Vilken - grafikkort - och - processor - bör jag köpa?

Permalänk
Medlem

Vilken - grafikkort - och - processor - bör jag köpa?

Glöm det.

Permalänk
Medlem

jag gjorde som så att jag skaffade mig i5 istället för i7 och körde på ett dyrare grafikkort. i det här fallet power Color 5870. De är väldigt prisvärda. Kör en i5 och ett bra grafikkort så klarar du dig nog fint med både spelandet och videoredigering.

Permalänk

Måste bara säga att du är fruktansvärt duktig på att göra en sån här tråd.

Jag hade köpt i5-750 och ett Ati 5870.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad har du för socket på ditt moderkort?
Vilket nätagg har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorobay:

jag gjorde som så att jag skaffade mig i5 istället för i7 och körde på ett dyrare grafikkort. i det här fallet power Color 5870. De är väldigt prisvärda. Kör en i5 och ett bra grafikkort så klarar du dig nog fint med både spelandet och videoredigering.

Ja. Detta har jag faktiskt tänkt på! Kanske till och med inte behöva köra med ett dyrare grafikkort, då 5850 verkar klara av mycket ändå?

Använder du datorn för spel bara? Eller gör du annat?

Skrivet av SimpanDirr:

Måste bara säga att du är fruktansvärt duktig på att göra en sån här tråd.

Jag hade köpt i5-750 och ett Ati 5870.

Tack så mycket!

Skrivet av Woshie:

Hej. Inte för att vara taskig men i mitt inlägg precis i början står det att jag har svårt att "lägga fram ett budget" utan vill helst ha era åsikter om vilka komponenter som fungerar med mitt användningsområde utan att överdriva. Till exempel tror jag inte du kommer tipsa om Intels 8 cores då jag är 100 % på att en av dessa 4 cores som t.ex. 930 fungerar utmärkt.

Skrivet av zebben:

Vad har du för socket på ditt moderkort?
Vilket nätagg har du?

Allt skall köpas nytt, precis som det står i mitt första posten.

Permalänk
Medlem

Alternativen är nu dessa:

i5 750, i7 860, i7 930 tillsammans med antingen GTX 470, HD5850 och HD5870.

Tips?

Det blir att välja två

Permalänk
Medlem

du har inga komponenter du kan använda som du redan har?

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

du har inga komponenter du kan använda som du redan har?

Ingenting. Men vad spelar det för roll? Om du hade läst första inlägget och titel vill jag ha tips på PROCESSOR och GRAFIKKORT. Alltså spelar det ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qsx:

Ingenting. Men vad spelar det för roll? Om du hade läst första inlägget och titel vill jag ha tips på PROCESSOR och GRAFIKKORT. Alltså spelar det ingen roll.

bli inte så tjurig för då lär du inte få någon hjälp alls....

tycker du ska köra på en i7 930 och ett 5850 duger nog till de du ska ha kanske lite mer ram än 4gb

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

LoL !!!!!!!!!!!!!!

skrev fel skulle vara 930

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Jag går emot trenden, tycker AMD plattformen är ruggigt prisvärd, hexacoren klockar också fint eller snappa upp en billig 9X5 BE riktigt trevliga för spel. Men just plattformen mobo med usb3.0 Sata3.0 och massa lull-lull för runt 12-1300 kronor I kombination med ett 5870/gtx470 har du en skön rigg.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort två otrevliga inlägg.