spelarna såg det ut att vara lite olika färg på några komponenter.
Det kan vara så att man använder lite dyrare komponenter i den dyrare spelaren.
Som vissa nätaggregat och moderkortstillverkade använder Japanska komponenter som då skulle vara bättre.
En bra konstruktion med billiga komponenter kan vara prisvärd men proppar man i en massa dyra komponenter av samma typ så ökar ju kvallitén för för samma produkt.
ACE har valt dålika komponenter och dessutom valt bort viktiga komponenter som tex. säkring.
Kanske själva konstruktionen med typ Japanska delar skulle klara sig bättre.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...