Mest prisvärda grafikkort för ~2500kr

Permalänk
Medlem

Mest prisvärda grafikkort för ~2500kr

Hej. Mitt gamla fina hederliga Leadtek 8800GT (oklockat) brändes idag. Går knappt se vad jag skriver nu.

Vilket grafikkort bör jag införskaffa, får kosta runt 2500kr. Ni får gärna motivera vilket märke som är bäst också (Sapphire, leadtek, XFX osv.) Är det värt att köpa någon nya grafikkortsfläkt också, isf vilken rekommenderas?
Något annat jag bör tänka på inför det nya köpet?

Ha det fint sweclockers!

Permalänk

ATI Radeon HD 5850 ska du satsa på. Sedan till tillverkare rekommenderar jag antingen Sapphire, ASUS, GIGABYTE eller XFX.
Tycker inte det är värt att köpa ny kylare om inte du ska överklocka hel del.

Många av dessa kort har nu för tiden nya kylningar som skiljer sig från ATIs originala kylare. Enligt mig är de nya kylarna bättre.
Jag har tex ett XFX 5870 kort med en annan kylare på. Vid max load och överklockad på 900/1300 så hamnar tempen på max 70C.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem

kör på ett 5850 som omENLabZ sa, satsa på ett ASUS för att dom har en kraftigare och stabilare voltmätare(om jag har förstått rätt av alla dom 40 trådarna om 5850.)

Permalänk
Medlem

Är bra pris på MSI HD5850 just nu på några butiker. Är fabriksöverklockat samt annan kylning på den så är riktigt prisvärt.
MSI Radeon R5850 Twin Frozr II 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express)

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1im:

Är bra pris på MSI HD5850 just nu på några butiker. Är fabriksöverklockat samt annan kylning på den så är riktigt prisvärt.
MSI Radeon R5850 Twin Frozr II 1GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express)

Vilken luring, kompletts länk tar en till ett 5830..

Permalänk
Medlem

Ja verkar fellänkat, likadant även för MJ Multimedia.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av omEn||LabZ:

Tycker inte det är värt att köpa ny kylare om inte du ska överklocka hel del.

Förutom att det blir grymt mycket tystare.

OnT: Ja, som sagt, ett 5850. Ett mer prisvärt kort blir svårt att hitta idag. Sen hade i alla fall jag bytt kylare på det, det blir tystare och svalare, dock behöver man ett välventilerat chassie då dem inte blåser ut varmluften.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.