Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Arctic Cooling byter namn

Permalänk
Melding Plague

Arctic Cooling byter namn

Schweiziska Arctic Cooling plockar bort kylardelen av företagsnamnet och döper om sig till Arctic.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

I don't care, kommer fortfarande säga Artic Cooling och förkorta det AC.
Men vad menas med leksaker ?

Permalänk
Medlem

Okej. Det kan ju vara ett natruligt steg då de inte längre fokuserar 100% på kylare.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Företaget verkar inte så himla roliga. Först var det en massa problem med deras kylare till 4870x2. Och händer under nuvarande:
Arctic Cooling Accelero Xtreme 5970 now available! - [H]ard|Forum

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Logiskt och ologiskt på samma gång med namnbyte
Visst, de förgrenar sig till lite olika saker, så det kan verka rimligt att dela upp namnet.

Å andra sidan så är det ju bara ihopslagningen "arctic cooling" som är vettig!
Arktisk kyla vet jag vad det är... Associationen är vettig
Men tex arktiskt ljud? Ger det nån vettig association alls?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Logiskt och ologiskt på samma gång med namnbyte
Visst, de förgrenar sig till lite olika saker, så det kan verka rimligt att dela upp namnet.

Å andra sidan så är det ju bara ihopslagningen "arctic cooling" som är vettig!
Arktisk kyla vet jag vad det är... Associationen är vettig
Men tex arktiskt ljud? Ger det nån vettig association alls?

När man tänker efter, hur vettiga brukar namnen vara egentligen?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Gillar den nya loggan. Nu fattas bara att dom släpper en serie som heter Cat, Arctic Cat

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Arctic är fina grejer och jag har deras CPU kylare på både mitt AMD och intel system. De presterar självklart bättre än stock men också bättre än min förra Akasa CPU kylare, men framförallt är de tysta!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Företaget verkar inte så himla roliga. Först var det en massa problem med deras kylare till 4870x2. Och händer under nuvarande:
Arctic Cooling Accelero Xtreme 5970 now available! - [H]ard|Forum

Jag skulle aldrig röra deras skit

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Företaget verkar inte så himla roliga. Först var det en massa problem med deras kylare till 4870x2. Och händer under nuvarande:
Arctic Cooling Accelero Xtreme 5970 now available! - [H]ard|Forum

Några få kylare är dåligt konstruerade men deras Passiva gpukylar serie och cpu kylare är bra för liten peng.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Inga one-liners eller intetsägande inlägg. Var sakliga och håll er till topic. Om ni har rättelser, använd länken "Rätta artikeln" i stället för att skriva i forumet.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Det ser ut som ett C i början av logotypen. Kanske dom har bytt namn till Carctic?

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Medlem

Den nya logotypenvar riktigt ful! Ser ut som något en amatör har gjort. Konstigt att de inte har lagt mer resurser på den eftersom den ändå återspeglar företaget och det budskap de vill förmedla.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Jag skulle aldrig röra deras skit

Accelero S1 rev. 2 har hela tiden varit det bästa köpet för 48xx-serien och diverse G92-baserade kort från nVidia. Billigast per prestanda också

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Accelero S1 rev. 2 har hela tiden varit det bästa köpet för 48xx-serien och diverse G92-baserade kort från nVidia. Billigast per prestanda också

Men samtidigt så gör de produkter som kan ta sönder ens dyra kort enbart för att man följer deras instruktioner. För den nya generationens bekymmer (5970 i detta fall) så står det i instruktionshäftet att man ska skruva åt några skruvar till 100% (vad det nu ska betyda) och det ska förstöra en DVI port. Dock så är Artic cooling inte helt säkra på om felet ligger där...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Men samtidigt så gör de produkter som kan ta sönder ens dyra kort enbart för att man följer deras instruktioner. För den nya generationens bekymmer (5970 i detta fall) så står det i instruktionshäftet att man ska skruva åt några skruvar till 100% (vad det nu ska betyda) och det ska förstöra en DVI port. Dock så är Artic cooling inte helt säkra på om felet ligger där...

100% är ju inte så svårt att tyda egentligen. Det är ju inte direkt så att du byter däck på en bil, så skruvarna behöver inte dras åt för kung och fosterland.

Angående det där med DVI-portar så uttalar jag mig inte då jag inte vet något om saken.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather