Windows 7 bedrägeri.....

Permalänk
Medlem

Windows 7 bedrägeri.....

Hmmm... Undrar om jag blivit blåst.
Köpte mitt Windows 7 Home Premium från "softshop" på Tradera för typ 6 månader sedan
när det släpptes på engelska.
Fick med en länk för att ställa om språket. Allt har funkat bra och nyckeln verkar vara
verifierad, tills igår, då sade Microsoft att mitt Windows 7 inte var äkta?!?!? Har uppdaterat
och allt annat utan problem tidigare men nu var det slut med det. Någon som kan förklara
vad som kan ha skett? Hjälper ominstallation? Kan jag ha ändrat något i min dator som
gör att det får spatt?
Köpte två licenser av denne "softshop" och den andra har inte börjat klaga ännu...
Tacksam för svar.
/Backwall

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du förväntar dig fullt att en nyckel från tradera är 100%:ig ?
Minst en tråd finns redan om att "windows är inte genuint"..
Säkert har du fått (köpt) MSDN nyckel som är använd, du kan pröva ringa ms och se om de kan hjälpa dig men det tror jag inte..

Windows 7 släpptes lite mer än 6 månader tillbaka:)

Eller så har du gjort nåt annat och sen installerat WAT uppdateringen som flaggat dig som icke genuin.

Permalänk

ganska enkelt du har en nyckel som han sålt till någon mer så att den finns installerad på mer än 1 dator åt gången.

så när han aktiverade nyckeln på sin dator avaktiverades den som en pirat kod.

får nog bita i det sura äpplet och köpa ett nytt w7 och få en riktig license som garanterat inte är såld till fler än dig.

Programvaror - Operativsystem - Windows 7 - OEM - Microsoft - Inet.se

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag kör med egen MSDN version av WIN7 och har också fått upp liknande meddelande

Jag vet dock att mitt exemplar av WIN7 är äkta och det var bara att ladda ner ett program och verifiera det igen (se en länk när du får meddelandet)

Inte säkert att det löser ditt problem dock...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Köp aldrig cdnycklar från privatpersoner! Det är ju hur dumt som helst, lägg hellre lite extra pengar och gå till en butik så du får någon form av garanti och ett kvitto!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du kan testa din nyckel här: Online PIDchecker för att se om den är giltig, vad det är för typ av nyckel och lite till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du kan testa din nyckel här: *bort* för att se om den är giltig, vad det är för typ av nyckel och lite till.

Jag avråder starkt från att skriva in en produktnyckel på en sida som inte är tillverkarens officiella då det lika gärna kan vara en scam för att sno nycklar. Jag säger inte att det är så i det här fallet men ändå.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Musikälskare

Tycker det är lite "dumsnålt" att köpa nycklar av privatpersoner, men du har lärt dig något

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gramner:

Jag avråder starkt från att skriva in en produktnyckel på en sida som inte är tillverkarens officiella då det lika gärna kan vara en scam för att sno nycklar. Jag säger inte att det är så i det här fallet men ändå.

Det är en snubbe på MDL forum som skapat den sidan och han är pålitlig.
Jag skulle aldrig medvetet posta sånt skit här

Allt den gör är att kolla nyckeln.

Edit: dessutom är inte jag oroad då jag använder mig av OEMSLP nycklar

Edit2: så här ser det ut:pidcheck.png @ pici.se har dock redigerat lite.