Permalänk
Avstängd

Flasha om bios på en....

Vet inte om tråden är i rätt del av forumet...

Jag undrar om man kan flasha om bios på en färdig byggd dator (HP,acer,fujitsusimens...datorer) så att man kan klocka den? Min kompis har en dator som snart håller på att bli slö (den har en Q6600 som jag skulle vilja klocka lite på stock volt )

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hedersmedlem

Visst kan du flasha om bios på en sådan, men det ger sällan (läs aldrig) nya möjligheter när det gäller klockning med den. Så tyvärr är de ingen höjdare med sådana burkar.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

Vet inte om tråden är i rätt del av forumet...

Jag undrar om man kan flasha om bios på en färdig byggd dator (HP,acer,fujitsusimens...datorer) så att man kan klocka den? Min kompis har en dator som snart håller på att bli slö (den har en Q6600 som jag skulle vilja klocka lite på stock volt )

han kan köpa en beggagnad moderkort (P35 och bättre chpiset) för 500kr. han får prollen upp i 3.4 ghz lätt. låt han bestämma om det är värt degen men prestandaskillnaden är påtaglig o en klockad q6600 är inte att underskatta fortfarande.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Visst kan man prova att uppdatera BIOS, visar det sig att det inte ger något så skadar det knappast heller (om flashningen gick bra vill säga).

Men idén att köpa ett annat, beg, mk är vettig.