Permalänk

In-ear som dämparljud.

Söker In-ear som dämparljud lite likt öronproppar fast man kan lyssna på musik också

Har tänkt använda när jag kör mc

Permalänk
Medlem

Jag har Sennheiser CX300-II Precision - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar till allt, MP3spelare, datorn på högljudda lan och när jag klipper gräset. Mycket bra isolering men tänk på att du lätt blir sämre orienterad av att framföra fordon med hörlurar i öronen, speciellt under en hjälm och du inte kan få ur de på momangen.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Skrivet av Ovard:

Jag har Sennheiser CX300-II Precision - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Hörlurar till allt, MP3spelare, datorn på högljudda lan och när jag klipper gräset. Mycket bra isolering men tänk på att du lätt blir sämre orienterad av att framföra fordon med hörlurar i öronen, speciellt under en hjälm och du inte kan få ur de på momangen.

okej Jo har bara tänkt använda vid transport på landsväg, stadstrafik måste man vara skärpt.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle avråda ifrån att använda sådana överhuvudtaget när du framför ett fordon. Man tappar lite av balanssinnet och hör inte omgivningen.

Har använt öronsnäckor på cykel en gång när jag var yngre och har sen dess aldrig använt det igen. Känns mindre kul att bilar swischar förbi några meter ifrån en, utan att man ens hinner få en förvarning.

Permalänk
Medlem

Koss Spark Plug är i stort sett ett par öronproppar med ljud

Brukar finnas på teknikmagasinet, om du har en butik nära dig så slipper du ju frakt från nätbutiker etc.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airwolf:

Skulle avråda ifrån att använda sådana överhuvudtaget när du framför ett fordon. Man tappar lite av balanssinnet och hör inte omgivningen.

Har använt öronsnäckor på cykel en gång när jag var yngre och har sen dess aldrig använt det igen. Känns mindre kul att bilar swischar förbi några meter ifrån en, utan att man ens hinner få en förvarning.

Handlar ju mycket om att titta sig omkring också
Kört hörlurar när jag cyklar i år och aldrig ens kommit nära, Titta dig bara runt så är det lugnt

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Handlar ju mycket om att titta sig omkring också
Kört hörlurar när jag cyklar i år och aldrig ens kommit nära, Titta dig bara runt så är det lugnt

Jo det är ju så, och på min motorcykel hör man inte mycket mera än motorljud. inte en chans att "Höra" en bil utan man ska nog vara uppmärksam å se. Sen gäller det ju att ha rätt musik också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejo:

Koss Spark Plug är i stort sett ett par öronproppar med ljud

http://ec1.images-amazon.com/images/I/3176N60F7HL._SS500_.jpg

Brukar finnas på teknikmagasinet, om du har en butik nära dig så slipper du ju frakt från nätbutiker etc.

De är sämst för oss som har små öroningångar, åker ur HELA tiden!
Kan gå att modda med riktiga öronproppar, ska prova det en dag.